Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dÀr klockan och fÀrgen Àr cool! Men har man inte bonna-strongmanarmar som du sÄ Àr den tyvÀrr lite för stor...
Den dÀr GWG2000 borde ha haft vita visare och siffror. Varianten med det gröna bandet Àr myyyyycket bÀttre lÀsbarhet pÄ.Sorry för risiga bilder men glaset pÄ linsen pÄ mobilkameran Àr sprucken och det Àr fullt med damm under glaset..
Anyways - Jag har haft GGB100 pÄ hemvÀrnsövningar i nÄgra Är nu och det funkar finfint att se tiden Àven i skymning (utan att trycka pÄ lampknappen). Jag skaffade precis den svarta GWG 2000 och irriteras av att inte se visarna lika bra. NÄgon som jÀmfört "den vanliga" GWG 2000 1A3ER mot 1A1ER (nedan) eller GGB100 1A3ER (nedan)?
I övrigt tycker jag GGB sitter bÀttre men GWG kÀnns ju ÀndÄ som den bÀttre klockan pÄ alla sÀtt. Jag fick allergiutslag av BlÄtandsanslutningen till telefon samt att alla blÄtandsklockor mÄste ut ur rummet nÀr det snackas hemligheter.
SÄ snart jag kommer upp i 50 inlÀgg sÄ lÀgger jag ut GGB till försÀljning och en bytesannons pÄ GWG om det Àr sÄ att jag tror det blir bÀttre med de ljusare visarna. Ett alternativ Àr ju om det gÄr att byta visare. NÄgon som vet?
(Jag har lurkat hÀr pÄ forumet i 5 Är men nu Àr det dags att rensa i klocksamlingen.)
VÀlkommen in i trÄdenSorry för risiga bilder men glaset pÄ linsen pÄ mobilkameran Àr sprucken och det Àr fullt med damm under glaset..
Anyways - Jag har haft GGB100 pÄ hemvÀrnsövningar i nÄgra Är nu och det funkar finfint att se tiden Àven i skymning (utan att trycka pÄ lampknappen). Jag skaffade precis den svarta GWG 2000 och irriteras av att inte se visarna lika bra. NÄgon som jÀmfört "den vanliga" GWG 2000 1A3ER mot 1A1ER (nedan) eller GGB100 1A3ER (nedan)?
I övrigt tycker jag GGB sitter bÀttre men GWG kÀnns ju ÀndÄ som den bÀttre klockan pÄ alla sÀtt. Jag fick allergiutslag av BlÄtandsanslutningen till telefon samt att alla blÄtandsklockor mÄste ut ur rummet nÀr det snackas hemligheter.
SÄ snart jag kommer upp i 50 inlÀgg sÄ lÀgger jag ut GGB till försÀljning och en bytesannons pÄ GWG om det Àr sÄ att jag tror det blir bÀttre med de ljusare visarna. Ett alternativ Àr ju om det gÄr att byta visare. NÄgon som vet?
(Jag har lurkat hÀr pÄ forumet i 5 Är men nu Àr det dags att rensa i klocksamlingen.)
Den dÀr GWG2000 borde ha haft vita visare och siffror. Varianten med det gröna bandet Àr myyyyycket bÀttre lÀsbarhet pÄ.
jo det Àr klart.Tycker att det estetiskt Àr trevligare med inte kritvita visare, iof bÀttre lÀsbarhet kanske men föredrar som det Àr
Ping @L&WOm man vill byta glas i en square G-shock, krÀvs det mer Àn ett nytt glas och lite verktyg samt expertis? Behöver man hÄlla pÄ med nya packningar och liknande?
Hade möjlighet att testa Forgotten Future 2100 idag. Den var betydligt mycket ljusare/blingigare Àn vad jag hade förvÀntat mig.
DÄ sÄ! In och kööööööpSÄg modellen i skyltfönstret idag nÀr jag var i AlingsÄs, sÄg riktigt frÀck ut tycker jag Men jag gillar iofs lite blingit sÄ
Kan man frÄga L&W om byte av visare ocksÄ mÄnntro?
