• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lillördag firas genom att gĂ„ hem frĂ„n jobbet 😊
90F98933-7477-49B2-A8D2-151F99221F31.jpeg

5040 i all Ă€ra, men jag nöjer mig nog med denna variant av 5035 jag â˜ș

Fick hem en klocka idag dĂ€r jag knyckte band och bezel 😃

Ska posta en bild pĂ„ de överblivna grejerna sedan, tyckte faktiskt att det blev kanon det ocksĂ„ 😁

5035 modd som sagt:
2E6DACBC-9FF9-49F7-AE57-B443301B3434.jpeg

Det ena gav det andra, och vips blev det en uppsÀttning XT-bromsar bestÀllda till den fulldÀmpade mountainbiken. Men för att kit:a hojen mÄste bromsslangarna anpassas / kapas varefter en stödhylsa mÄste pressas i den styva plastslangen. Inget man gör för hand, utan m h a ett specialverktyg. Parktool har ett sÄklart, men drygt 2000 pix kÀnns lite överkurs.

En koll pĂ„ Amazon... ett alternativt verktyg, frĂ€st i aluminium och dĂ€refter eloxerat, med hög upplevd kvalitetskĂ€nsla, för 290 kr, tja, det kan man vĂ€l inte vara missnöjd med. 😃

20230315_211419.jpg

Kanske taskigt att sno de mörkblĂ„ klĂ€derna frĂ„n den hĂ€r retroinspirerade fyrkanten men jag tycker faktiskt att den passade finfint Ă€ven i gult med tanke pĂ„ displayen osv 😃

Inget jag ska behĂ„lla dock sĂ„ Ă€r man sugen pĂ„ nĂ„gonting till pĂ„sken sĂ„ Ă€r det bara att hojta till 😁

C14C72DA-58E9-4120-BE75-139C9C2F1BC7.jpeg

Hur brukar tillgÀngligheten vara pÄ Anniversary modeller? Jag var inte med i G-Shock samlandet vid 35th Anniversary, fick ADs in flertal?
Uppfattade inte det som att det var nÄgon brist pÄ klockor vid 35-anniversary. Det fanns relativt god tillgÄng pÄ bÄde 5035 och TFG som jag hade koll pÄ. TFG försvann tidigare Àn 5035 frÄn de handlare som jag hade koll pÄ.

Uppfattade inte det som att det var nÄgon brist pÄ klockor vid 35-anniversary. Det fanns relativt god tillgÄng pÄ bÄde 5035 och TFG som jag hade koll pÄ. TFG försvann tidigare Àn 5035 frÄn de handlare som jag hade koll pÄ.
Det sjuka Àr att det hÀnt sÄ mycket pÄ fem Är. Detta var innan alla resellers började dyka upp i alla branscher; sneakers, klockor, PS5 med mera. HÄller tummarna att Casio matar ut klockor i Är..

Tillbaka
Topp