• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Greatest Hits,
49555352-2334-4A17-AB0D-A3A201FCEAA3.jpeg
MÄnga fina bitar pÄ det albumet!

nÄja, jag har tre fyrkanter pÄ ingÄng sÄ jag fÄr vÀl inte sura för mycket... :rolleyes:
TvÄ fyrkanter pÄvÀg hÀr, lyckades knipa Akiran efter en lÀngre tids spaning :angel:
Stödköpte ocksÄ en DW-5610 i julklapp till familjemedlem, sÄ förhoppningsvis blir vi tvÄ som börjar utforska denna fÀrgglada trÄd :)

Vet handlarproffsen hÀr om onlinebutiker brukar erbjuda roliga och saftiga mellandagsreor?
Cyberphoto kör ju redan nu med pre-jul-rea pÄ 25%, ska man slÄ till nu eller vÀnta?

NÀr det Àr dan före dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan sÄ bÀr man sin G-2000LV. En limiterad utgÄva som slÀpptes Nov 2001.
Gillar den som bara den men önskar att den var lite större. Kan tÀnka mig nÄgot roligt byte. GÀrna en positiv King ;)
Det kan ju bli den perfekta julklappen till nÄgon kÀr. (Lovar snabb leverans)
DSCN0256.JPG
DSCN0259.JPG

HallÄ!
Har en dw-5600.
Jag har en liten fundering, men kan nog vara jag som Àr för kÀnslig. :) NÄgon annan Àn jag som stört sig pÄ att undersidan av plasten runt knapparna inte Àr rundad lika fint som pÄ ovansidan. Tyckte det var störande varje gÄng jag skulle trycka in lysknappen exempelvis.

Jag löste det genom att ta en nagelfil och runda alla kanter runt knapparna lite. Förutom detta Àr det dock en nÀstan perfekt klocka tycker jag.

Har du provat att köra lite tajtare Àn lösare? Jag har numera vant mig vid att klockan sitter lite tajtare och tycker det Àr skönare Àn att klockan flÀnger omkring pÄ handleden.

Provade bĂ„da lösningarna, den blir alldeles för tajt och lite vĂ€l lös (inte som 5610 som ocksĂ„ Ă€r lite mittemellan men Ă€ndĂ„ ok pĂ„ bĂ„da lĂ€gena). Men iaf ”provat” en nu vilket i sig Ă€ndĂ„ var ett mĂ„ste :pompus:

Provade bĂ„da lösningarna, den blir alldeles för tajt och lite vĂ€l lös (inte som 5610 som ocksĂ„ Ă€r lite mittemellan men Ă€ndĂ„ ok pĂ„ bĂ„da lĂ€gena). Men iaf ”provat” en nu vilket i sig Ă€ndĂ„ var ett mĂ„ste :pompus:

Aha, bandhÄlen pÄ kungen kanske Àr lite udda att den inte riktigt gÄr att jÀmföra med andra G-shocks.
TrÄkigt att det inte passade. Men det finns ju hundratals andra roliga modeller. :)

Aha, bandhÄlen pÄ kungen kanske Àr lite udda att den inte riktigt gÄr att jÀmföra med andra G-shocks.
TrÄkigt att det inte passade. Men det finns ju hundratals andra roliga modeller. :)

Hade exakt samma dilemma med GWG-1000, och Àven efter en vecka kvarstod den kÀnslan sÄ lika bra flippa direkt. Har ju inga problem med att sÀlja klockor heller :D

Precis, nÀsta blir dock 6900. GW eller G, var dumt sÀlja den jag Àgde förra sommaren. Liksom det var med 5610 :)

Hade exakt samma dilemma med GWG-1000, och Àven efter en vecka kvarstod den kÀnslan sÄ lika bra flippa direkt. Har ju inga problem med att sÀlja klockor heller :D

Precis, nÀsta blir dock 6900. GW eller G, var dumt sÀlja den jag Àgde förra sommaren. Liksom det var med 5610 :)

Just GWGn Àr ju intressant för en del menar att för tjocka handleder gör att klockan kÀnns obekvÀm eftersom den har flÀrpar som sitter pÄ undersidan. Klockan Àr nog egentligen gjord för japanska tunna handleder.

Tillbaka
Topp