• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

G-shock nr 2 för mig blev en 5610, jag gillar den:)
C6BF5423-9C3F-487A-AE26-9D8B5D2B90AF.jpeg

G-shock nr 2 för mig blev en 5610, jag gillar den:)
C6BF5423-9C3F-487A-AE26-9D8B5D2B90AF.jpeg
En frÄga till er med 5610, nÀr man trycker pÄ 3 knappar samtidigt, bara ett tryck pÄ MODE, SET(-),SET(+) sÄ fÄr jag upp ett J i datumrutan och 40 nere pÄ tiden, trycker jag pÄ set(+) kan jag vÀlja mellan J40, J60, U60, G77, L60, B01,D02, G03, T04 vad betyder dom hÀr? Hittar inget i manualen om det.

En frÄga till er med 5610, nÀr man trycker pÄ 3 knappar samtidigt, bara ett tryck pÄ MODE, SET(-),SET(+) sÄ fÄr jag upp ett J i datumrutan och 40 nere pÄ tiden, trycker jag pÄ set(+) kan jag vÀlja mellan J40, J60, U60, G77, L60, B01,D02, G03, T04 vad betyder dom hÀr? Hittar inget i manualen om det.

Ingen aning men lÄter som överkurs. Hur lyckas du med att trycka pÄ alla knappar samtidigt?

Vad jag förstÄr det som Àr det nÄgon form av testfunktion för att kolla om man har radiomottagning för respektive station. G77 motsvarar tex vÄr tyska radiomast son skickar ut dcf77 signalen

Kollade hÀr
https://www.manualslib.com/manual/1265092/Casio-Ecw-M300e.html?page=18

GX-56, sĂ„lde den direkt dĂ„ den kĂ€ndes för stor och ocksĂ„ för jag kĂ€nde det rĂ€ckte med köpet av CW makairan samtidigt. Nu inser jag att jag nog vill ha en som ”samlingsobjekt” Ă€ndĂ„ sĂ„ kanske köper en till men inte hundra pĂ„ det Ă€n:hilarious:

Att de kostar ~750kr gör ju saken lÀttare om Àn inte mindre dumt :D

Var hittar du en King för 750kr?

Frugans favoritformgivare för klÀder Àr Margaret Howell och vi besökte nyss en butik och till min förvÄning fanns det en G-Shock.
Tyckte hon skulle handla en sÄn men det blev en tröja...
Och ja, trycket MHL ska sittta pa sniskan, jag frÄgade.

31491121197_e66d9940c0_c.jpg
Hmm.. ja vad trodde du försÀljaren skulle svara:D
Snygg men skulle nog störa mig pÄ texten varje gÄng jag kollade klockan.

NÀ, det var utan tvekan ett bra pris. Har haft en King tidigare (den med grön/gul display) som jag sÄlde för nÄgra Är sedan. Cool klocka. Det enda negativa med den helsvarta Àr displayen. NÄvÀl, jag bestÀllde en.
Tack för tipset!

Tycker displayen Àr ok ÀndÄ! SÄg de var slut nu med sÄ bra köpt :)

Frugans favoritformgivare för klÀder Àr Margaret Howell och vi besökte nyss en butik och till min förvÄning fanns det en G-Shock.
Tyckte hon skulle handla en sÄn men det blev en tröja...
Och ja, trycket MHL ska sittta pa sniskan, jag frÄgade.

31491121197_e66d9940c0_c.jpg

TÀnkte pÄ det om verkligen logon skulle vara sÄ sne nÀr jag sÄg den pÄ g-central.

Tillbaka
Topp