• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hemma frÄn klÀppen, en positiv sak ny klocka!
20530D7E-83E8-4531-B538-CA83C1BB5264.jpeg

Jag har testat allt. Inget har funkat förutom att vÀnta ett halvÄr...

NÄgon hÀr i trÄden tipsade om T-röd i ett dygn eller sÄ. Observera att jag inte testat sjÀlv. Gummit skulle tydligen svÀlla men sen ÄterfÄ formen.

Edit: utgÄr frÄn att gummidelarna plockas av klockan först...
Tror det Àr bandet som luktar. Inte illa iofs, men lite starkt. Snabb lösning Àr förstÄs nytt band.

Den hĂ€r tror jag att jag köpte pĂ„ tratten, det var ett tag sedan. Den kom med tillhörande parfymdoft. Har haft den i ketchup en natt, kört den i diskmaskinen, nu fĂ„r den ligga en natt i Ă€ttiksprit. Funkar det inte ger jag upp. 😅
PXL_20230122_162730202.jpg
Det var @ironcastle som löste det med sprit. Sök pĂ„ ”sprit”, i denna trĂ„d, av @ironcastle đŸ™‚đŸ‘đŸ»

Den har fÄtt bada i rödsprit. Det tar ganska effektivt bort lukt om det fÄr ligga ett tag. Det som hÀnder Àr att gummit svÀller till en början nÀr det drar Ät sig spriten men varefter spriten dunstar ÄterfÄr det formen igen. Men det tar kanske nÄgot dygn sisÄdÀr. M a o gÄr det inte att montera det direkt efter spritbadet.
Det fick ligga med gummisnodd sÄ det var ihoprullat under tiden. Sist men inte minst fÄr man sÄklart behÄlla det runt format över tid (dvs nÀr man inte har klockan pÄ sig), annars vill det sakta rÀta ut sig. Men nu sitter den riktigt skönt runt handleden.
Ping @T-wiz

Det var @ironcastle som löste det med sprit. Sök pĂ„ ”sprit”, i denna trĂ„d, av @ironcastle đŸ™‚đŸ‘đŸ»
StÀmmer. @T-wiz Rödsprit i mer Àn ett dygn. Luktar det mycket, kör lÀngre. Passa pÄ att rulla det tajt sÄ kommer det ocksÄ att forma sig nÀr du ÀndÄ hÄller pÄ.
Men var medveten om att det först kommer att svÀlla sÄ att det inte passar.
Det Àr dÄ du njuter av att ha is i magen och vÀnta. Inom nÄgot dygn kommer det att passa och inom ett par dygn Àr svÀllningseffekten borta.
Det kanske inte blir helt luktfritt, men sÀkerligen avsevÀrt mycket bÀttre.
Man kan nog förklara det kemiskt om man vill, sÄ att det inte bara Àr tyckande.

StÀmmer. @T-wiz Rödsprit i mer Àn ett dygn. Luktar det mycket, kör lÀngre. Passa pÄ att rulla det tajt sÄ kommer det ocksÄ att forma sig nÀr du ÀndÄ hÄller pÄ.
Men var medveten om att det först kommer att svÀlla sÄ att det inte passar.
Det Àr dÄ du njuter av att ha is i magen och vÀnta. Inom nÄgot dygn kommer det att passa och inom ett par dygn Àr svÀllningseffekten borta.
Det kanske inte blir helt luktfritt, men sÀkerligen avsevÀrt mycket bÀttre.
Man kan nog förklara det kemiskt om man vill, sÄ att det inte bara Àr tyckande.
Tack!!
FÄr se hur jag gör, provar Àttika, kaffe, sen.. T-röd eller nÄgot annat..

Den hĂ€r tror jag att jag köpte pĂ„ tratten, det var ett tag sedan. Den kom med tillhörande parfymdoft. Har haft den i ketchup en natt, kört den i diskmaskinen, nu fĂ„r den ligga en natt i Ă€ttiksprit. Funkar det inte ger jag upp. 😅
PXL_20230122_162730202.jpg
Den överlevde ju diskmaskinen, det var lite coolt. Trodde displayen hade rykt dÄ den var svart först, men sÄ började den komma tillbaka sÄ smÄtt. Vita fÀrgen pÄ lysknappen försvann dock.

Tillbaka
Topp