• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GodkvÀll pÄ er! Debuterar med ett inlÀgg hÀr i trÄden (den enda trÄden jag kollar in varje dag, flera ggr per dag, och like:ar inlÀgg!)

Är ute efter en Gulfman G-9100, mest för the looks och övriga sjĂ€lvklara coolhetsfaktor. Vart skulle ni sĂ€ga Ă€r bĂ€sta stĂ€lle att köpa en? Eller ska man vĂ€nta in en klocksnackare som vill sĂ€lja(!) sin? 😄

Tipsa mig gĂ€rna om fler runda G’s i samma formfaktor som G-9100, och gĂ€rna med coola funktioner, upplever den nĂ„got mindre/ kompakt men tjock?
G-9000 kanske?

kot.jpg

GodkvÀll pÄ er! Debuterar med ett inlÀgg hÀr i trÄden (den enda trÄden jag kollar in varje dag, flera ggr per dag, och like:ar inlÀgg!)

Är ute efter en Gulfman G-9100, mest för the looks och övriga sjĂ€lvklara coolhetsfaktor. Vart skulle ni sĂ€ga Ă€r bĂ€sta stĂ€lle att köpa en? Eller ska man vĂ€nta in en klocksnackare som vill sĂ€lja(!) sin? 😄

Tipsa mig gĂ€rna om fler runda G’s i samma formfaktor som G-9100, och gĂ€rna med coola funktioner, upplever den nĂ„got mindre/ kompakt men tjock?
Hej,
Din första mening sĂ€ger allt - nu Ă€r du fast hĂ€r sĂ„ vĂ€lkommen till den mörka sidan 😁
Det finns en G-9300 Mudman till salu hĂ€r pĂ„ forumet, kolla lĂ€nken nedan 👍
Jag har haft en sÄn innan och Ängrar starkt att jag sÄlde den.
Den har mÄnfas, kompass och termometer, och den Àr hittills bekvÀmaste G-Shocken jag haft pÄ handleden. Rekommenderas starkt!

Senast Àndrad:

9000 Mudman-9100 Gulfman-9200 Riseman-9300 Mudman-9400 Rangeman ;)
9000-1.jpg

Den vill inte synka efter batterihaveriet :(
A9B86823-707B-46D3-9581-E046BC3FE81B.jpeg
Precis som @roosterman sÀger har den förmodligen stÀllt in sig pÄ Tokyo. SÄ var det med min MTG som var död. StÀll den mot Paris igen och prova synka. Kör du via mobilapp nÀr du kör manuell synk? Det rekommenderar jag. Gör vÀldigt lÀtt, pÄ nÄgra minuter.

Jag anvÀnder Clock Wave.

Vad har du batteriet pÄ nu? M?
Man kanske mÄste upp över L för att den ska synka?
Har du hÀngts ut kronan och dragit ut den ett hack och sett vilken stad sekundvisaren pekar pÄ?
Medium. Ska köra den under lampan resten av dagen. Gjorde ett försök med Clock Wave men kan hĂ€nda att Bolibompa pĂ„ högsta volym störde ut signalen.. đŸ€”

Hej,
Din första mening sĂ€ger allt - nu Ă€r du fast hĂ€r sĂ„ vĂ€lkommen till den mörka sidan 😁
Det finns en G-9300 Mudman till salu hĂ€r pĂ„ forumet, kolla lĂ€nken nedan 👍
Jag har haft en sÄn innan och Ängrar starkt att jag sÄlde den.
Den har mÄnfas, kompass och termometer, och den Àr hittills bekvÀmaste G-Shocken jag haft pÄ handleden. Rekommenderas starkt!

Tack! Jag gillar mörker! Och tack för tips.

Den Ă€r cool. Inte lika cool som 9100, jag gillar retro, men som jag förstĂ„tt det sĂ„ kan man Ă€ga fler
Man kanske ska testa den dock.

Jag har faktiskt tvÄ squares idag, och nÄgra övriga Casio. Men jag Àr som ÀndÄ fast med en Garmin Fenix 6 pÄ armen. Det Àr nÄgot med dessa G-shocks alltsÄ, de talar till mig;
”LĂ€gg ned den dĂ€r sjĂ€lslösa klockan. Den har inte sjĂ€l som vi. Du kan vĂ€l Ă„tminstone bara ha Garmin nĂ€r du trĂ€nar, till att börja med? Dessutom, vem utav oss överlever zombie-apokalypsen tror du?”
SÄ sÀger dem, fast i olika variationer.

En slags drömklocka (har redan lagt till med ordet drömklocka) Àr en DW-6600. NÀstan för cool.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp