• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ute o gĂ„r ett varv runt byn i blĂ„sten🙂
IMG_20230211_122236.jpg

RÀtt mössa oxÄ
IMG_20230211_122219.jpg

Ser att Sakurawatches har ersatt de officiella förskönande studiobilderna med mer verklighetstrogna bilder av klockorna. Bra!
Ett exempel:

Dock sÄ envisas de med att lÄta utgÄngna modeller som inte kommer att bli i lager igen bli kvar under beskrivningen "out of stock".
För ca 1 Är sedan mejlade jag dem och frÄgade nÀr denna klocka blir i lager igen och fick dÄ svar att den inte kommer att bli det. NÀr jag mejlade dem igen och frÄgade varför de inte klargjorde att den Àr utgÄngen fick jag svar att de skulle övervÀga det.

Jag gissar att majoriteten av modellerna pÄ deras sida som Àr out of stock Àr discontinued och dÀrför borde tas bort frÄn listan.
Det gÄr till och med att lÀgga utgÄngna modeller i önskelistan och detta utan meddelande att de inte kommer attt bli tillgÀngliga igen. VÀldigt irriterande.
NÀ jag tror inte de Àr ensamma om detta men ett tips Àr att mejla en butik direkt och frÄga om en klocka som Àr lite Àldre bara Àr tillfÀlligt ur lager eller bestÀndigt.

Senast Àndrad:
Typiskt exempel att G-Shock rĂ€ddar liv 😁
Hade du gĂ„tt ut i den hĂ€r blĂ„sten utan mössan dĂ„ hade du kanske fĂ„tt hjĂ€rnhinneinflammation, fĂ„gelskit eller ett piano över huvudet .... đŸ€Ł
Jag överlevde, helt övertygad att mössan gjorde sitt till😁
Just nu kĂ€nns den mest troliga skaderisken att @Roosterwife ska bli förbenade pĂ„ sitt pussel och börja kasta bitar omkring sigđŸ˜±đŸ˜€
IMG_20230211_144556.jpg

IMG_20230211_144820.jpg

Just nu kĂ€nns den mest troliga skaderisken att @Roosterwife ska bli förbenade pĂ„ sitt pussel och börja kasta bitar omkring sigđŸ˜±đŸ˜€
IMG_20230211_144556.jpg

IMG_20230211_144820.jpg
JÀklar vad lÀnge sedan man pusslade......
Jag minns att jag alltid brukade börja med att lÀgga ramen, men det Àr vÀl bara en smaksak hur man gör :)

IMG_20230211_144556.jpg

IMG_20230211_144820.jpg

Den som var med i somras minns att jag gick bet pĂ„ 1000-bitarspusslet under semestern. Jag trodde i min enfald att jag skulle fĂ€rdigstĂ€lla det under 3-4 dagar. đŸ€Ł.
Bitarna av det nÀstan halvfÀrdiga pusslet ligger i pusselkartongen till nÀsta semester. Men man ska ju ha ett sÀrskilt bord för ett pussel och inte köksbordet som jag hade.

GodkvÀll pÄ er! Debuterar med ett inlÀgg hÀr i trÄden (den enda trÄden jag kollar in varje dag, flera ggr per dag, och like:ar inlÀgg!)

Är ute efter en Gulfman G-9100, mest för the looks och övriga sjĂ€lvklara coolhetsfaktor. Vart skulle ni sĂ€ga Ă€r bĂ€sta stĂ€lle att köpa en? Eller ska man vĂ€nta in en klocksnackare som vill sĂ€lja(!) sin? 😄

Tipsa mig gĂ€rna om fler runda G’s i samma formfaktor som G-9100, och gĂ€rna med coola funktioner, upplever den nĂ„got mindre/ kompakt men tjock?

Tillbaka
Topp