Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr var riktigt fin.G-9300GB
SÄ dÀr hamnade den Nöjd?
Har varit sugen pÄ att testa den lÀnge men priset har gjort att jag avvaktat. NÀr den nu dök upp pÄ ks kunde jag inte hÄlla mig. NÀr jag hÄller den i handen kÀnns den typ som en vanlig titanare. Lite kluven, tyvÀrr gÄr jag igÄng pÄ vetskapen att det Àr mer Àn en vanlig Titansquare dÀrför gillar jag den antar jag. Men nypriset pÄ dessa alltsÄ fySÄ dÀr hamnade den Nöjd?
@SeikoZHÀr kommer ett inlÀgg med lite tips för er som klipper bandet pÄ eran G-shocks.
Först klipper jag bandet rakt, ibland med sax eller kniv.
Sedan gör jag 2 klipp pÄ sidorna och slipar till med Dremel.
Alla 3 tillbehören som finns pÄ bilden anvÀnder jag.
Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.
Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
mjukaste tillbehören kan man slippa ner mycket om du har pÄ hög hastighet)
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.
Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.
Bruker selv en Casio G-Shock Riseman! Det er nok den klokken jeg bruker mest, pga den tÄler alt! I tillegg er det kjekt med Solar og Atomic timekeeping, oppdaterer seg hver natt!
Mr RicemanBruker selv en Casio G-Shock Riseman! Det er nok den klokken jeg bruker mest, pga den tÄler alt! I tillegg er det kjekt med Solar og Atomic timekeeping, oppdaterer seg hver natt!
Dr Phil?VÀntar pÄ burgare pÄ Phil's.
Nja, Phil's BurgerDr Phil?
InvÀntar mitt exemplar, hoppas pÄ leverans denna mÄnad.
Jag kan köpa den dÀr 5040n av dig sen nÀr du tröttnarInvÀntar mitt exemplar, hoppas pÄ leverans denna mÄnad.
Noterar det Den ligger oanvÀnd med plasten kvar i sin Àggkartong, inte ens handledsoskulden Àr tagenJag kan köpa den dÀr 5040n av dig sen nÀr du tröttnar
VÀnta va??LÄnga onsdagar krÀver sin klocka.
Va? Vad gjorde jag?VĂ€nta va??
Haha, jaha! Den svarta hade jag redanVĂ€nta va??
Haha, jaha! Den svarta hade jag redan
Den silvriga hade varit finfin i lÄdan, men jag hade aldrig gÄtt med den. För mycket pengar för att bara vara fin i boxen