Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har provat med min casioak i metall men den gÄr inte under skjortan och det flyger inte riktigt i övrigt hellerNÄgon annan som jobbar i kostym och bÀr g-shock ibland? Vore kul att se lite exempel pÄ vad ni kör.
Kör den kombon nÄn gÄng ibland. Bild frÄn helgenNÄgon annan som jobbar i kostym och bÀr g-shock ibland? Vore kul att se lite exempel pÄ vad ni kör.
Snyggt! Har funderat pÄ att införskaffa en likadan. Ser ju faktiskt ut att kunna fungera.Kör den kombon nÄn gÄng ibland. Bild frÄn helgen
@spammerstakeahike körde ju med kostym och King för ett tag sen. Funkar dock bÀst om man Àr biffSnyggt! Har funderat pÄ att införskaffa en likadan. Ser ju faktiskt ut att kunna fungera.
SÄn biff Àr jag inte@spammerstakeahike körde ju med kostym och King för ett tag sen. Funkar dock bÀst om man Àr biff
Man kan ha en GA-110 men jag skulle nog ÀndÄ gÄ pÄ @Derix linje med en hel- eller semistÄlis fyrkantNÄgon annan som jobbar i kostym och bÀr g-shock ibland? Vore kul att se lite exempel pÄ vad ni kör.
CANDY CRUUUSH...DÄ var det nÀst sista dagen i Mars dÄ..
God morgon pÄ er
Men vafan! Barmark?! Vi har fĂ„tt ett sĂ„nt jĂ€vla bakslag. Massa snö och -18 igĂ„r och -16 nuâŠGodmorgon! Guldtorsdag idag
-Fortfarande denna, gick pÄ bezelns ytterkant lite försiktigt igÄr med en fin fil och tycker det blev bra. Ser lite ojÀmnt slitet ut, inte handgjort.
ANDAS @Hans B 1955 ANDAS!!!!!!
Hahaha du ska betÀnka att den köptes för ÀndamÄlet. Var sliten innan. Jack i bezel pÄ sidan, och lÀnken ser ut sÄhÀr:
Intressant! Kikade en hel del pÄ det dÀr med patinering för nÄgra Är sedan. NÄgra tips som jag plockade upp:Hahaha du ska betÀnka att den köptes för ÀndamÄlet. Var sliten innan. Jack i bezel pÄ sidan, och lÀnken ser ut sÄhÀr:
Tanken Àr att pÄ sikt fÄ till en aged IP look pÄ egen hand.
Gör det ont i er?
Bra tips! Blir skÀrmdump pÄ denIntressant! Kikade en hel del pÄ det dÀr med patinering för nÄgra Är sedan. NÄgra tips som jag plockade upp:
- Studera naturligt slitna klockor för att se var pÄ klockan "skadorna" samlas och varför (pÄ utstickande kronskydd etc).
- AnvÀnd mÄnga olika verktyg, allt frÄn Kulhammare & Polygrip ner till Svinto & Autosol. Och mÄnga olika metoder/riktningar för mer naturlig look (alltsÄ inte en enda fil som du dragit över ytorna i samma riktning).
- Patinan bör se ut att ha uppstÄtt under lÄng tid, kanske större repor som sedan "gÄtts över" av tunnare repor och nötning i omgÄngar. En djupare ding kan t.e.x. ha "rundade" kanter för att ytan nötts efter att skadan uppstÄtt och vassa kanter har rundats.
- Don't overdo it!
SkrÀm inte bort honom frÄn trÄden nu bara!!
Haha. Kör pÄ! Enligt min erfarenhet Àr allt tillÄtet i den hÀr trÄden förutom att kapa bandet pÄ en frogman.Hahaha du ska betÀnka att den köptes för ÀndamÄlet. Var sliten innan. Jack i bezel pÄ sidan, och lÀnken ser ut sÄhÀr:
Tanken Àr att pÄ sikt fÄ till en aged IP look pÄ egen hand.
Gör det ont i er?
Precis, riktiga rariteter av olika slag (limited ed, vintage etc) bör man vÀl inte ge sig pÄ imo. Men klockor som fortfarande eller alldeles nyss var i produktion och det finns reservdelar till Àr det vÀl bara att köra med sin egen klocka.Haha. Kör pÄ! Enligt min erfarenhet Àr allt tillÄtet i den hÀr trÄden förutom att kapa bandet pÄ en frogman.
No problemas med Kulta.Ngn som handlat av den finska nÀtbutiken Kulta-center? Finska Klockmagasinet har jag god erfarenhet av.
Har gjort det utan problem, komplett garantikort och alltNgn som handlat av den finska nÀtbutiken Kulta-center? Finska Klockmagasinet har jag god erfarenhet av.