• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godmorgon! SÄ vart det mÄndag igen och morgonkaffe. Den vita Casioaken fÄr starta arbetsveckan.

20230724_062844.jpg

Har funderat ett tag över en GW-5000U.
Den ser ju vÀldigt snarlik ut som en 5610 men ska ha ett bekvÀmare band. Och ska kÀnnas exklusivare. Samt ha skarpare display.
Jag vet att nÄgon hÀr har eller har haft en.
Är det vĂ€rt det? Övertyga mig om att köpa eller inte köpa...
- KĂ€nns mer pĂ„kostad med skruvad (snygg, DLC-belagd) bakboett och bekvĂ€mare band. Tycker den Ă€r vĂ€rd pengarna om man hittar en till ”rĂ€tt” pris. Minus Ă€r vĂ€l ett lite ”trĂ„kigt” utseende.

Senast Àndrad:
- KĂ€nns mer pĂ„kostad med skruvad (snygg) bakboett och bekvĂ€mare band. Tycker den Ă€r vĂ€rd pengarna om man hittar en till ”rĂ€tt” pris. Minus Ă€r vĂ€l ett lite ”trĂ„kigt” utseende.
HÄller med om att den Àr lite trÄkig, man saknar nÄn fÀrgglad ram eller nÄt tegel de Àr nog de enda som talar emot den, annars Àr den grym

- KĂ€nns mer pĂ„kostad med skruvad (snygg) bakboett och bekvĂ€mare band. Tycker den Ă€r vĂ€rd pengarna om man hittar en till ”rĂ€tt” pris. Minus Ă€r vĂ€l ett lite ”trĂ„kigt” utseende.

Precis som jag tÀnker. Den kunde ha sett ut lite mer premium. Den kunde t.ex. haft nÄn liten fÀrgklick och större knappar som metallfyrkanterna. Om jag har rÀtt hÀr, tycker det ser ut att vara lika stora knappar som 5600/5610.
Jag stÀllde ju ocksÄ tidigare frÄgan hÀr i trÄden varför den Àr sÄ dyr nÀr den till synes var en vanlig fyrkant. Och baksidan visas ju ofta inte heller i sÀljannonserna.

Precis som jag tÀnker. Den kunde ha sett ut lite mer premium. Den kunde t.ex. haft nÄn liten fÀrgklick och större knappar som metallfyrkanterna. Om jag har rÀtt hÀr, tycker det ser ut att vara lika stora knappar som 5600/5610.
Klart att du ska pröva 5000 😊. Visserligen nĂ€ra dubbla priset jĂ€mfört med 5610, men i mitt tycke vĂ€rt det. Mer gedigen kĂ€nsla, bĂ€ttre tyngd/kĂ€nsla pĂ„ armen.

HÄller med om att den Àr lite trÄkig, man saknar nÄn fÀrgglad ram eller nÄt tegel de Àr nog de enda som talar emot den, annars Àr den grym
GW-5000U Àr ju grym. Nu har jag ju flera trevliga, annars skulle jag sÀga top-5, men just att den Àr grÄ-svart med pyttelite rött tycker jag höjer den.
Den Àr mer stÀdad Àn flera andra liksom.
Stilren, om en G-shock nu kan sÀgas vara det.

GW-5000U Àr ju grym. Nu har jag ju flera trevliga, annars skulle jag sÀga top-5, men just att den Àr grÄ-svart med pyttelite rött tycker jag höjer den.
Den Àr mer stÀdad Àn flera andra liksom.
Stilren, om en G-shock nu kan sÀgas vara det.
Jo du har nog rÀtt det Àr vÀl just de gw5000 stÄr för stilrenhet, jag gillade min mycke nÀr jag hade den, man bör definitivt prova en.

