• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ett litet tips pĂ„ en mycket trevlig Mudmastermodell till vĂ€ldigt vettigt pris (ca 3k nypris) 😃
Med Neon Illumination, MB6 och TS 😍
GWG-100.JPG

Ja det Àr en anledning till att icke-tough solar modellerna inte har autoljus. Jag brukar ha autoljus pÄ mina ts modeller. Men min nya 6900 som jag nyss hade fÄtt upp pÄ h Àr nu nere pÄ m igen trots att den anvÀnts i rumsbelysning.
Detta visar att tough solar behöver ganska starkt ljus för att fungera bra i lÀngden. Mysbelysning hemma rÀcker inte utan det bör vara Ätminstone arbetsbelysning eller dagsljus viss tid per dygn om autoljus Àr aktiverad.

Om du har hamnat pÄ M för att du missbrukat auto led sÄ kommer det att ta lÄÄÄng tid innan du Àr pÄ H.

SĂ„ kan det vara ja 😁
HÀnder ofta att den lyser upp Àven nÀr man tycker att handen inte Àr framför ansiktet. SÄ ja definitivt en del oavsiktliga har skett.
Upplever att Mudmastern Àr bÀttre pÄ att endast lysa upp nÀr man hÄller den framför ansiktet, och inte annars.
FÄr fortsÀtta ladda...

SĂ„ kan det vara ja 😁
HÀnder ofta att den lyser upp Àven nÀr man tycker att handen inte Àr framför ansiktet. SÄ ja definitivt en del oavsiktliga har skett.
Upplever att Mudmastern Àr bÀttre pÄ att endast lysa upp nÀr man hÄller den framför ansiktet, och inte annars.
FÄr fortsÀtta ladda...

De fÄ gÄnger jag anvÀnder lysfunktionen lÄter jag fingret göra jobbet. Men det gÀller att öva upp muskelminnet och trycka pÄ rÀtt knapp som ju varierar beroende pÄ modell. :)

Ja det Àr en anledning till att icke-tough solar modellerna inte har autoljus. Jag brukar ha autoljus pÄ mina ts modeller. Men min nya 6900 som jag nyss hade fÄtt upp pÄ h Àr nu nere pÄ m igen trots att den anvÀnts i rumsbelysning.
Detta visar att tough solar behöver ganska starkt ljus för att fungera bra i lÀngden. Mysbelysning hemma rÀcker inte utan det bör vara Ätminstone arbetsbelysning eller dagsljus viss tid per dygn om autoljus Àr aktiverad.
Nja, jag har och har haft flera modeller utan TS men med autoljus. ApropÄ det, Gravitymaster GPW-1000 har en led som Àr rejÀlt stark, man kan leta sig fram i mörker med den om det kniper. Finns det nÄgon annan G-shock med TS som Àven den har ljusstark led?

Ok, jag vet att vi har ficklampefantaster bland oss sÄ ni fÄr se "rejÀlt stark" i relation till normala G-shocks. ;)

Senast Àndrad:
Nja, jag har och har haft flera modeller utan TS men med autoljus. ApropÄ det, Gravitymaster GPW-1000 har en led som Àr rejÀlt stark, man kan leta sig fram i mörker med den om det kniper. Finns det nÄgon annan G-shock med TS som Àven den har ljusstark led?

Ok, jag vet att vi har ficklampefantaster bland oss sÄ ni fÄr se "rejÀlt stark" i relation till normala G-shocks. ;)
GR-B200 🔩 😎
IMG_20230123_110016.jpg

Det finns flera icke solar modeller som har autoljus. GD-350, G-8900, GDD-200 etc. De har en inbyggd rörelsesensor som reagerar nÀr du vrider pÄ handleden.

GWG-1000 har rÀtt bitig LED oxÄ :)

Hmm, jag har tydligen fel. MĂ„ste kolla upp det noggrannare med mina icke ljusdrivna G-shocks!

Har du skaffat elbil Àn?
Bara ser framför mig nÀr familjen behöver Äka ivÀg...

-Apapap, bilen mÄste ladda 45 minuter till. Annars blir batteriet ledset och det vill vi inte.
-Men köpte vi en bil för att anvÀnda eller för att vÄrda batteriet i?
-Jamen,...
😂

Lol. FÄr lite Ängest av att G-shock batteriers slitage. Men en sak Àr sÀker, den dagen jag sÀljer G, kommer det stÄ i annonsen att batterierna Àr vÀlvÄrdade.

NÀ, har hybrid (ej ladd). Men stÀnger givetvis av allt krimskrams som fÀrddator och sÄnt nÀr jag startat bilen.
AnvÀnder aldrig ratt/sÀtesvÀrmare. Min fru tycker att jag Àr konstig.
StÀnger givetvis av bluetooth och annat tjafs pÄ mina G-shocks ocksÄ.

Tillbaka
Topp