• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gymkompis
20230219_154355-01.jpeg

Ha ha
 ja, att leva pĂ„ hoppet Ă€r bra! đŸ€—đŸ˜
Bara att köpa en varsomhelst sÄklart. Har nÄgra intressanta objekt i kikaren men har svÄrt att bestÀmma mig för vilken.
Har fasen blivit helt besatt av modellen, sĂ„ antar det bara Ă€r en tidsfrĂ„ga đŸ€Ș

NÄt sÀrskilt man behöver ha i Ätanke för just beggade D1000?

Bara att köpa en varsomhelst sÄklart. Har nÄgra intressanta objekt i kikaren men har svÄrt att bestÀmma mig för vilken.
Har fasen blivit helt besatt av modellen, sĂ„ antar det bara Ă€r en tidsfrĂ„ga đŸ€Ș

NÄt sÀrskilt man behöver ha i Ätanke för just beggade D1000?
SpÀnnande! Vilka Àr du mest sugen pÄ?

Inget sÀrskilt jag kan komma att tÀnka pÄ förutom att kolla sÄ bandet inte Àr kapat. En del tycker ju att dessa band Àr alldeles för lÄnga.

Dundrar ut en liten efterlysning :)

Jag Àr pÄ jakt efter att köpa tillbaka min gamla gshock. SÄlde den i ett svagare ögonblick och hade vÀldigt gÀrna lagt vantarna pÄ den igen om det finns nÄgon möjlighet!
HÀr Àr min gamla annons:

Har skickat frÄgan till han som köpte den av mig, invÀntar svar dÀrifrÄn men tÀnkte ÀndÄ skicka ut det hÀr om den bytt Àgare sen dess och nÄgon kÀnner igen den.
Tacksam för all hjÀlp :)

SpÀnnande! Vilka Àr du mest sugen pÄ?

Inget sÀrskilt jag kan komma att tÀnka pÄ förutom att kolla sÄ bandet inte Àr kapat. En del tycker ju att dessa band Àr alldeles för lÄnga.
Givetvis den hyfsat eftertraktade GWF-D1000MB-3 (turkosa) 🙄
GÄr förvisso att modifiera en billigare svart oxÄ, men kÀnner mig inte helt bekvÀm med den lösningen.

Slapparsöndag efter en sen natt. Och lÄter G-shock avsluta veckan.

20230219_204709.jpg

Har glömt att berÀtta för @Sonnyboy och er andra att jag ocksÄ Àr helikopterpilot.
Dock för MYCKET mindre modell och följer inte sjÀlv med i luften.
Laddade batterierna till denna jag inte provat pÄ nÄgra Är.

20230219_204733.jpg

20230219_205550.jpg

20230219_205013.jpg

GÄr inte styra samtidigt som jag fotar men lyckas fÄ en bild nÀr den Àr i luften.

20230219_205225.jpg

NÄgon med en Rangeman som upplever att en av knapparna Àr seg "tillbaka"? Min modekmaöö Àr sÄ, gÄr bra in, sen nÀsta tryck fÄr man vÀnta pÄ "att den Äkt ut" för att det ska bli samma kÀnsla som de andra. Och, nÄgon som vet hur garanti funkar om man har ett ostÀmplat garantikort?
PXL_20230219_115524366.jpg
Jag skulle gissa att det kommit mög i tÀtningen mellan knapp och boett.
Prova att lÄta den ligga i varmvatten ett tag och spola sen av den.
Jag har haft liknande seghet i min Garmin, men dÀr lackade jag till sist ur och tog tryckluft till hjÀlp. Inte blÄsa in i knappen utan blÄsa lÀngs med knappen. Det blev skillnad. Nu klickar knapparna igen.

Sen avseende icke stÀmplat cert skulle jag tro att du fÄr pröjsa sjÀlv, om du inte har kvitto frÄn köpet. M a o Àr certet gissningsvis vÀrdelöst ostÀmplat.

Tillbaka
Topp