• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Var nÀra att klicka hem en i turkos men sen blev jag lite skeptisk nÀr jag tittade pÄ denna videon. Reagerade speciellt pÄ att sensorerna lÀmnade mÀrke pÄ handleden efter en lÀngre stund anvÀndning.
Screenshot_2023-06-05-09-14-13-25_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg
Men hur bÀr karln en klocka som ska mÀta puls (eller rent allmÀnt)? Klart det blir skit och pannkaka om han bÀr den över knölen...

SĂ„ har jag ocksĂ„ tĂ€nkt. Men sĂ„ tĂ€nker jag att den alltid kommer att vara en homage av den ursprungliga. Även om BT inte fungerar sĂ„ Ă€r den ju Ă€ndĂ„ en fungerande Square. Denna borde inte kunna bli omodern pĂ„ samma sĂ€tt som en Garmin typ. Den ursprungliga G-shocken ska ju vara sĂ„ hĂ€r. Lite tidtagning, timer och nĂ„gra alarm med 80-talsljud....
Precis, sÄ bara bÀr den i ur och skur sÄ mycket du orkar och ge den det liv den förtjÀnar :)

Nya projekt.
Dubbeldörr ska in och ersÀtta det patinerade fönstret.
MĂ„ttmĂ€ssigt Ă€r det... inte sĂ„ lika 😂

Blir en del jobb, men förhoppningsvis slipper jag montera bara en press som nattskydd.
Dottern, som sover innanför sÄg pÄ mig med hÀpna ögon; ska det va ett hÄl i huset inatt?!
Vi fĂ„r vĂ€l se 😝
20230605_105838.jpg
20230605_105848.jpg
20230605_105912.jpg
20230605_105935.jpg

Men hur bÀr karln en klocka som ska mÀta puls (eller rent allmÀnt)? Klart det blir skit och pannkaka om han bÀr den över knölen...
SÄ illa Àr det inte tycker jag. Den lÀser av bra Àven nÀr den sitter löst och jag tycker inte den mÀrks speciellt nÀr den sitter tightare heller. Mer att den bara blir lite högre.

Senast Àndrad:
SÄ illa Àr det inte tycker jag. Den lÀser av bra Àven nÀr den sitter löst och jag tycker inte den mÀrks speciellt nÀr den sitter tightare heller. Mer att den bara blir lite högre.

Det var en annan som testade den pÄ WUS som bar den lagom löst och fick mÀrke ocksÄ efter ett tag. Det samlar en del skit pÄ sensorerna ocksÄ.
Hmm, det Àr nog kanske sÄ att det Àr vÀldigt individuellt m.a.p.:
Var du bÀr klockan.
Hur tight du bÀr klockan (dvs din personloga preferens).
Hur mycket din handled svÀller krymper under dagen.

Sen Àr det som du sÀger @L&W kÀnns inte som den optimala konstruktionen vid sensorerna. SÀkert en kompromiss för att skilja ljuset frÄn dioderna sÄ att de inte pÄverkar varandra utan att för den delen dra ner pÄ krÀm. Har gjort liknande saker i jobbet...

Hmm, det Àr nog kanske sÄ att det Àr vÀldigt individuellt m.a.p.:
Var du bÀr klockan.
Hur tight du bÀr klockan (dvs din personloga preferens).
Hur mycket din handled svÀller krymper under dagen.

Sen Àr det som du sÀger @L&W kÀnns inte som den optimala konstruktionen vid sensorerna. SÀkert en kompromiss för att skilja ljuset frÄn dioderna sÄ att de inte pÄverkar varandra utan att för den delen dra ner pÄ krÀm. Har gjort liknande saker i jobbet...
PXL_20230605_092752111.jpg
PXL_20230605_092738895.jpg
PXL_20230605_092714115.jpg

Tycker att de borde lÀgga pÄ ett glas ovanpÄ sensorerna som pÄ AW. Den Àr redan tjock sÄ det gör vÀl inget.
226274_APPLE_WATCH_ULTRA_PHO_akrales_0652.jpg

Tycker att de borde lÀgga pÄ ett glas ovanpÄ sensorerna som pÄ AW. Den Àr redan tjock sÄ det gör vÀl inget.
226274_APPLE_WATCH_ULTRA_PHO_akrales_0652.jpg
Jag tror tyvÀrr att mÀrkena som blir Àr en feature. Kan du skÀrma av och koncentrera ljuset krÀvs det inte lika mycket ström för att göra jobbet. AW har sÀkert en helt annan batterireserv med tanke pÄ att du mÄste ladda varje dag...
Snillet spekulerar :pompus:

• Like
Reactions: L&W
Jag tror tyvÀrr att mÀrkena som blir Àr en feature. Kan du skÀrma av och koncentrera ljuset krÀvs det inte lika mycket ström för att göra jobbet. AW har sÀkert en helt annan batterireserv med tanke pÄ att du mÄste ladda varje dag...
Snillet spekulerar :pompus:
Man fĂ„r ju med en laddare till klockan sĂ„. 😉

Tillbaka
Topp