• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hem ljuva hem.
Two tone.

PXL_20230602_140523975.MV.jpg
VĂ€lkommen hem! Du har varit borta ett tag har jag mĂ€rkt 😃

Protrek-modellerna Àr coola, sÀrskilt de senare. Men jag skulle aldrig betala de summorna för en Casio som inte Àr G-Shock.

Pro trek kan ju ocksĂ„ fĂ„ vara lite ”pappaklockafula”, de Ă€ldre Ă€r ju charmiga pga det 😎

Nya som Ă€r i mindre storlek och stilrena till bra finns ju med 🙂

Fick en winder som inte ville funka av en kompis. Efter en rengöring av motorerna och vÀxellÄdorna samt byte av gummisnoddar sÄ funkar den perfekt.
....frĂ„gan Ă€r bara.... vad ska jag ha den till? 😂
20230602_214100.jpg

Sen noterade jag nöjt att jag, lite av en slump, rÄkat knipa de bÀgge hel-dlc:ade fyrkanterna som stÄr att finna (vad jag vet), camon och den helsvarta.
20230602_214640.jpg

Inte ens den coola svarta Virtual Armour Àr ju helt dlc:ad. "Bezeln" om vi kallar den för det, Àr ju Ion-plated.
Samma med den fina kopparfÀrgade Virtual Armour. OcksÄ Ion-plated, hela klockan. RepkÀnsligare, m a o.

Visst Àr den skön att bÀra, men vettifan om orginalgummit Àr Ànnu bÀttre...
Fast den hĂ€r combon ser ju helt klart bĂ€ttre ut 😎

Ge det lite tid, ska du fÄ se.
Har tÀnkt flera ggr att jag ska byta tillbaka för att gummit Àr sÄ bra. Men sÄ inser jag att lÀnken Àr riktigt bra till just denna klocka.
Min lÀnk kom pÄ direkt jag fick tag i den, och aldrig lÀmnat sen dess.

Orginalbandet Ă€r alltid bĂ€st. 🙂
Jahapp. Ser ut som vi har en vattendelare och det Ă€r dags att vĂ€lja sida. Återkommer i frĂ„gan đŸ€”

Fick en winder som inte ville funka av en kompis. Efter en rengöring av motorerna och vÀxellÄdorna samt byte av gummisnoddar sÄ funkar den perfekt.
....frĂ„gan Ă€r bara.... vad ska jag ha den till? 😂
20230602_214100.jpg

Sen noterade jag nöjt att jag, lite av en slump, rÄkat knipa de bÀgge hel-dlc:ade fyrkanterna som stÄr att finna (vad jag vet), camon och den helsvarta.
20230602_214640.jpg

Inte ens den coola svarta Virtual Armour Àr ju helt dlc:ad. "Bezeln" om vi kallar den för det, Àr ju Ion-plated.
Samma med den fina kopparfÀrgade Virtual Armour. OcksÄ Ion-plated, hela klockan. RepkÀnsligare, m a o.
TVA Àr hel DLC och TVB Àr IP.

Edit: Camo Àr ocksÄ IP. Blandade ihop med blÄ camo som har IP. TCM har DLC.

Senast Àndrad:
Mm, har ocksÄ sett det. Det stÄr "Dimond like carbon coating" pÄ sidan pÄ bezel. NÄgon pÄ WUS fick det bekrÀftat av Casio att det Àr DLC har jag för mig.
g-shock-gmwb5000tva-side-close.jpg
Jag ser bara en pragmatisk vÀg ut ur denna knipa.
NĂ„gon fĂ„r ta en för laget och prova helt enkelt. Är den motstĂ„ndskraftig eller inte? 😂

Rimligt Àr vÀl egentligen att den Àr DLC. Men DLC skapar inga bokstÀver. SÄ det Àr kanske DLC i botten och sen IP ovanpÄ för att fÄ dit texten.
Mystery solved. :happyhappy:

Förbaskat. DĂ„ fick jag ju sug efter den svarta Virtual Armour igen đŸ€Ł

Senast Àndrad:
NĂ„gon fĂ„r ta en för laget och prova helt enkelt. Är den motstĂ„ndskraftig eller inte? 😂

Rimligt Àr vÀl egentligen att den Àr DLC. Men DLC skapar inga bokstÀver. SÄ det Àr kanske DLC i botten och sen IP ovanpÄ för att fÄ dit texten.

Jag ger mig in i spekulationerna genom att sÀga att det ena inte utesluter det andra... Man kan nog kanske se IP som motivet och DLC som en klarlack.

Haha, nu mĂ„ste du skaffa en TVA ocksĂ„. 🙂

(Ber om ursÀkt ifall den redan postats i trÄden.)
Hade inte tÀnkt pÄ det han sÀger att den guldgröna squaren pÄminner lite om Seiko Alpinist. Ska bli intressant att se ifall den lockar ner nÄgra icke-G klocknördar i G-trÀsket.
Tror ocksÄ (som mÄnga andra) att den bruna 6600 kan bli en succé.
ICERC-modellerna Ă€r ju riktigt tuffa ocksĂ„, alla tre.:watching:đŸ€€

Tillbaka
Topp