Stort tack till @roosterman som hade en lÀnkbit som passade sÄ jag slipper fÄ blodstopp i handen av att anvÀnda min GW-800D-1!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
VĂ€lkommen in i G-gemenskapen , och med en riktigt frĂ€ck G dessutomĂven om jag Ă€r mer 60-tals klockfantast Ă€n nĂ„got annat tycker jag nog att kĂ€nslan i denna trĂ„den Ă€r bĂ€st av alla. Glatt, accepterande och fullt ös.
Jag vill dÀrför introducera mig hÀr inne med samma modell som mitt allra första klockköp. à ret var 1995, knappt 17 Är gammal, industriell synth förstörde hörseln för all framtid. Klockan köptes för 25% av min första lön, bÀsta köpet i mannaminne. Rent objektivt.
TyvĂ€rr gick klockan ur tiden (âŠ) men jag hittade för inte sĂ„ lĂ€nge sedan samma modell i förtrĂ€ffligt skick
![]()
Dagligt nöje att lÀsa i trÄden, kul att vara med!
Edit: japp, armbandsâvingarnaâ saknas. De var det första som gick sönder pĂ„ min OG ocksĂ„. Letar febrilt efter nya![]()
Tack!VÀlkommen in i G-gemenskapen , och med en riktigt frÀck G dessutom![]()
Kul att kunna hjÀlpa tillStort tack till @roosterman som hade en lÀnkbit som passade sÄ jag slipper fÄ blodstopp i handen av att anvÀnda min GW-800D-1!![]()
Det finns sĂ„ mĂ„nga coola Ă€ldre G som man villhöver, det dĂ€r Ă€r en av dom! Minns att det sĂ„ldes en sĂ„n dĂ€r pĂ„ Tradera för nĂ„gra(?) Ă„r sen. Ă ngrar innerligt att jag inte bjöd pĂ„ den⊠Men men jag Ă€r inte bitter!Ăven om jag Ă€r mer 60-tals klockfantast Ă€n nĂ„got annat tycker jag nog att kĂ€nslan i denna trĂ„den Ă€r bĂ€st av alla. Glatt, accepterande och fullt ös.
Jag vill dÀrför introducera mig hÀr inne med samma modell som mitt allra första klockköp. à ret var 1995, knappt 17 Är gammal, industriell synth förstörde hörseln för all framtid. Klockan köptes för 25% av min första lön, bÀsta köpet i mannaminne. Rent objektivt.
TyvĂ€rr gick klockan ur tiden (âŠ) men jag hittade för inte sĂ„ lĂ€nge sedan samma modell i förtrĂ€ffligt skick
![]()
Edit: japp, armbandsâvingarnaâ saknas. De var det första som gick sönder pĂ„ min OG ocksĂ„. Letar febrilt efter nya![]()
![]()
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.
The database for all G-Shock lovers. Thousands of G-Shocks. Manuals, Prices, Videos, Replacement parts ... and much more.shockbase.org
Cool Riseman! Terje Haakonsen hade en sÄn "egen" modell vet jagDet finns sÄ mÄnga coola Àldre G som man villhöver, det dÀr Àr en av dom! Minns att det sÄldes en sÄn dÀr pÄ Tradera för nÄgra(?) Är sen. à ngrar innerligt att jag inte bjöd pÄ den⊠Men men jag Àr inte bitter!
Jag fick ju hem den hĂ€r skönheten idag! Ăgaren innan köpte den för 20-25 Ă„r sen i Spanien. Det stĂ€mmer med vad som stĂ„r pĂ„ Shockbase, release 1997.![]()
![]()
![]()
Vilket klipp!! Ser ju ruggigt frÀsch utDet finns sÄ mÄnga coola Àldre G som man villhöver, det dÀr Àr en av dom! Minns att det sÄldes en sÄn dÀr pÄ Tradera för nÄgra(?) Är sen. à ngrar innerligt att jag inte bjöd pÄ den⊠Men men jag Àr inte bitter!
Jag fick ju hem den hĂ€r skönheten idag! Ăgaren innan köpte den för 20-25 Ă„r sen i Spanien. Det stĂ€mmer med vad som stĂ„r pĂ„ Shockbase, release 1997.![]()
![]()
![]()
Hoppla, nu blev man nyfiken. Vet du vad modellen ifrÄga heter? Kostar sÀkert multum ultra rare osv men ÀndÄCool Riseman! Terje Haakonsen hade en sÄn "egen" modell vet jag![]()
Hoppla, nu blev man nyfiken. Vet du vad modellen ifrÄga heter? Kostar sÀkert multum ultra rare osv men ÀndÄ![]()
Fanns visst en delHoppla, nu blev man nyfiken. Vet du vad modellen ifrÄga heter? Kostar sÀkert multum ultra rare osv men ÀndÄ![]()
Hittade den sekunden efter jag frÄgade, men den var faen riktigt najs alltsÄ (och inte superdyr), ljusa fÀrgerFanns visst en del![]()
Fantastiskt! Originalband?Det finns sÄ mÄnga coola Àldre G som man villhöver, det dÀr Àr en av dom! Minns att det sÄldes en sÄn dÀr pÄ Tradera för nÄgra(?) Är sen. à ngrar innerligt att jag inte bjöd pÄ den⊠Men men jag Àr inte bitter!
![]()
![]()
Vilket klipp!! Ser ju ruggigt frÀsch ut
FrÀckt ocksÄ med historiken![]()
Ja den Àr i riktigt fint skick! Inga repor pÄ glaset, inga dings och allt Àr helt och fungerarFantastiskt! Originalband?
Skulle gissa att den inte fÄr tillrÀckligt med sol för att komma igÄng, givet att den Àr helt urladdad. Om det Àr grÄvÀder fÄr den inte tillrÀckligt med energi. Testa en CoolFire, eller stark led-lampa.Har nyligen köpt en rangeman som dör hela tiden efter ungefÀr 5min av anvÀndning. LÀt den ligga i fönstret 6 dagar pÄ raken vissa dagar var det flera timmars direkt solljus. Dör ÀndÄ. NÄgon som vet vad problemet Àr, eller har liknande? (Klockan Àr ny)![]()
Har nyligen köpt en rangeman som dör hela tiden efter ungefÀr 5min av anvÀndning. LÀt den ligga i fönstret 6 dagar pÄ raken vissa dagar var det flera timmars direkt solljus. Dör ÀndÄ. NÄgon som vet vad problemet Àr, eller har liknande? (Klockan Àr ny)![]()
Typ kroppkaka??Aah, komle. Riktigt smaskens![]()
![]()
Ăven om jag Ă€r mer 60-tals klockfantast Ă€n nĂ„got annat tycker jag nog att kĂ€nslan i denna trĂ„den Ă€r bĂ€st av alla. Glatt, accepterande och fullt ös.
![]()
Kanske mer som palt. Det Àr rÄgmjöl och grovriven potatis som kokat i köttbuljong. Och sÄklart en liten köttabit i mitten.Typ kroppkaka??![]()
Den va jÀkligt bra den dÀr, testa den och grymt fin pÄ handleden. Bedömde dem mörkare i verkligheten Àn pÄ bild