• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

48h och inte rört sig ens frÄn low till medium? Fattar att det tar tid att ladda till high. Men till medium borde vÀl ÀndÄ 2 dygn vara tillrÀckligt?
Eller Ă€r batteriet kört som sagt? Är trots allt 12-13 Ă„r klockan.

48h och inte rört sig ens frÄn low till medium? Fattar att det tar tid att ladda till high. Men till medium borde vÀl ÀndÄ 2 dygn vara tillrÀckligt?
DÄ Àr det nog batteribyte som gÀller tror jag.

Vad laddar du med? Min första coolfire gick sönder ganska fort, den lös men svagt visade det sig nÀr jag köpte hem en ny.
Den nya var det drag i.

Kunde inte lĂ„ta bli denna😃
IMG_20230330_165023.jpg

För att köpa en lott i owg. SkÀnker man dÄ och mÀrker med nickname och antal. Eller finns det en annan lÀnk? Kanske Àr för sent ocksÄ
SpĂ€nnande, lĂ€ngesedan jag hade en lott i nĂ„got 😁. Framförallt kĂ€nns det bra att bidra lite.

Hade hoppats fĂ„ hem en ny G idag men det kanske Ă€r skönare att fĂ„ den Imorgon sĂ„ man kan testa om jag kan undvika att gubbsomna för tidigt 😅

Projektet att fÄ ned midjemÄttet med 19cm fortsÀtter. Ska man tillbaka till sin ungdoms kropp sÄ fÄr man kÀmpa nÀr man passerat 50.
Visst lÀngtar jag efter en pizza och öl, men nej inte pÄ ett bra tag.
Är ledig imorgon för ska jobba helg. Torsdagens middag bestĂ„r av 400g köttfĂ€rs stekt med rikligt med smör, lök och broccoli.
Som dryck gÀller citronvatten.

20230330_204528.jpg

Projektet att fÄ ned midjemÄttet med 19cm fortsÀtter. Ska man tillbaka till sin ungdoms kropp sÄ fÄr man kÀmpa nÀr man passerat 50.
Visst lÀngtar jag efter en pizza och öl, men nej inte pÄ ett bra tag.
Är ledig imorgon för ska jobba helg. Torsdagens middag bestĂ„r av 400g köttfĂ€rs stekt med rikligt med smör, lök och broccoli.
Som dryck gÀller citronvatten.

20230330_204528.jpg
KÀmpa pÄ!

Har varit och jobbat pÄ annan ort i drygt tvÄ veckor med bara en klocka pÄ armen och ingen G-Shock, ja jag vet inte hur jag tÀnkte.... Efter det sliten i nÄgra dagar men nu Àntligen Àr man Äter med en klocka som passar i trÄden och lite piggare i knoppen.
IMG_20230330_205225.jpg

Om man surfat runt pÄ ebay och rÄkat buda hem ett par 25 Är gamla oanvÀnda G-Shocks som legat i förpackningen och dragit ur batteri, behöver man dÄ byta Àven packningen vid batteribyte?
Allt detta Àr rent hypotetiskt, eftersom jag gett mig sjÀlv köpstopp...

Om man surfat runt pÄ ebay och rÄkat buda hem ett par 25 Är gamla oanvÀnda G-Shocks som legat i förpackningen och dragit ur batteri, behöver man dÄ byta Àven packningen vid batteribyte?
Allt detta Àr rent hypotetiskt, eftersom jag gett mig sjÀlv köpstopp...
Jag tror du skulle ha större problem Àn sÄ. Har batteriet lÀckt, vilket chansen Àr ganska stor att det har efter sÄ lÄng tid, sÄ behövs troligen hela modulen bytas ut.

Packningarna borde ocksÄ bytas, de torkar vÀl med tiden.

Är ingen G-Shock samlare men uppskattar dessa klockors kvalitet och tĂ„lighet. Har tvĂ„ stycken 5000U som daglig beater i mitt arbete pĂ„ sjukhuset, men Ă€r pĂ„ utkik efter en lite finare modell att ha i mitt dagliga arbete. Vikten Ă€r ganska betydelsefull. Är det ngn av er som har erfarenhet av denna modell? Vill gĂ€rna höra era erfarenheter och om detta Ă€r en klocka att rekommendera vad gĂ€ller hĂ„llbarhet osv.
389DC7F1-75A1-4169-A001-26FD7FC31788.jpeg

Tror panasonic funkar alldeles utmÀrkt. För jag antar att det Àr billigare Àn originalet?
Skiljer det inte sÄ mycket i pris kanske jag hade gÄtt pÄ originalet ÀndÄ.
Nej, amazon.se har det för 249:- och casio original för 199:-

TÀnkte om du visste att det ena var bÀttre?

Tillbaka
Topp