Skickat pm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Skickat pm
Riktigt snygg lila duoOch dÀr var det roliga slut.
Bara att vÀnta till april...
![]()
Fantastisk kÀnsla dÀr vid midnatt!Du ska bara veta hur kul det Àr nÀr man har ett alarm som gÄr kl00.00 pÄ det sÀttet. Utan att veta vilken av dom dÀr 150 det Àr som brÄkas
Men pÄ 2100 gör man som följer :
![]()
Ja! BestÀllde först en TH men den bestÀllningen gick inte igenom pga felaktigt lagersaldo. Nu har jag istÀllet bestÀllt en vanlig via snigelpost. Skulle ta nÄgra veckor.
TH'n Àr töff! Den vanliga Àr cool ocksÄ.Ja! BestÀllde först en TH men den bestÀllningen gick inte igenom pga felaktigt lagersaldo. Nu har jag istÀllet bestÀllt en vanlig via snigelpost. Skulle ta nÄgra veckor.
En sÄn dÀrTH'n Àr töff! Den vanliga Àr cool ocksÄ.
![]()
TH'n Àr töff! Den vanliga Àr cool ocksÄ.
![]()
Ăr det AM-metallkittet dĂ€r underFyrkant idag.
![]()
Jag kan varken erkĂ€nna eller förneka din gissning. DĂ€rför lĂ„ter ja det vara osagtĂr det AM-metallkittet dĂ€r under![]()
Ok trÄden, för att dÀmpa/avleda klocksuget med tanke pÄ OWG sÄ ska jag göra en egen casioak-mod.
Kommer att designa den frÄn scratch och sedan 3D-printa den. Tanken Àr inte att den ska se bra ut, bara att jag ska sysselsÀtta mig med nÄgot.
Skulle den rÄka bli tossigt bra (inte troligt) kan jag tÀnka mig att gjuta den i PU.
FÀrger att tillgÄ i flexfilament: svart, mörkgrÄ, vit och eventuellt blÄ.
SÄ kom med förslag!
Casioaking? Casioakuare? etc etc...
![]()
Lite epoxi-lim dÀr och saken Àr klar
Ser ut att vara perfekt passning
Det blir en E-shock dÄ alltsÄSer ut att vara perfekt passning.
FÄr nog se till att lÀgga till en rejÀl dummy-sensor ocksÄ, det dÀr var för stilrent...
Det lÄter sÄ sjÀlvklart nÀr du sÀger detDet blir en E-shock dÄ alltsÄ![]()
Mest för att han kan tror jagSkalet Ă€r upp och ned. Ăr det för att den sitter bĂ€ttre sĂ„?