• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Samma hÀr men nu ladugÄrd igen.
Strongman stocken Ă„kte fram idag med.
Screenshot_20230221-152737~2.png
DSC_2069.JPG
Screenshot_20230221-154217~2.png

Det tar sig! Har lyckats ta mig till gymmet nu tvĂ„ dagar i rad Kl 5. Bara fortsĂ€tta. InsĂ„g dock snabbt att mitt program mĂ„ste göras om direkt
 🙈

Jag funderar lite pĂ„ en ny G som trĂ€ningskompis, har ingen kvar lĂ€ngre (đŸ€Šâ€â™‚ïž) men Ă„ andra sidan ingen nytta av en klocka vid trĂ€ning heller men ja det gĂ„r ju inbilla sig tillrĂ€ckligt för köp Ă€ndĂ„ 😅

Ganska klurigt med tidvatteninstÀllning med lunitidal nÀr man bor i Sverige. Finns nÄgra olika sidor du kan rÀkna ut vad du ska peta in, men det svÄra i krÄksÄngen Àr att du behöver bra tidvatteninput. Vilket inte Àr sÄ lÀtt att hitta för svenska vatten.
Jag hade stÀllt in den för nÀsta resmÄl och drömt lite.
Satt förra veckan med detta pÄ en GLX-5600 :)
Tack! Du summerar det min korta research kommit fram till tror jag. Haha, fin idé med att stÀlla den pÄ nÀsta resmÄl i stÀllet!

Dagen har till slut kommit! Aldrig trodde vĂ€l jag att jag skulle köpa ett exklusivt digitalur. DĂ„rar, som lĂ€gger ner sĂ„dana pengar pĂ„ en klocka utan mekansikt verk 🙄

Well. Det var röster frĂ„n ett annat liv. DĂ€refter gick det brant utför đŸ„°

Satan vad fin den Ă€r!!! Och dĂ„ har jag inte kommit lĂ€ngre Ă€n att den har fĂ„tt lite tvĂ„l och tandborste, samt injusterad lĂ€nk 😁
Vilken höjdare! SÄ. JÀkla. Snygg!

Tack @Ploprof đŸ„°

Behöver jag sĂ€ga att jag Ă€r nöjd đŸ€©

20230221_203123.jpg
20230221_203136.jpg
20230221_203140.jpg
20230221_203144.jpg

Det tar sig! Har lyckats ta mig till gymmet nu tvĂ„ dagar i rad Kl 5. Bara fortsĂ€tta. InsĂ„g dock snabbt att mitt program mĂ„ste göras om direkt
 🙈

Jag funderar lite pĂ„ en ny G som trĂ€ningskompis, har ingen kvar lĂ€ngre (đŸ€Šâ€â™‚ïž) men Ă„ andra sidan ingen nytta av en klocka vid trĂ€ning heller men ja det gĂ„r ju inbilla sig tillrĂ€ckligt för köp Ă€ndĂ„ 😅

Jo, du mÄste ta tid pÄ setvilan! 2-4 min gÄr inte hÄlla koll pÄ i huvudet. ^

Dagen har till slut kommit! Aldrig trodde vĂ€l jag att jag skulle köpa ett exklusivt digitalur. DĂ„rar, som lĂ€gger ner sĂ„dana pengar pĂ„ en klocka utan mekansikt verk 🙄

Satan vad fin den Ă€r!!! Och dĂ„ har jag inte kommit lĂ€ngre Ă€n att den har fĂ„tt lite tvĂ„l och tandborste, samt injusterad lĂ€nk 😁

Tack @Ploprof đŸ„°

20230221_203123.jpg
20230221_203136.jpg
20230221_203140.jpg
20230221_203144.jpg

GÄr MRG-flation i trÄden. Nice!
Gillar spÀnnet mycket.

Tack @Ploprof đŸ„°

20230221_203123.jpg
20230221_203136.jpg
20230221_203140.jpg
20230221_203144.jpg
Stort grattis till en mycket fin MRG😍

Tack @Ploprof đŸ„°

20230221_203123.jpg
20230221_203136.jpg
20230221_203140.jpg
20230221_203144.jpg
- Grattis! Har haft mĂ„nga MRG genom Ă„ren, men den dĂ€r Ă€r min favorit ❀

DDD5DC2F-E9C0-446F-BA0F-C9EE4F33DBF0.jpeg

NÀr ja blir rik ska jag ocksÄ skaffa mig en MRG! Sen om det Àr square eller mekanisk, det ÄterstÄr att se, ni börjar ju sakna intresset komma för en vanlig stÄlis.... Men men, mat pÄ bordet först!
- Gissar att du menar analog, det finns inga mekaniska. Du behöver inte bli rik, nĂ„n gĂ„ng blir det din tur i alla fall 🙂

Stort grattis till en mycket fin MRG😍

- Grattis! Har haft mĂ„nga MRG genom Ă„ren, men den dĂ€r Ă€r min favorit ❀

DDD5DC2F-E9C0-446F-BA0F-C9EE4F33DBF0.jpeg
Tack sÄ mycket!
Ja, det blir spÀnnande att lÀra kÀnna den nÀrmare, och inte minst uppleva den i dagsljus. Det hÀr med dyra klockor tycker jag handlar mycket om kÀnslan man fÄr kring dem. Förhoppningsvis handlar det om premiummaterial, en noga vald konstruktion och ett genomtÀnkt utförande.
Precis den kÀnslan fÄr jag nÀr jag tar i klockan. Och sÄ gillar jag att modulen Àr unik för MR-G:n. Funktionerna Àr samma som för de övriga stÄlfyrkanterna, men det Àr inte samma utförande. SÄvitt jag förstÄtt handlar det om guldanodiserade kontaktpukter, för att minimera förluster. Kanske Àr annat ocksÄ unikt, egentligen har det inte sÄ stor betydelse, men just vetskapen om att modulen Àr unik för MR-G bidrar just till kÀnslan som Àr sÄ tilltalande.
Hoppas det blir en favorit.

Tack sÄ mycket!
Ja, det blir spÀnnande att lÀra kÀnna den nÀrmare, och inte minst uppleva den i dagsljus. Det hÀr med dyra klockor tycker jag handlar mycket om kÀnslan man fÄr kring dem. Förhoppningsvis handlar det om premiummaterial, en noga vald konstruktion och ett genomtÀnkt utförande.
Precis den kÀnslan fÄr jag nÀr jag tar i klockan. Och sÄ gillar jag att modulen Àr unik för MR-G:n. Funktionerna Àr samma som för de övriga stÄlfyrkanterna, men det Àr inte samma utförande. SÄvitt jag förstÄtt handlar det om guldanodiserade kontaktpukter, för att minimera förluster. Kanske Àr annat ocksÄ unikt, egentligen har det inte sÄ stor betydelse, men just vetskapen om att modulen Àr unik för MR-G bidrar just till kÀnslan som Àr sÄ tilltalande.
Hoppas det blir en favorit.

DÀr ser man. SjÀlva kretskortet har alltsÄ fÄtt lite extra kÀrlek?

Tillbaka
Topp