• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag hittade en spegel i hallen :)
7151EB39-CFAD-442E-BEFB-BF7956B471D2.jpeg

797CF084-5EE1-4084-B005-A6E661F0D0DF.jpeg

Mudmastern ser coolare ut!

Perfekt, tack! Det Àr sÄdana bilder som visar en rÀttvis storlek.
Klockan ser ju inte alls stor ut.

@spammerstakeahike ...sÄ lÀnge du knÀpper upp knapparna i manchetten smÀlter klockan in i omgivningarna!

Kanske börjar bli lite personlig nu, men hur lÄng Àr du? :D
Jag tror faktiskt att ens generella kroppslÀngd & hydda avgör om en klocka ser för stor ut.
Handleden Àr ju bara en liten del av kroppen sÄ den ska i teorin inte vara en avgörande faktor förutom nÀr man tar wristshots dÄ.

DÄ var det dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan och varför inte bÀra sin GW-9200 Riseman.
En finfin modell som tyvÀrr verkar ha överskuggats av Rangeman och den större varianten av Mudman.
Tycker man att Rangeman kÀnns nÄgot kraftig sÄ Àr nog detta det perfekta alternativet. Den har dessutom vÀldigt sköna och följsamma straps.
Har ni möjlighet att komma i Ätnjutande av en Riseman Àr det inget att tveka pÄ. :)
DSCN0263.JPG
DSCN0265.JPG

Kanske börjar bli lite personlig nu, men hur lÄng Àr du? :D
Jag tror faktiskt att ens generella kroppslÀngd & hydda avgör om en klocka ser för stor ut.
Handleden Àr ju bara en liten del av kroppen sÄ den ska i teorin inte vara en avgörande faktor förutom nÀr man tar wristshots dÄ.
He he, ingen fara Ànnu. Jag Àr 186 cm men jag tror inte att det Àr den avgörande faktorn. Jag tror att det snarare sitter i huvudet, som med det mesta. Om du gillar klockan kommer den att klÀ dig utmÀrkt :)

HÀrligt forum.. :D hÀr var man nöjd att man kan lÀgga en modell Ät sidan.. Men icke sa Nicke:stop:
För övrigt ett mycket bra informativt inlÀgg.. :)

ÅÄp stopp! Sakta i backarna dÀr @daniel svensson :)
SÄ lÀtt ska du inte fÄ lov att avfÀrda GWG för att du rÄkar ha 18.5 handleder! SjÀlv har jag handleder som en medelÄlders japan och det ger mig inga ursÀkter. Jag har tidigare rapporterat 16.5 men kan med lite stolthet korrigera den siffran till 17.0 med 6 cm tvÀrs över sett ovanifrÄn. Nu har jag plockat fram den frÀsiga cammofÀrgade sovsÀcken och referensarkivet med Mudmaster, Frogman, Rangeman, Kungen och den riktiga Kungen, nÀmligen GW-5000 för att ta lite referensbilder. Alla klockor Àr standardutgÄvor och pÄ bilderna instÀllda för min handled. Först börjar vi med Mudmastern sedd utifrÄn ett hÄrigt perspektiv. Notera hur klockan slickar handleden.
5557828F-0D45-4764-9DD5-A3EE65F8CCD4.jpeg

Bild nr 2 visar detaljerat Mudmastern frÄn sidan och de förböjda bandhornen. 6 cm tvÀrsöver motsvarar min handledsbredd.
8E7A2257-276E-45B9-8200-6495F562801B.jpeg

Bild nr 3 beskriver en hole in three med Frogman frÀmst, Mudmastern i mitten och Rangeman borterst. Endast Mudmastern har förböjda bandhorn och liknar faktiskt mest GW-5000 nÀr jag jÀmför klocka med klocka.
FF0D6A52-26F5-4164-AF9B-0D7674D7155C.jpeg

PÄ bild nr 4 fick jag ta till @S.L frukttrick för att stabilisera Frogman (som jag bÀr pÄ det 4:e hÄlet) Mudmastern (5:e hÄlet) och Rangeman (5:e hÄlet).
E56878F8-E0F4-4C55-BDCE-8C42219C3EB5.jpeg

Bild 5 beskriver Kingen (4:e hÄlet) Mudmastern och GW-5000 (7:e hÄlet).
E4076324-2A97-419A-B33E-C60C4DBF18E3.jpeg

Till sist en gruppbild pÄ hela familjen.
556254CD-A98A-4F97-8CF7-D0B3ACBF8C0D.jpeg

SÄ vilken klocka sitter dÄ skönast pÄ min handled om jag bortser frÄn vikt och klumpighet? BÀst sitter faktiskt Mudmastern och Rangeman följt av Frogman. Kingen sitter antingen lite för tajt eller lite för löst. GW-5000 Àr sÄklart alltid oklanderlig. Om mer jÀmförande bilder önskas sÄ sÀg till!

Det Àr inte bara lill-Lördag utan det Àr Àven dan före dan före dan före dan före dopparedan.
DÄ kÀnde man att det Àr "hip to be Square" tillsammans med min G-7800B. SlÀpptes 2009.
Den har lite trevliga finesser som att i övre raden kan man (förutom dag och Är )ha tvÄ egna meddelanden, nÄgra förprogrammerade tider finns för timern och man kan justera kontrasten.
(Displayen ser suddig ut men det Àr kamerans fel. Displayen Àr knivskarp)
DSCN0268.JPG

DSCN0270.JPG

Det Àr inte bara lill-Lördag utan det Àr Àven dan före dan före dan före dan före dopparedan.
DÄ kÀnde man att det Àr "hip to be Square" tillsammans med min G-7800B. SlÀpptes 2009.
Den har lite trevliga finesser som att i övre raden kan man (förutom dag och Är )ha tvÄ egna meddelanden, nÄgra förprogrammerade tider finns för timern och man kan justera kontrasten.
(Displayen ser suddig ut men det Àr kamerans fel. Displayen Àr knivskarp)
DSCN0268.JPG

DSCN0270.JPG

VÀldigt kul modell. Möjligheten att justera kontrast Àr ju grymt coolt.
Det dÀr med att ha tvÄ egna meddelanden, fyller de nÄgon funktion?

Har funderat att köpa en G-shock, men de kÀnns sÄ stora för min smala handled. Omkretsen pÄ handleden Àr ca 16,5 cm. NÄgon som kan tipsa om de mindre modellerna?

Jag har ocksÄ 16,5 cm.
Stirra dig inte blind pÄ mÄtten nÀr det gÀller G-shocks för det gÄr inte att göra en direkt jÀmförelse med andra "vanliga klockor" med liknande mÄtt. G-shock bÀrs generellt mindre.

Du kan se hÀr hur en mindre och större G-shock ter sig pÄ handleden :

En vanlig "square" som kanske rÀknas som de minsta G-shocken för mÀn.
stealth.jpg

En Rangeman, storlek större givetvis men ÀndÄ helt ok.
rangemanv.jpg

Jag har ocksÄ 16,5 cm.
Stirra dig inte blind pÄ mÄtten nÀr det gÀller G-shocks för det gÄr inte att göra en direkt jÀmförelse med andra "vanliga klockor" med liknande mÄtt. G-shock bÀrs generellt mindre.

Du kan se hÀr hur en mindre och större G-shock ter sig pÄ handleden :

En vanlig "square" som kanske rÀknas som de minsta G-shocken för mÀn.
stealth.jpg

En Rangeman, storlek större givetvis men ÀndÄ helt ok.
rangemanv.jpg

Tack för snabbt svar. Vad heter modellen pÄ den övre bilden?

Tillbaka
Topp