• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Min 5610 har ett rÀtt speciellt utseende efter anvÀndande :p
En del betalar topdollar för ett sÄnt paintjob för en annan bara hÀnder det.
DSC_9215.JPG

GW-B5600 Àr en mycket bra uppgradering.
Ju mer jag lÀser om den desto mer sugen blir jag.
B la har den unika funktioner som :

# Tidvisning i alla lÀgen (tror jag?)

#7-segment battery level indicator.
Ingen mer Ängest över att H plötsligt gÄr över till M
. HÀr kan man i nÀstan (haha) realtid se hur batteriet mÄr och förbereda laddning dÀrefter.

# LED - Super Illuminator with Full Auto light (2-seconds/4-seconds duration switching)

Och fading effekt! Plus att led drar mindre batteri Àn vanlig EL. De ökade frÄn vanligt förekommande 1,5 sek duration till upp till 4 sekunder!

# Days of the week in six languages.
Extra lull-lull som förgyller.

Hur Ă€r displayen jĂ€mfört med andra solar? Är den skarpare?

. HÀr kan man i nÀstan (haha) realtid se hur batteriet mÄr och förbereda laddning dÀrefter.

# LED - Super Illuminator with Full Auto light (2-seconds/4-seconds duration switching)

Och fading effekt! Plus att led drar mindre batteri Àn vanlig EL. De ökade frÄn vanligt förekommande 1,5 sek duration till upp till 4 sekunder!

Den kÀnns helt klart skarpare. Iaf den negativa varianten vs vanlig solar negativ.

Har fÄtt för mig att det Àr en ovanligt lÀsbar negativ display i det utförandet. Det Àr nÄt som gjort mig intresserad av dem dÄ jag velat haft negativ display men dragit mig för det pÄ grund av (o)lÀsbarheten.

Har fÄtt för mig att det Àr en ovanligt lÀsbar negativ display i det utförandet. Det Àr nÄt som gjort mig intresserad av dem dÄ jag velat haft negativ display men dragit mig för det pÄ grund av (o)lÀsbarheten.

Den tickar i mÄnga boxar mao.
Synd att modulen inte Àr kompatibel med gw-5000
Det hade varit nÀstintill perfekt. Det gÄr iofs att byta ut bandet som @Fujoor gjorde.

GĂ„rdagens och dagens.
DSC_0006.jpg

DSC_0014-2-01.jpeg

Som vanligt bra bilder för vill ha begÀr! Gillar 5600, kÀnns lite annorlunda estetisk och bra funktioner. Plus guldiga/blÄ detaljerna Àr trevliga!

Testade förövrigt en 9052 idag, tycker den Àr skönt fulsnygg. Lite liten display men ÀndÄ, gillade den sÄ blir nog köp. MÄste ocksÄ vÀgt mindre Àn 5610 :pompus:
C96B50B9-F52A-4A7A-9352-9FA1865DA77C.jpeg

Som vanligt bra bilder för vill ha begÀr! Gillar 5600, kÀnns lite annorlunda estetisk och bra funktioner. Plus guldiga/blÄ detaljerna Àr trevliga!

Testade förövrigt en 9052 idag, tycker den Àr skönt fulsnygg. Lite liten display men ÀndÄ, gillade den sÄ blir nog köp. MÄste ocksÄ vÀgt mindre Àn 5610 :pompus:
Rekommenderas. Mycket trevlig klocka.

Tror aldrig man blir besviken pÄ en G-shock. Framförallt dom billigaste, man blir alltid positivt överraskad.

Den Àr nÄgot av ett mÄste för en shockÀlskare. GrundlÀggande funktioner, stora knappar, robust och billig sÄ man törs hÀrja med den.

Den Àr nÄgot av ett mÄste för en shockÀlskare. GrundlÀggande funktioner, stora knappar, robust och billig sÄ man törs hÀrja med den.

Lite sÄ, det finns ju mÀngder med extra funktioner och mer finish pÄ de dyrare modellerna men faktum kvarstÄr. De tÄl ungefÀr lika mkt oavsett prisklass, ÀndÄ en eloge till G-shock. Stör mig endast pÄ de grÄ delarna vid luggarna men gÄr att ta bort :)

SÄ pass alltsÄ!!
Kan du rekommendera inköpsstÀlle? Vet du förresten om man fortfarande Äker pÄ tull och moms frÄn Japan?
Jag köpte frÄn rakuten. Kör nÄn proxytjÀnst. LÀr ju garanterat bli pÄslag. Man kommer ju inte ens undan med Aliexpress lÀngre.

Senast Àndrad:
En frÄga angÄende tough solar.
Köpte nyligen en mudman. Men mĂ€rker att batteriet kan gĂ„ mellan m och h flera gĂ„nger under dagen. Klockan har vait inom hus hela dagen. StĂ„r sen pĂ„ h och jag trycker belysningen sĂ„ gĂ„r den direkt ner till m sen om den fĂ„r stĂ„ en stund sĂ„ gĂ„r den tillbaka till h. Är det normalt?

Köpte nyligen en mudman. Men mĂ€rker att batteriet kan gĂ„ mellan m och h flera gĂ„nger under dagen. Klockan har vait inom hus hela dagen. StĂ„r sen pĂ„ h och jag trycker belysningen sĂ„ gĂ„r den direkt ner till m sen om den fĂ„r stĂ„ en stund sĂ„ gĂ„r den tillbaka till h. Är det normalt?
Jag har en Mudman och stÀllde direkt in powersave pÄ den. Konstant pÄ high, sÄ löser det sig :)

Edit: Missade att din pendlar, det har jag aldrig tÀnkt pÄ sjÀlv pÄ mina

Skulle tro att den inte Àr fulladdad utan pÄ grÀnsen mellan M och H och att det dÄ inte behövs sÄ mycket för att den ska skifta emellan.

Tillbaka
Topp