Casio Protrek PRT-B70-1ER.
Klockan imponerar! Skiljer sig ut ifrÄn andra Protrekmodeller dÄ denna Àr vattenskyddad till 200 m. Har inte varit intresserad av Protrekarsenalen tidigare, men nÀr jag fick syn pÄ denna blev jag sÄld! Problemet Àr att den Àr ganska svÄr att fÄ tag pÄ och de som sÀljes internationellt Àr inte alltid pÄ lager. Och sÄ har produktionen upphört av modellen. LÀste pÄ en amerikansk sida, att den var för dyr att producera. SÄ jag hade tur som fick tag pÄ den hÀr i hemlandet. VÀger ungefÀr samma som en 5000U och Àr mycket behaglig att bÀra. FörvÄnansvÀrt vÀlgjord. Att den varken har Multiband6 eller ToughSolar tÀnker jag inte pÄ. Det Àr inte det som Àr fokus för mig hÀr, utan ÀgarglÀdjen!
Dessutom har Protrek en genial app som bla reglerar klockan automatiskt via Bluetooth flera ggr per dygn. Tycker att designen och fÀrgpaletten Àr fin. Gummibandet Àr 23 mm brett och har samma behagliga material som 5000U. Inga blÀnkande detaljer och de fÄ metalldelarna som finns, Àr matta.
Modellen Àr tveklöst en keeper, precis som 5000U.
SjÀlvfallet Àr det svÄrt att fÄ en rÀttvis bild pÄ klockan via iPhone, men detaljer som CNC-frÀst aluminium pÄ ringen (sista bilden) Àr riktigt fint gjord.
SÀnder en link nedan till en mycket utförlig review pÄ modellen.
The new Casio PRO TREK PRT-B70, released in 2021, with expert analysis, specs, price, and original photos.
www.ablogtowatch.com