Grattis:D

SĂ„ det var du som knep den :) För visst Ă€r det vĂ€l @Daion ÂŽs nyligen sĂ„lda?đŸ€”
Yes box, mycket najs! 😃
BĂ€sta ”stora” G jag haft gĂ€llande kĂ€nslan pĂ„ handleden samt att den har ju rĂ€tta fĂ€rgerna! Djuuuu 😎

Med det sagt sĂ„ hade jag gĂ€rna bytt den mot en helstĂ„lis dock 😳 fyrkanterna Ă€r mer min grej men kul att testa en groda 😊

Jo du har nog rÀtt det Àr vÀl just de gw5000 stÄr för stilrenhet, jag gillade min mycke nÀr jag hade den, man bör definitivt prova en.

En sak jag tycker borde vara bÀttre Àr appliceringen av fÀrg pÄ PROTECTION och G-SHOCK. Den Àr ju svag pÄ 5610an och borde vara bÀttre pÄ 5000, för som det Àr nu sÄ ser det billigt ut. Bara det skulle höja intrycket av klockan. Iofs Àr det nog nÄnting som inte borde vara omöjligt att ÄtgÀrda sjÀlv med vit (eller önskad) fÀrg pÄ en tandpetare eller nÄl.

Senast Àndrad:
En sak jag tycker borde vara bÀttre Àr appliceringen av fÀrg pÄ PROTECTION och G-SHOCK. Den Àr ju svag pÄ 5610an och borde vara bÀttre pÄ 5000, för som det Àr nu sÄ ser det billigt ut. Bara det skulle höja intrycket av klockan. Iofs Àr det nog nÄnting som inte borde vara omöjligt att ÄtgÀrda sjÀlv med vit (eller önskad) fÀrg pÄ en tandpetare eller nÄl.
KĂ€nns dock inte rĂ€tt att behöva ta fram mĂ„larfĂ€rg sjĂ€lv och kladda nĂ€r man köper en klocka i den prisklassen đŸ€”

KĂ€nns dock inte rĂ€tt att behöva ta fram mĂ„larfĂ€rg sjĂ€lv och kladda nĂ€r man köper en klocka i den prisklassen đŸ€”

Egentligen inte. Men vore vÀrt det om det blev bra.

Om man tÀnker pÄ hur vÀl det Àr gjort pÄ dessa modeller sÄ förstÄr jag inte varför Casio gjort det sÄ dÄligt pÄ standard 5610 och GW-5000.

Screenshot_20230724_092443_Gallery.jpg

Senast Àndrad:
Har funderat ett tag över en GW-5000U.
Den ser ju vÀldigt snarlik ut som en 5610 men ska ha ett bekvÀmare band. Och ska kÀnnas exklusivare. Samt ha skarpare display.
Jag vet att nÄgon hÀr har eller har haft en.
Är det vĂ€rt det? Övertyga mig om att köpa eller inte köpa...
StĂ„l mot plast. Valet Ă€r enkelt. đŸ€­
Personligen skulle jag leta efter den Àldre med illuminator istÀllet för en trÄkig diod till belysningen.

GW-5000 Àr bra men trÄkig. Det Àr den bittra sanningen. Screwback Àr sÄ klart en extra bonus men det Àr ingenting man tÀnker pÄ nÀr den vÀl sitter pÄ handleden.

Edit: Köp en DW-5040-PG istÀllet, bra mycket roligare klocka för ungefÀr samma peng.

I princip alla fyrkanter har olika fĂ€rg/nyans pĂ„ detta. SjĂ€lv föredrar jag dom som upplevs som svagare/mattare. Det kĂ€nns mer premium. 😘

- Jag tycker Ă€ndĂ„ den kĂ€nns lite ”premium” och funderar pĂ„ varför jag sĂ„lt de jag haft. Svaret Ă€r nog att jag upplever den som för liten.

IMG_0123.jpeg

Jo du har ju 20cm nÄnting handled, visst var det sÄ?
Denna klocka jag har lagt ut pĂ„ sĂ€ljes skulle dĂ„ passa dig bra tror jag! SlĂ„ till vetja sĂ„ fĂ„r jag lös till en GW-5000! 😀

Screenshot_20230724_103452_DuckDuckGo.jpg

Tillbaka
Topp