• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Sant. SĂ„ jobbar Zalando tyvĂ€rr. Men just den modellen som jag postade var billigare nu 😁

Denna var ju ocksĂ„ helt ok pris pÄ 

đŸ‘ŒđŸ»

Edit: denna king Ă€r ju inte dum heller! Synd de inte gör baby king 😅

TvĂ„ G till ska dock in Ă€r tanken @Derix, tĂ€nkte ha en trio G och en trio ”andra” (plus nĂ„gra billiga extra). MĂ„ste bestĂ€mma mig för vilka bara đŸ€“ 9740F9F1-DE7F-4595-99B4-9CE8425F0ECF.jpeg

Gillar Ă€ndĂ„ denna oak nu, hoppas boetten gulnar lite med (tycker det Ă€r en del av charmen 🙈) 🙂

Casio Protrek PRT-B70-1ER.​

Klockan imponerar! Skiljer sig ut ifrĂ„n andra Protrekmodeller dĂ„ denna Ă€r vattenskyddad till 200 m. Har inte varit intresserad av Protrekarsenalen tidigare, men nĂ€r jag fick syn pĂ„ denna blev jag sĂ„ld! Problemet Ă€r att den Ă€r ganska svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ och de som sĂ€ljes internationellt Ă€r inte alltid pĂ„ lager. Och sĂ„ har produktionen upphört av modellen. LĂ€ste pĂ„ en amerikansk sida, att den var för dyr att producera. SĂ„ jag hade tur som fick tag pĂ„ kvarvarade exemplaret hĂ€r i hemlandet. VĂ€ger ungefĂ€r samma som en 5000U och Ă€r mycket behaglig att bĂ€ra. FörvĂ„nansvĂ€rt vĂ€lgjord. Att den varken har Multiband eller ToughSolar, besvĂ€rar Mig inte. Modellen har ju heller inga exklusiva materialval och den vinner vĂ€l inga större skönhetstĂ€vlingar, utan det hĂ€r Ă€r en klocka som Ă€r gjord att anvĂ€ndas! 😊
Protrek har en genial app som bla reglerar klockan automatiskt via Bluetooth flera ggr per dygn. Tycker ocksÄ att designen och fÀrgpaletten Àr unik. Gummibandet Àr 23 mm brett och har samma behagliga material som 5000U. Inga blÀnkande detaljer och de fÄ metalldelarna som finns, Àr matta.
Modellen Àr tveklöst en keeper, precis som 5000U.
SjÀlvfallet Àr det svÄrt att fÄ en rÀttvis bild pÄ klockan via iPhone, men smÄ detaljer som CNC-frÀst aluminium pÄ ringen (sista bilden) Àr riktigt snyggt.

SÀnder en link nedan till en mycket utförlig review pÄ modellen.

IMG_5787.jpeg
IMG_5789.jpeg
IMG_5791.jpeg
IMG_5792.jpeg
IMG_5785.jpeg
IMG_5784.jpeg
IMG_5799.jpeg

Senast Àndrad:

Klockan imponerar! Skiljer sig ut ifrÄn andra Protrekmodeller dÄ denna Àr vattenskyddad till 200 m. VÀger ungefÀr samma som en 5000U och Àr mycket behaglig att bÀra. FörvÄnansvÀrt vÀlgjord. Tycker att designen och de smÄ fÀrgpaletterna Àr fin. Produceras inte lÀngre och hade turen att komma över en i Göteborg. Gummibandet Àr 23 mm brett och har samma behagliga material som 5000U. Inga blÀnkande detaljer och de fÄ metalldelarna Àr matta. SÀnder en link pÄ en utförlig review pÄ modellen.

IMG_5787.jpeg
IMG_5789.jpeg
IMG_5791.jpeg
IMG_5792.jpeg
IMG_5785.jpeg
IMG_5784.jpeg
Tuff!
Kan inte un-see att timvisaren Ă€r ett litet hus, komplett med öppen dörr och en liten skorsten. 🙈😄

Klockan imponerar! Skiljer sig ut ifrĂ„n andra Protrekmodeller dĂ„ denna Ă€r vattenskyddad till 200 m. Har inte varit intresserad av Protrekarsenalen tidigare, men nĂ€r jag fick syn pĂ„ denna blev jag sĂ„ld! Problemet Ă€r att den Ă€r ganska svĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ och de som sĂ€ljes internationellt Ă€r inte alltid pĂ„ lager. Och sĂ„ har produktionen upphört av modellen. LĂ€ste pĂ„ en amerikansk sida, att den var för dyr att producera. SĂ„ jag hade tur som fick tag pĂ„ den hĂ€r i hemlandet. VĂ€ger ungefĂ€r samma som en 5000U och Ă€r mycket behaglig att bĂ€ra. FörvĂ„nansvĂ€rt vĂ€lgjord. Att den varken har Multiband6 eller ToughSolar tĂ€nker jag inte pĂ„. Det Ă€r inte det som Ă€r fokus för mig hĂ€r, utan Ă€garglĂ€djen! 😊 Dessutom har Protrek en genial app som bla reglerar klockan automatiskt via Bluetooth flera ggr per dygn. Tycker att designen och fĂ€rgpaletten Ă€r fin. Gummibandet Ă€r 23 mm brett och har samma behagliga material som 5000U. Inga blĂ€nkande detaljer och de fĂ„ metalldelarna som finns, Ă€r matta.
Modellen Àr tveklöst en keeper, precis som 5000U.
SjÀlvfallet Àr det svÄrt att fÄ en rÀttvis bild pÄ klockan via iPhone, men detaljer som CNC-frÀst aluminium pÄ ringen (sista bilden) Àr riktigt fint gjord.

