• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Om det var lilla julafton igÄr sÄ Àr det lilla juldagen idag. Min första bestÀllning frÄn Amazon nÄgonsin. Jag blev sÄ nöjd med min vita 6900 sÄ ville jag ha en svart ocksÄ.
Gillar verkligen denna modell!
Kom inte i en plÄtbox utan pÄ en stÀllning.

20230119_173718.jpg

Och sÄ tidsjusterad och klar.

20230119_174319.jpg

Senast Àndrad:
Om det var lilla julafton igÄr sÄ Àr det lilla juldagen idag. Min första bestÀllning frÄn Amazon nÄgonsin. Jag blev sÄ nöjd med min vita 6900 sÄ ville jag ha en svart ocksÄ.

20230119_173718.jpg

Tidsjusterad och klar.

20230119_174319.jpg
LĂ€nge sugit pĂ„ att dra hem en sĂ„n dĂ€r. Grymt köp. Köper jag en ska jag dra pĂ„ ett gw5000 band đŸ‘ŒđŸŒ billigast jag hittat var pĂ„ Amazon. 1.300 nĂ„nting. Vad fick du pröjsa om jag fĂ„r frĂ„ga?

LĂ€nge sugit pĂ„ att dra hem en sĂ„n dĂ€r. Grymt köp. Köper jag en ska jag dra pĂ„ ett gw5000 band đŸ‘ŒđŸŒ billigast jag hittat var pĂ„ Amazon. 1.300 nĂ„nting. Vad fick du pröjsa om jag fĂ„r frĂ„ga?

Det gick pÄ 1370kr. Och det stÄr: No Import Fees Deposit. Vet inte om det betyder att jag slipper tullens avgifter eller om de inte har skött det och att det kan komma i efterhand.
Eller att de har det. 89 dollar plus 12,6 i frakt blir ju bara drygt 1050kr. Är de extra 320 kronorna tullens avgifter?

Senast Àndrad:

20230119_173718.jpg

Tidsjusterad och klar.

20230119_174319.jpg
Riktigt bra köp!👍 Precis som @Crispie sĂ€ger sĂ„ blir den nog Ă€nnu bĂ€ttre med ett GW-5000 strap. Jag har ocksĂ„ för mig att jag sett (i trĂ„den?) att man monterat lĂ€nk och blivit extra nöjda.

20230119_173718.jpg

Tidsjusterad och klar.

20230119_174319.jpg
Snyggt, gratulerar! Min favorit G-Shock 😍 Har den pĂ„ mig just nu!

20230119_173718.jpg

Tidsjusterad och klar.

20230119_174319.jpg

6900 verkar ju trenda nu, dÄ vill man ju vara med.

Snyggt med en lÀttavlÀst 6900, mina 3 Àr ju olika varianter av svÄravlÀsta.
Bamforden saknas, den Àr ju hos förÀldrarna.

20230119_185134.jpg

Det gick pÄ 1370kr. Och det stÄr: No Import Fees Deposit. Vet inte om det betyder att jag slipper tullens avgifter eller om de inte har skött det och att det kan komma i efterhand.
Eller att de har det. 89 dollar plus 12,6 i frakt blir ju bara drygt 1050kr. Är de extra 320 kronorna tullens avgifter?
NĂ€r Amazon hanterar momsinbetalningen sĂ„ anges ett preliminĂ€rt pris för detta och blir det sĂ„ att du har betalat för mycket fĂ„r du mellanskillnaden tillbaka. Skulle det istĂ€llet vara sĂ„ att de rĂ„kat debitera för lite sĂ„ stĂ„r Amazon för mellanskillnaden sĂ„ du betalar aldrig mer Ă€n det som anges i kassan, möjligtvis mindre. 🙂

PÄ tal om Amazon: skönt att man Àven kan vÀlja kvalitetsprodukter istÀllet för sÄnt dÀr billigt, asiatiskt skit!

Screenshot_20230119_181350_Firefox.jpg

đŸ€ŒđŸ€ŒđŸ•đŸđŸ‡źđŸ‡čđŸ€ŒđŸ€Œ

Detta armband Àr brett pÄ handleden. Blir det smalare med GW-5000 armband? Och det gÄr inte med 5600 eller 5610-armband?
Jag kör med GW-5000-band pĂ„ min och det resulterar i den bekvĂ€maste klockan jag Ă€ger. Blir inget ”overhang” pĂ„ min 18cm arm.

Har inte testat nÄgot annat band men tror bÄde 5600 och 5610 ska passa.

DABB2E35-7D16-481E-AC98-8E77483FF817.jpeg

Troligen. PĂ„ svenska Amazon gĂ„r den för 1.300nĂ„nting. Har haft den i varukorgen drygt ett Ă„r 😂 annat kommer emellan hela tiden.

NĂ€r Amazon hanterar momsinbetalningen sĂ„ anges ett preliminĂ€rt pris för detta och blir det sĂ„ att du har betalat för mycket fĂ„r du mellanskillnaden tillbaka. Skulle det istĂ€llet vara sĂ„ att de rĂ„kat debitera för lite sĂ„ stĂ„r Amazon för mellanskillnaden sĂ„ du betalar aldrig mer Ă€n det som anges i kassan, möjligtvis mindre. 🙂

PÄ tal om Amazon: skönt att man Àven kan vÀlja kvalitetsprodukter istÀllet för sÄnt dÀr billigt, asiatiskt skit!

Screenshot_20230119_181350_Firefox.jpg

đŸ€ŒđŸ€ŒđŸ•đŸđŸ‡źđŸ‡čđŸ€ŒđŸ€Œ
Den dÀr raddan med emojis. :hilarious:

Jag kör med GW-5000-band pĂ„ min och det resulterar i den bekvĂ€maste klockan jag Ă€ger. Blir inget ”overhang” pĂ„ min 18cm arm.

Har inte testat nÄgot annat band men tror bÄde 5600 och 5610 ska passa.

DABB2E35-7D16-481E-AC98-8E77483FF817.jpeg
Den ger ett mycket "plattare" intryck med det dĂ€r bandet, pĂ„ ett positivt sĂ€tt. Mer 'snug', ser riktigt bra ut. Blev Ă€n mer sugen nu đŸ«Ł

Den ger ett mycket "plattare" intryck med det dĂ€r bandet, pĂ„ ett positivt sĂ€tt. Mer 'snug', ser riktigt bra ut. Blev Ă€n mer sugen nu đŸ«Ł
Japp, den blir mycket smidigare att bĂ€ra. Visst tappar den lite av den dĂ€r karaktĂ€ristiska lĂ€ngden 6900 har, men tycker den kommer undan med det Ă€ndĂ„ 😊 Ska ocksĂ„ tillĂ€ggas att GW Ă€r aningen tunnare Ă€r DW. Du vet vad man sĂ€ger hĂ€r; KÖÖÖÖÖÖP 😉

Tillbaka
Topp