• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

😍😍
9737E647-280F-4C68-AA55-90BC6BF98BEC.jpeg
27CF5A6E-B33B-4F1C-88E0-7B0D0C545F8D.jpeg

SĂ„ dĂ€r hamnade den 😁 Nöjd?
Har varit sugen pĂ„ att testa den lĂ€nge men priset har gjort att jag avvaktat. NĂ€r den nu dök upp pĂ„ ks kunde jag inte hĂ„lla mig. NĂ€r jag hĂ„ller den i handen kĂ€nns den typ som en vanlig titanare. Lite kluven, tyvĂ€rr gĂ„r jag igĂ„ng pĂ„ vetskapen att det Ă€r mer Ă€n en vanlig Titansquare dĂ€rför gillar jag den antar jag. Men nypriset pĂ„ dessa alltsĂ„ fy 😕

HÀr kommer ett inlÀgg med lite tips för er som klipper bandet pÄ eran G-shocks.

Först klipper jag bandet rakt, ibland med sax eller kniv.
Sedan gör jag 2 klipp pÄ sidorna och slipar till med Dremel.
Alla 3 tillbehören som finns pÄ bilden anvÀnder jag.
Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.

Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
mjukaste tillbehören kan man slippa ner mycket om du har pÄ hög hastighet)
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.

Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.

IMG_5829.JPG

IMG_5827.JPG

IMG_5828.JPG
@SeikoZ

Sorry för sent svar. Har varit upptagen med vÄr bebis, första barnet, lite tuff nÀr man inte Àr van. Vi Àr trötta men glada.

Senast Àndrad:
Bruker selv en Casio G-Shock Riseman! Det er nok den klokken jeg bruker mest, pga den tÄler alt! I tillegg er det kjekt med Solar og Atomic timekeeping, oppdaterer seg hver natt! :)

gw_9200_1-big1.jpg
Bruker selv en Casio G-Shock Riseman! Det er nok den klokken jeg bruker mest, pga den tÄler alt! I tillegg er det kjekt med Solar og Atomic timekeeping, oppdaterer seg hver natt! :)

gw_9200_1-big1.jpg
Mr Riceman 😄

Bilagor

• IMG_5968.jpeg
    IMG_5968.jpeg
    486.3 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp