• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det hÀr Àr det som gör att sÄ mÄnga analoga G's blir ointressanta för mig (det och ofta avsaknad av lume). Kolla tex 2100-modellerna listade pÄ Shockbase. Mörk eller lÄg kontrast mellan tavla och index. :banghead:

Och sÄ negativ display som grÀdde pÄ löken pÄ laxen pÄ moset. /end_rant
oaks.jpg

Jag gjorde en PS-edit pÄ en stÄl-Oak för ett tag sedan dÀr jag ljusade upp index, visare och fixade displayen, sÄhÀr borde den se ut imo:
psoak.jpg

Bra bild! Det Àr orsaken till att jag direkt fastnade för den gula tough solar-casioaken. Markörerna Àr ljusare Àn pÄ de andra modellerna, och tycker att de andra skulle ha samma ljusa markörer.
Det enda undantaget dÀr jag tycker det Àr ok med mörka markörer Àr den helsvarta(bortsett frÄn visarna) modellen dÀr det liksom Àr grejen att den ska vara sÄ.
Vissa nya Casioaker har bara en liten bit av övre kanten av markörerna i bl.a. grönt och rött och tycker dÀr att hela markörerna skulle vara fÀrgade. Bra kontrast mellan urtavla och markörer/visare gör klockan bÄde snyggare och mer lÀttavlÀst tycker jag.

Senast Àndrad:
Det hÀr Àr det som gör att sÄ mÄnga analoga G's blir ointressanta för mig (det och ofta avsaknad av lume). Kolla tex 2100-modellerna listade pÄ Shockbase. Mörk eller lÄg kontrast mellan tavla och index. :banghead:

Och sÄ negativ display som grÀdde pÄ löken pÄ laxen pÄ moset. /end_rant
oaks.jpg

Jag gjorde en PS-edit pÄ en stÄl-Oak för ett tag sedan dÀr jag ljusade upp index, visare och fixade displayen, sÄhÀr borde den se ut imo:
psoak.jpg
Byta band pÄ denna?
Screenshot_2023-02-21-14-39-51-442-edit_com.android.chrome.jpg

Den hÀr guldisen kanske?

Jag Àr "i behov" av en g-shock.

Vilka modeller Àr vÀrda att kika pÄ?
TĂ€nker mig runt max 3k.

Jag har Sveriges smalaste handleder, sÄ skippar gÀrna de som Àr 48mm.
HĂ„ller med @Derix.
Flertal hĂ€r i trĂ„den som förundrats över hur bra som sitter pĂ„ smala handleder. 🙂
@Aros @Flecktarn bla. 👍

TĂ€nker mig runt max 3k.

Ser att den hÀr tyvÀrr Àr sÄld nu, men jag kan rekommendera GW-5000.

Tack för tipset!
JÀÀÀÀvligt snygg var den Ä.

Typiskt bondeliv man jobbar helgerna ocksĂ„ o missar @Daion s mrg butik😁
DSC_1992.JPG
Livet som bonde Ă€r hĂ„rt! 😉 Butikschefen har tagit ledigt sĂ„ blir nog stĂ€ngt lĂ€nge nu. đŸ€Ł

TĂ€nker mig runt max 3k.

Mitt tips skulle absolut landa pĂ„ en GW-5000. BĂ€sta valet enligt mig! đŸ€—

Kan bara hĂ„lla med! đŸ€—

Dundrar ut en liten efterlysning :)

Jag Àr pÄ jakt efter att köpa tillbaka min gamla gshock. SÄlde den i ett svagare ögonblick och hade vÀldigt gÀrna lagt vantarna pÄ den igen om det finns nÄgon möjlighet!
HÀr Àr min gamla annons:

Har skickat frÄgan till han som köpte den av mig, invÀntar svar dÀrifrÄn men tÀnkte ÀndÄ skicka ut det hÀr om den bytt Àgare sen dess och nÄgon kÀnner igen den.
Tacksam för all hjÀlp :)bumpar
Dundrar ut en liten efterlysning :)

Jag Àr pÄ jakt efter att köpa tillbaka min gamla gshock. SÄlde den i ett svagare ögonblick och hade vÀldigt gÀrna lagt vantarna pÄ den igen om det finns nÄgon möjlighet!
HÀr Àr min gamla annons:

Har skickat frÄgan till han som köpte den av mig, invÀntar svar dÀrifrÄn men tÀnkte ÀndÄ skicka ut det hÀr om den bytt Àgare sen dess och nÄgon kÀnner igen den.
Tacksam för all hjÀlp :)
Bumpar denna lite och hÄller tummarna!

LÀnge sedan jag köpte en "ny" G-shock.
Har lÀnge varit nyfiken pÄ en G-9300, men pga storleken vÄgade jag inte köpa tidigare.
Men nu slog jag till. Trots storleken sitter den bra och bekvÀm pÄ min smala handled. (andra hÄlet)
Tack sÄ mycket @ollkli

IMG_2043.JPG

Senast Àndrad:

TĂ€nker mig runt max 3k.

Jag rekommenderar GW-M5610, ligger runt 1 200 kr ny och har alla funktioner man behöver, sĂ„som Multiband 6 och Though Solar. Även "storebror" GW-5000 som nĂ„gra nĂ€mnt tidigare Ă€r ett bra förslag. Inte testat den sjĂ€lv, men den Ă€r en lite lyxigare variant med samma modul.

VÀnner! Jag kan dö lycklig nu!
4ACED64F-6705-4E76-8E13-AF7BF1C60B3F.jpeg
F80B10B7-02D9-405D-8DAE-BF30314AD522.jpeg

FrĂ„ga; För att stĂ€lla tidvatten, hur fungerar ”lunitidal interval”? Hur tĂ€nker jag?
Ganska klurigt med tidvatteninstÀllning med lunitidal nÀr man bor i Sverige. Finns nÄgra olika sidor du kan rÀkna ut vad du ska peta in, men det svÄra i krÄksÄngen Àr att du behöver bra tidvatteninput. Vilket inte Àr sÄ lÀtt att hitta för svenska vatten.
Jag hade stÀllt in den för nÀsta resmÄl och drömt lite.
Satt förra veckan med detta pÄ en GLX-5600 :)

Tillbaka
Topp