• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Min Mudman Àlskar snö ;)
A151F03F-BCAF-405A-9AC1-100183FFB4AE.jpeg

Har funderat att köpa en G-shock, men de kÀnns sÄ stora för min smala handled. Omkretsen pÄ handleden Àr ca 16,5 cm. NÄgon som kan tipsa om de mindre modellerna?
Vi Àr en hel hög som pÄ bÀsta psykosvis samlar pÄ Squares! Dom gÄr ofta under beteckningarna dw-5600 och gw-m5610. 56xx Àr samlingsnamnet. Kolla gÀrna min insta för inspiration. Har haft mÄnga Squares.

Om det Àr nÄgon som Àr intresserad av att köpa en GWG-1000-1A3ER frÄn Milrab för 5452kr (samma pris som GWG-1000-1AER pÄ deras sida) har jag en rabatkod frÄn deras kundtjÀnst som jag fÄtt som kompensation. Anledningen till att jag inte anvÀnder den sjÀlv Àr för att jag lyckades knipa klockan frÄn CyberPhoto tidigare i veckan innan jag fick svar frÄn Milrab. Skicka PM om det Àr intressant.

Åk till nĂ€rmsta klockhandlare och prova en square. Om du tycker den passar i storlek sĂ„ finns den i flera hundra olika versioner, garanterat nĂ„n(eller som för mig o flera andra hĂ€r pĂ„ forumet uppemot ett 50tal)som du kommer att gilla..
Var beredd pÄ att köpa mer Àn en..:)

Har funderat att köpa en G-shock, men de kÀnns sÄ stora för min smala handled. Omkretsen pÄ handleden Àr ca 16,5 cm. NÄgon som kan tipsa om de mindre modellerna?

Det börjar nÀrma sig helg och det Àr dan före dan före dan före dopparedan.
Idag bÀr man upp GDF-100. Stor display, stora siffror och stora knappar. Kanske nÄtt för den skumögde som arbetar med handskar?
Skulle skatta storleken till lite under Rangemanklass. Sitter skönt pÄ en större handled.
DSCN0286.JPG

Hur gick det, har du hittat var felet lÄg?
TÀnkte bara berÀtta vad som hÀnt med mitt "problem":
Flyttade klockan till en annan plats nÀrmare fönstret och plötsligt fungerade mottagningen igen!!
SÄ allt Àr löst, fast jag fattar fortfarande inte varför allt fungerade pÄ den ursprungliga övernattningsplatsen under en mÄnad för att sedan bara lÀgga av? Kosmisk strÄlning eller rÀttare sagt avsaknad av sÄdan....

Ingen G-Shock men jag tycker ÀndÄ ocenaus linjen passar bÀttre hÀr Àn i casio trÄden.
Titan, radiosynk och solar. Jag Àr jÀttenöjd.
IMG_20181220_104340.jpg

Enligt mig, ser Oceanus 10 ggr bÀttre ut Àn MRG eller GST...
MEN... tÀnk er denna Oceanus i GWG-klÀder... DET hade varit nÄt.... Inga fönster Inga extra funktioner, bara datum, synk och solar... ;)

Tillbaka
Topp