• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Porter hemkommen i eftermiddag, tack till @-RI- 👍
20230704_170153.jpg
Njut av den 😊

Var köper man originalband till sin g-shock bÀst (lÀs billigast)?
Missade att svara igÄr..
Men hÀr Àr iaf tre lÀnkar till bra handlare pÄ Ebay :)
Inom EU sĂ„ inga extra avgifter 👍

GĂ€nget! Har ju verkligen tappat tempo hĂ€r inne. Det började nog lite i samband med att 😂 försvann och hela hanteringen kring det. Men skit i det.
Jag lÀser dagligen i denna trÄd Àven om jag inte skriver sÄ mycket.

Jag har Ă€ntligen fixat intrĂ€desbiljett, en kombinerad sĂ„dan, till bĂ„de Titantisdag och Froggie Friday. 😀
Att jag sen kunde bocka av en nice sommar- och badklocka gjorde det Ànnu bÀttre!
IMG_2261.jpeg

GĂ€nget! Har ju verkligen tappat tempo hĂ€r inne. Det började nog lite i samband med att 😂 försvann och hela hanteringen kring det. Men skit i det.
Jag lÀser dagligen i denna trÄd Àven om jag inte skriver sÄ mycket.

Jag har Ă€ntligen fixat intrĂ€desbiljett, en kombinerad sĂ„dan, till bĂ„de Titantisdag och Froggie Friday. 😀
Att jag sen kunde bocka av en nice sommar- och badklocka gjorde det Ànnu bÀttre!
IMG_2261.jpeg

JÀttefin fÀrg. Rött Àr alltid rÀtt!

LÄng frÄnvaro frÄn detta fantastiska forum.
En del mindes kanske att jag hade lite problem med gnisslande gummiljud frÄn min GWG-1000, vilket till synes aldrig blev bÀttre. Försökte att smörja med olja, tror silikonolja nu i efterhand, provade med att skruva Ät etc etc. Men det gnisslande oljudet gjorde dessvÀrre att klockan blev liggandes 1-2 mÄnader dÄ minsta rörelse fick ljudet att uppstÄ. Omöjligt att fÄnga pÄ film, men definitivt hörbart. Provade Àven att söka efter problemet, eller fenomenet kanske, pÄ reddit och flertalet internationella forum...och kontentan var att det var en del som upplevde samma irriterande ljud. Och att det tyvÀrr var nÄnting man antingen störde sig pÄ eller ej, men att det heller inte riktigt fanns sÄ mycket utöver det jag testade att göra.
Fick hur som bara en random tanke i huvudet att testa en sak, för att se om det skulle hjÀlpa. TÀnkte att jag visste exakt var ljudet uppstod, och med största sannolikhet, ocksÄ vilken del det var som orsakade ljudet. Mer specifikt denna
images.jpg

Lösningen som jag nu fÄtt till och Àr nöjd med, klockan Àr numera helt tyst, var att sandpappra den "glansiga" delen som ligger emot sjÀlva bandet. Bara slipa av den allra yttersta skinande ytan och fÄ den lite mer grov eller vad man sÀga. Fungerar helt klockrent och om det Àr nÄn mer Àn jag som stört sig pÄ ljudet sÄ Àr det nu som helt bortblÄst. Har ett par extra liggandes utifall att, men Àr sÄn ytterst minimal yta som Àr borta sÄ det ska nog knappast vara nÄgot. Nu kan klockan anvÀndas fullt ut igen, bara synd att det ibland ska behövas pÄ en sÄn annars fin klocka. Vet att inte alla upplevt problemet.

Den har levt lite, men priset kan man inte klaga pÄ

Min första G-shock! Har haft ett intresse för klockor i snart en decennium men vet inte varför jag vÀntat sÄ lÀnge med att Àga en G-Shock. Tyckte valet var givet och ska bli kul att bÀra denna framöver.

Jag stiger in i vĂ€rmen kamrater â˜ș

IMG_4239.jpeg

Min första G-shock! Har haft ett intresse för klockor i snart en decennium men vet inte varför jag vÀntat sÄ lÀnge med att Àga en G-Shock. Tyckte valet var givet och ska bli kul att bÀra denna framöver.

Jag stiger in i vĂ€rmen kamrater â˜ș

IMG_4239.jpeg
VĂ€lkommen! Det kommer nog bli "en del" G-Shocks att klĂ€mma pĂ„ pĂ„ GTGn pĂ„ fredag... 😅

Tillbaka
Topp