• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gillar den mycket. Men mÄste sÀga att Kina-GWG har vuxit pÄ mig. Kombinationen av guld och gröna detaljer Àr vÀldigt bra.

IMG_5455.jpeg
Ja precis inte tokigt heller, perfekt o ha en GWG för varje sinnestÀllning

Tjipp!

Jag har lite frĂ„gor och funderingar. Min GM2100 har fĂ„tt nĂ„gra repor i glaset, inget allvarligt men Ă€ndĂ„ sĂ„ att jag irriterar mig pĂ„ det. Är det nĂ„gon hĂ€r som har gett sig pĂ„ att byta glas pĂ„ en dylik G-Shock? Har noterat att det sĂ€ljs safirglas till den vanliga Casioak-modellen pĂ„ AliX och liknande, sĂ„ jag antar att det finns folk som moddar och byter. Dock Ă€r jag fundersam pĂ„ om mĂ„tten Ă€r desamma pĂ„ metallmodellen som pĂ„ den vanliga, mao om glaset passar pĂ„ bĂ„da. NĂ„gon som har koll?
Har inget svar pĂ„ din frĂ„ga tyvĂ€rr men dĂ€remot ett nytt saffirglas till en vanlig GA liggandes om det skulle visa sig vara samma 👍

Begrundar min G-shocksamling. Den har ökat för att sedan minska igen. Vilket har gjort att det Äter blivit tomma fack. Men en klockbox Àr ju till för att vara fylld, eller hur?
Det saknas en fyrkant igen. En till 5600/5610 eller rentav en till 5000?
Och en Rangeman Àr avklÀdd i vÀntan pÄ att hitta ett skal och band i annan fÀrg. Har letat efter grön eller kamogrön, men alltid slut, eller sÄ finns bara bandet eller skalet.
Eller lÄta den gÄ vidare och vara nöjd med en svart?
Detta kan vÀl kallas vÀlfÀrdsproblem antar jag...

20230723_173905.jpg

20230723_174120.jpg

Varit ute och plockat ihop alla verktyg som lÄg huller om buller efter en operation pÄ bilen som blev mer jÀvlig Àn jag trodde.

Termostathuset hade börjat lÀcka, och den tredje bulten som höll fast det var rundvriden. Efter att ha prövat olika tÀnger för att lossa blev det vÄld, vilja och vinkelslip (bokstavligt talat) för att fÄ bort den
IMG_20230723_123721.jpg
IMG_20230723_123817.jpg
Den ser ju trasig ut. 😗
Men massor av respekt för att lĂ€gga den direkt pĂ„ stolsdynan 😂

Ett tips till jÀvl... bultar som inte vill lossna och som Àr runddragna; SvetstÄng. Den fastnar sÄ in i h-e om man sÄ vill. Har hjÀlpt mig mÄnga ggr.
Screenshot_20230723_182649_Samsung Internet.jpg

Den ser ju trasig ut. 😗
Men massor av respekt för att lĂ€gga den direkt pĂ„ stolsdynan 😂

Ett tips till jÀvl... bultar som inte vill lossna och som Àr runddragna; SvetstÄng. Den fastnar sÄ in i h-e om man sÄ vill. Har hjÀlpt mig mÄnga ggr.
Screenshot_20230723_182649_Samsung Internet.jpg
Ja den blev inte mindre trasig efterĂ„t iaf. Jag la bara upp den pĂ„ sĂ€tet för att ta bilden 😉.

Jag köpte en sĂ„dan tĂ„ng för just det Ă€ndamĂ„let, men det hjĂ€lpte Ă€ndĂ„ inte ☠

Begrundar min G-shocksamling. Den har ökat för att sedan minska igen. Vilket har gjort att det Äter blivit tomma fack. Men en klockbox Àr ju till för att vara fylld, eller hur?
Det saknas en fyrkant igen. En till 5600/5610 eller rentav en till 5000?
Och en Rangeman Àr avklÀdd i vÀntan pÄ att hitta ett skal och band i annan fÀrg. Har letat efter grön eller kamogrön, men alltid slut, eller sÄ finns bara bandet eller skalet.
Eller lÄta den gÄ vidare och vara nöjd med en svart?
Detta kan vÀl kallas vÀlfÀrdsproblem antar jag...

20230723_173905.jpg

20230723_174120.jpg
Köpte mitt GW-9400-3-kit hÀr:

Har funderat ett tag över en GW-5000U.
Den ser ju vÀldigt snarlik ut som en 5610 men ska ha ett bekvÀmare band. Och ska kÀnnas exklusivare. Samt ha skarpare display.
Jag vet att nÄgon hÀr har eller har haft en.
Är det vĂ€rt det? Övertyga mig om att köpa eller inte köpa...

Den ser ju vÀldigt snarlik ut som en 5610 men ska ha ett bekvÀmare band. Och ska kÀnnas exklusivare. Samt ha skarpare display.
RĂ€tt trĂ„d för ett sĂ„nt rĂ„d??? đŸ€” 😁
(Fast jag har faktiskt ingen GW-5000, tro det eller ej)

Har inte haft 5610, bara haft 5000u under en kort stund, och den var verkligen top-class, hade gÀrna behÄllt den men ville hellre ha en stÀlls pga vikten, annars hade min 5000u varit ett klart val!

Tillbaka
Topp