• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Behöver lite hjÀlp hÀr:
Vilken Àr den billigast GShocken med Tough Solar och Bluetooth? GÀrna en Square.
- Till en entusiastisk 11-Ă„ring 🙂
NÄgon GW-B5600 antar jag. DÄ fÄr du bÄde BT och Solar i en Square. 2 alternativ nedan t ex.

7ED3100D-BB4A-487E-8E57-DF44DC69B075.jpeg

Paket ett hjÀlper till med paket tvÄ.
Nu Àr det bad för bÄda pÄ schemat, sen nytt batteri. TyvÀrr har de nya klÀderna till 6630 inte anlÀnt Àn, sÄ det fÄr bli patina-style ett tag (om den hoppar igÄng).
IMG_20230605_200624.jpg

Denna Àr rÀtt trevlig. Först DW-5600 med LED-bakgrundsbelysning.

DW-5600FF

Bilder frÄn nÀtet.
dw-5600ff-8jf-f3.jpg
dw-5600ff-8jf-f1.jpg
dw-5600ff-8jf-f5.jpg
Vad betyder det egentligen jag har inte koll, men Àr det inte ett steg bakÄt frÄn illuminator/foxfire dÀr hela lcd lyser upp istÀllet för en diod i sidan?

KÀndes samma bakÄtsteg som jubileums 6640? Eller missar jag nÄt hÀr?

Vad betyder det egentligen jag har inte koll, men Àr det inte ett steg bakÄt frÄn illuminator/foxfire dÀr hela lcd lyser upp istÀllet för en diod i sidan?

KÀndes samma bakÄtsteg som jubileums 6640? Eller missar jag nÄt hÀr?
LED Ă€r mer energisnĂ„l Ă€n EL, plus EL brukar bli sĂ€mre med tiden. Denna 5600FF har 5 Ă„rs batteritid och en reverse LED lume. RĂ€tt coolt.🙂

Gammelguling frĂ„n 1995 hoppar igĂ„ng med allt fullt fungerande. Tur att nya klĂ€der och bullbar Ă€r pĂ„ ingĂ„ng för bezeln har Ă„kt pĂ„ röta och smulades i princip sönder nĂ€r jag tog av den 😅. Case och glas Ă€r i kanonskick 👌
IMG_20230605_210415.jpg
IMG_20230605_210449.jpg
IMG_20230605_210506.jpg

Sammli.JPG

Min lilla trio.
Gulingen har gÄtt stenhÄrt hela vintern och vÄren, alltid kul att kolla stegrÀknaren pÄ kvÀllen... :)
StÄlisen har fÄtt en liten renÀssans efter att ha lapat sol pÄ balkongen i nÄgra dagar, den hade blivit helt tom pÄ batteri i mörkret i klockboxen.
Camon har legat helt i trÀda ett bra tag nu... :rolleyes:

HÀpp! Har man sett! En ny klan Björnliganmedlemmar simmade just förbi! Inte mindre Àn 10 till antalet. SÄg dem Àven igÄr, sÄ alldeles fÀrska Àr de inte, men med tanke pÄ storleken kan de inte vara mer Àn nÄgra dagar gamla.
Hoppas vi fĂ„r möjlighet att se dem vĂ€xa upp i sommar! Det har hĂ€nt att de blir sĂ„ tama att man fĂ„r schasa ut dem ur huset 😂
20230606_073038.jpg

Tillbaka
Topp