• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tack!!
FÄr se hur jag gör, provar Àttika, kaffe, sen.. T-röd eller nÄgot annat..
Att anvÀnda en annan lukt tror jag inte pÄ, mer Àn i maskeringssyfte.
Syftet med spriten Àr att lösa upp doftmolekylerna och ev fett de sitter i, som jag uppfattat det.
Bandet luktar efterÄt sprit ett tag innan allt dunstat, men det Àr just det att det trÀnger in i bandet och löser upp doftbÀraren som Àr poÀngen (och svaret pÄ varför det behöver ligga i spriten ett tag).

DSC_1236.JPG

Jepp sÄ Àr det
Den gulsvarta Àr fin. Det Àr inte alla som kan stoltsera med en G-Shock PiÚce Unique. :)

OBS SÅLD
Blir inte billigare Àn sÄhÀr passa pÄ

Senast Àndrad:
Jevvlar, nu Ă€r den riktigt billig ju😍
Tur jag har en, annars...... 😁

Den dĂ€r ser riktigt nice ut! Hade det inte varit för att jag slimmar ner min samling just nu hade jag absolut varit sugen pĂ„ att testa en Frogman! Men med det priset försvinner den nog fort Ă€ndĂ„ 😊

Är vĂ€l lika bra att jag öppnar den tunna plĂ„nboken om den Ă€r kvar.
Har skickat privatblupp.

Snabb frÄga.
Jag har en GW-M5610-1ER som jag försökt ladda upp frÄn M till H sedan kl 14 ca idag med hjÀlp av en Solar Watch fire charger eller vad den heter. Den brukar lÀnkas titt som tÀtt hÀr i trÄden, och fick tips om den pÄ sÄ sÀtt. Har anvÀnt den förut och laddat den under natten, typ 7h och dÄ har den blivit laddat tillrÀckligt till H. Vet att M ska rÀcka ett tag pÄ klockan, men borde inte ta sÄ hÀr lÄng tid eller...
SÄ frÄgan Àr, nÀr behöver man byta ut batteriet? Klockan har Ätminstone en 7-8 Är pÄ nacken.

@RAVIX
Det kan ta ett dygn att komma upp pÄ H frÄn M.
Om batteriet Ă€r kass, sĂ„ Ă€r det inte vĂ€rre att byta det Ă€n pĂ„ nĂ„gon annan G, bara ett dyrare batteri👍
LĂ„t det ligga hela natten oxĂ„, innan du ger upp🙂

Ok, lÀt klockan (GW-M5610U-1ER) ladda över natten med solar fire laddaren, dvs dubbla tiden vad jag brukar.
Fortfarande pÄ M....Àr det en Indikation pÄ att batteriet behöver bytas? Vet att dom ska hÄlla i mer Àn jag haft den, 8 Är ungefÀr. Har varit rÀtt rough on it, sÄ verkligen ingen ömsint behandling under Ären. Den har hÀngt med överallt och överlevt allting.

Har ju ingen möjlighet att lÄta den ligga i solen en hel dag tyvÀrr just nu.
Tips?

Ok, lÀt klockan (GW-M5610U-1ER) ladda över natten med solar fire laddaren, dvs dubbla tiden vad jag brukar.
Fortfarande pÄ M....Àr det en Indikation pÄ att batteriet behöver bytas? Vet att dom ska hÄlla i mer Àn jag haft den, 8 Är ungefÀr. Har varit rÀtt rough on it, sÄ verkligen ingen ömsint behandling under Ären. Den har hÀngt med överallt och överlevt allting.

Tips?
Jag Ă€r envis 😁 LĂ„t den ligga pĂ„ led-laddaren ett dygn oavbrutet till och se vad som hĂ€nder dĂ„.
Fick hem en GW-9200 för ett tag sen som var "slut".. Den tog nÀstan tvÄ dygn att fÄ rÀtsida pÄ.
Sen har den funkat :)

Tips?

Om du har hamnat pÄ M för att du missbrukat auto led sÄ kommer det att ta lÄÄÄng tid innan du Àr pÄ H.

ApropÄ batterier, har en silverstÄlis nÄgon indikator pÄ att batteriet vÀl börjat ta slut helt eller slocknar den bara plötsligt? Vet att man kan fÄ en hint i appen, men den orkar jag helst inte anvÀnda.

Tillbaka
Topp