• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_3906.jpeg

NÄgra nyheter? Mest gammal skÄpmat va?
Inga direkta breaking news. Denna "tweet" Àr huggen i sten kan man sÀga. :)

Inskriptionen lyder:
rifnikR : auk : kiali : auk : brunulfR : auk : kifulfR : satu : stin : ĂŸonsi : iftiR : fut : faĂŸur : sin :
harĂŸa : kuĂŸon : ĂŸign : sua : hifiR : osa : as : igi : mun : sum : kuin : ift : uir : siĂŸon : kaurua :
hialmR : auk : hiali : hiaku : runaR

Inskriptionen lyder:
rifnikR : auk : kiali : auk : brunulfR : auk : kifulfR : satu : stin : ĂŸonsi : iftiR : fut : faĂŸur : sin :
harĂŸa : kuĂŸon : ĂŸign : sua : hifiR : osa : as : igi : mun : sum : kuin : ift : uir : siĂŸon : kaurua :
Ja, jag tyckte vĂ€l det 😂

Inskriptionen lyder:

"RĂ€vning, GĂ€lle, Brynjulv och GĂ€vulv reste denna sten efter Fot, sin fader, en mycket god tĂ€gn. Åsa makens minne hedrat sĂ„ som hustru hĂ€danefter ej skall göra. HjĂ€lm och HjĂ€lle gjorde runor"

Varit ute och plockat ihop alla verktyg som lÄg huller om buller efter en operation pÄ bilen som blev mer jÀvlig Àn jag trodde.

Termostathuset hade börjat lÀcka, och den tredje bulten som höll fast det var rundvriden. Efter att ha prövat olika tÀnger för att lossa blev det vÄld, vilja och vinkelslip (bokstavligt talat) för att fÄ bort den
IMG_20230723_123721.jpg
IMG_20230723_123817.jpg

Tjipp!

Jag har lite frĂ„gor och funderingar. Min GM2100 har fĂ„tt nĂ„gra repor i glaset, inget allvarligt men Ă€ndĂ„ sĂ„ att jag irriterar mig pĂ„ det. Är det nĂ„gon hĂ€r som har gett sig pĂ„ att byta glas pĂ„ en dylik G-Shock? Har noterat att det sĂ€ljs safirglas till den vanliga Casioak-modellen pĂ„ AliX och liknande, sĂ„ jag antar att det finns folk som moddar och byter. Dock Ă€r jag fundersam pĂ„ om mĂ„tten Ă€r desamma pĂ„ metallmodellen som pĂ„ den vanliga, mao om glaset passar pĂ„ bĂ„da. NĂ„gon som har koll?

Bilagor

• IMG_3680.jpeg
    IMG_3680.jpeg
    461.8 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp