• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DÄ var man med (tillfÀllig passaround-) Frogman! Vilken klocka alltsÄ, riktigt imponerad. :) Har aldrig testat en G-shock som varit i högre klass Àn en GBA eller en DW-5600 och detta Àr ju en helt annan grej. Det första som slog mig var tyngden nÀr jag tog upp den ur lÄdan, riktig klump. Enda nackdelen jag hittat Àn sÄ lÀnge Àr att jag kÀnner mig som ett barn med den pÄ armen, 16,5 cm Àr lite klent för en klocka av den hÀr kalibern.
PSX_20190111_125225.jpg

PSX_20190111_125109.jpg

DÄ var man med (tillfÀllig passaround-) Frogman! Vilken klocka alltsÄ, riktigt imponerad. :) Har aldrig testat en G-shock som varit i högre klass Àn en GBA eller en DW-5600 och detta Àr ju en helt annan grej. Det första som slog mig var tyngden nÀr jag tog upp den ur lÄdan, riktig klump. Enda nackdelen jag hittat Àn sÄ lÀnge Àr att jag kÀnner mig som ett barn med den pÄ armen, 16,5 cm Àr lite klent för en klocka av den hÀr kalibern.
PSX_20190111_125225.jpg

PSX_20190111_125109.jpg

Jag tycker inte att den ser för stor ut men lug till lug vertikalt kanske Àr lÄng? HÀnger den utanför din handled?

Jag tycker inte att den ser för stor ut men lug till lug vertikalt kanske Àr lÄng? HÀnger den utanför din handled?
Nu kan det vara jag som Àr ovan vid stora klockor och att man efter nÄgra dagars anvÀndning vÀnjer sig. SvÄrt att fÄnga hur den sitter men gör mitt bÀsta. FlÀrpen Àr inget som stör mig eftersom den slickar klockan men den Àr vÀldigt lÄng. Hur ser det ut tycker ni?
PSX_20190111_151850.jpg

PSX_20190111_151541.jpg

Nu kan det vara jag som Àr ovan vid stora klockor och att man efter nÄgra dagars anvÀndning vÀnjer sig. SvÄrt att fÄnga hur den sitter men gör mitt bÀsta. FlÀrpen Àr inget som stör mig eftersom den slickar klockan men den Àr vÀldigt lÄng. Hur ser det ut tycker ni?
PSX_20190111_151850.jpg

PSX_20190111_151541.jpg

Ser ju ok ut. Även om luggarna hĂ€nger utanför litegrann sĂ„ Ă€r helhetsintrycket helt ok. Lugsen Ă€r ju rĂ€tt slanka och bidrar inte till klockans storlek nĂ€mnvĂ€rt. Tycker jag.

PSX_20190111_151850.jpg

PSX_20190111_151541.jpg
Det ser coolt ut! Det Àr ju en riktigt bitig klocka som ska synas! :)

Ser ju ok ut. Även om luggarna hĂ€nger utanför litegrann sĂ„ Ă€r helhetsintrycket helt ok. Lugsen Ă€r ju rĂ€tt slanka och bidrar inte till klockans storlek nĂ€mnvĂ€rt. Tycker jag.
Hade det varit en "vanlig" klocka sÄ hade den ju varit alldeles för stor men jag tror att du har rÀtt och nu nÀr jag ser mina egna bilder pÄ skÀrmen sÄ ser den faktiskt ok ut. FÄr Äterkomma med intryck om nÄgra dagar. :)

PSX_20190111_151850.jpg

PSX_20190111_151541.jpg

Ser bra ut! Strapen stack ju rakt ut nÀr jag köpte klockan. Skitstörigt. Kokade bandet och bjöde till det för att fÄ den att ligga an mot boetten

PSX_20190111_151850.jpg

PSX_20190111_151541.jpg

Det Àr en vanesak ocksÄ med storleken, tycker den ser helt ok pÄ dig. Den ska ju vara stor, och Àr det ocksÄ.
FlÀrpen pÄ den dÀr Àr bÀttre tillböjd Àn pÄ min. Jag tÀnker pÄ den som en liten fÀrgaccent pÄ köpet.

FRNV8Xw.jpg

Ser bra ut! Strapen stack ju rakt ut nÀr jag köpte klockan. Skitstörigt. Kokade bandet och bjöde till det för att fÄ den att ligga an mot boetten
MisstÀnkte att nÄgon gjort det och den sitter ju sÄ mycket bÀttre nÀr flÀrpen följer klockan. :)

Det Àr en vanesak ocksÄ med storleken, tycker den ser helt ok pÄ dig. Den ska ju vara stor, och Àr det ocksÄ.
FlÀrpen pÄ den dÀr Àr bÀttre tillböjd Àn pÄ min. Jag tÀnker pÄ den som en liten fÀrgaccent pÄ köpet.

FRNV8Xw.jpg
Med all positiv feedback sÄ tycker jag att den sitter bÀttre och bÀttre, haha. :D Den du har Àr sÄ jÀkla snygg, fÀrgen Àr underbar!

MÄnga frogman som har lÄngt band och dom kallar den hajfena sÄ verkar vara meningen med den men helt klart snyggare med den böjd emot boett!:)
SÄ mycket som den sticker ut nÀr jag har den pÄ mig sÄ hade jag fastnat i grejer, haha. BÀttre för min del nÀr den följer klockan.

PSX_20190111_151850.jpg

PSX_20190111_151541.jpg

Samma handled som mig, visst Àr den lite stor (och tung) men tycker som g-shock den funkar. Storleken störde inte mig nÀmnvÀrt :)

Nu vill jag inte gÄ off topic, men Àr det nÄgon av er som har grodan, som ocksÄ har/haft Seiko Tuna/Baby tuna och har nÄgon input pÄ hur de sitter i jÀmförelse?
Är ju vansinnigt sugen pĂ„ en Frogman, fick hem en Baby tuna tidigare i veckan och det Ă€r en rejĂ€l pjĂ€s.

Nu vill jag inte gÄ off topic, men Àr det nÄgon av er som har grodan, som ocksÄ har/haft Seiko Tuna/Baby tuna och har nÄgon input pÄ hur de sitter i jÀmförelse?
Är ju vansinnigt sugen pĂ„ en Frogman, fick hem en Baby tuna tidigare i veckan och det Ă€r en rejĂ€l pjĂ€s.

Jag har bÄde Frogmans och ett gÀng tunor, 300m & 1000m. Vet inte riktigt om det Àr rÀtta klockor att jÀmföra mot varandra

Har haft en 300m tonfisk och en frog. SvÄrt att jÀmföra de tvÄ. Frogmannen bÀrs betydligt större Àn en 300m tonfisk iallafall.

Tillbaka
Topp