SÀnder en link nedan till en mycket utförlig review pÄ modellen.

IMG_5787.jpeg
IMG_5789.jpeg
IMG_5791.jpeg
IMG_5792.jpeg
IMG_5785.jpeg
IMG_5784.jpeg
IMG_5799.jpeg

Den var ju hur kool som helst. Vilken bjÀsse! Verkligen en ögonfÄngare.

Ping @HSK
Tack sĂ„ mycket! 😍 Har dock landat i att jag Ă€r ute efter nĂ„gon roligare fĂ€rgkombo dĂ„ jag redan har tvĂ„ svarta G-shocks. Men stort tack för omtanken! 😊
Som smÄbarnsförÀlder anvÀnder jag typ bara denna numera. TÄl dregel ifrÄn bebisen och boxande leksaksbilar ifrÄn 3 Äringen. Funderar pÄ att gÄ över helt till G-Shock och tillöka med en Rangeman eller nÄgot annat kul, vad sÀger ni? :cool:
421B4849-04C0-49F9-979B-C5E305C21E88.jpeg
Helt rÀtt! Jag har ocksÄ gÄtt över helt till tÄliga quartz och G-shock dÄ det passar min livsstil bÀttre och det Àr skönt att slippa oroa sig.

Min sista mekaniska klocka jag hade pajade i frakten till nÀsta Àgare trots extremt omsorgsfull emballering. Som tur var sÄ var den relativt ny och inom garanti sÄ tillverkaren ÄtgÀrdade felet kostnadsfritt men det Àr bara en av anledningarna till att man inte orkar med mekaniskt lÀngre.
Jag sÄg en bild i flödet idag och den ser verkligen krispig ut pÄ nÀra hÄll. Jag var rÀtt skeptisk till priset men det Àr egentligen inte uppseendevÀckande dyrt sett till andra MR-G.

FB_IMG_1682859021412.jpg

Och samtidigt Ă€ndrat pĂ„ lite varor sĂ„ de Ă€r dyrare Ă€n sist med ex guld GM-6900 kostade dĂ„ 1.7k nu 2lax (och tar bort visningen av senaste pris som de alltid har annars för att slippa visa det) 😮

Sorry för att jag Ă€r negativt 😅
Det Ă€r ett lagkrav inom EU att man mĂ„ste lista det lĂ€gsta priset som varan har haft inom de senaste 30 dagarna om den reas ut pĂ„ nytt. Det kan vara sĂ„ att det har gĂ„tt lĂ€ngre Ă€n sĂ„, annars kan det vara lĂ€ge att informera Zalando om detta. 🙂

Som smÄbarnsförÀlder anvÀnder jag typ bara denna numera. TÄl dregel ifrÄn bebisen och boxande leksaksbilar ifrÄn 3 Äringen. Funderar pÄ att gÄ över helt till G-Shock och tillöka med en Rangeman eller nÄgot annat kul, vad sÀger ni? :cool:
421B4849-04C0-49F9-979B-C5E305C21E88.jpeg

Go all in. :cool:
SjÀlv har jag nÄgra mekaniska ur liggandes som typ bara samlar damm. Fattar inte hur man orkade med de mÄnga negativa aspekter som kommer med mekaniska ur (48h-ish gÄngreserv, lÀgga klockan pÄ rÀtt sida nattetid för att kompensera den ev oregelbundna gÄngen, stötkÀnslig, service var 5e Är osv).

Inget jag Àr stolt över men sista tiden har jag kollat mycket pÄ crossfit-turneringar.
IMG_2786.jpeg

Har sÄ svÄrt för Crossfit. Utöver alla mÀrkliga tÀvlingsmoment (fusk-chins etc) Àr det en rÀtt farlig sportaktivitet.

Har sÄ svÄrt för Crossfit. Utöver alla mÀrkliga tÀvlingsmoment (fusk-chins etc) Àr det en rÀtt farlig sportaktivitet.

Ja, jag skulle aldrig utsÀtta mig sjÀlv för det. RÀcker med skaderisken vid vanlig styrketrÀning, trots korrekt form.

Tillbaka
Topp