Visarbyte pÄ sÄ pass ny G skulle jag nog rekommendera urmakare. Men undrar om det finns visare med bÀttre lumeKan man frÄga L&W om byte av visare ocksÄ mÄnntro?
Du behöver ett verktyg för att trycka ut det gamla glaset och pressa dit det nya. Du kan ÄteranvÀnda packningen.Om man vill byta glas i en square G-shock, krÀvs det mer Àn ett nytt glas och lite verktyg samt expertis? Behöver man hÄlla pÄ med nya packningar och liknande?
HÄller med. Det Àr nog bÀst att lÄta en urmakare byta visare.Visarbyte pÄ sÄ pass ny G skulle jag nog rekommendera urmakare. Men undrar om det finns visare med bÀttre lume
De Àr de som gör den sÄ bra att den inte har vita visare i mitt tycke.Den dÀr GWG2000 borde ha haft vita visare och siffror. Varianten med det gröna bandet Àr myyyyycket bÀttre lÀsbarhet pÄ.
Exakt sÄ den Àr grymTycker att det estetiskt Àr trevligare med inte kritvita visare, iof bÀttre lÀsbarhet kanske men föredrar som det Àr
Jag förstÄr vad du menar. MRG Àr vrÄlsnygg, men i skymning Àr den besvÀrlig.De Àr de som gör den sÄ bra att den inte har vita visare i mitt tycke.
Jag Àr rÀtt chockad dÄ jag lider av en ögonsjukdom ser max 4 e raden pÄ syntavlan en bra dag, fick inte ens körkort och jag har haft jÀtte svÄrt med lÀsbarhet pÄ klockor.
Nu till poÀngen, denna GWG Àr ju hur lÀtt som helst att lÀsa av
Den silvriga mrg n med koppar detaljer dÀremot den Àr hemsk att lÀsa av och den sÄldes pga av att jag inte kunde se tiden, dÀr kan vi snacka fel val av visare jag kunde leta efter visarna bokstavligen, men de försvann i tavlan i subdialsen mm
Kombon ihÄliga visare och val av fÀrg pÄ topparna Àr anledningen av problemet pÄ den. Gwg2k har solida visare vilket Àr bra om man ser dÄligt
MRG n jag syftar pÄ, pÄ bilder kan man se tiden men i verkligheten oerhört svÄrt
Exakt sÄ den Àr grym
Ăr nog sĂ„ att bonden sover vid skymningenJag förstĂ„r vad du menar. MRG Ă€r vrĂ„lsnygg, men i skymning Ă€r den besvĂ€rlig.
För mig Ă€r det samma sak med den svarta GWG:n. NĂ€r ljuset ligger pĂ„ den Ă€r det enkelt, men nĂ€r det skymmer Ă€r kontrasten mellan visare och tavla inte sĂ„ stor, vilket Ă€r problemet. Ăr inte lumen laddad dĂ„, sĂ„ blir effekten av lumen inte sĂ„ stor, vilket gör att det lilla ljuset som Ă€ndĂ„ finns Ă€ter upp kontrasten som lumen annars bidragit med. Effekten blir att det Ă€r kontrasten mellan visare och tavla som finns kvar, som i sjĂ€lva verket inte Ă€r sĂ€rskilt stor. För mig Ă€r den sĂ€mst av de tre jag har (darth vader, gröngölingen och herr senap).
Haha, ja inte ens i ett halvskumt sovrum med brokiga sĂ€ngklĂ€der kan man skylla pĂ„ att man inte ser vad klockan Ă€r. Dags att gĂ„ upp!Ăr nog sĂ„ att bonden sover vid skymningen
Men mrg n va besvÀrlig i dagsljus med. Den svarta beatern jag sÄlde till dig Àr enormt mycket bÀttre Àn den koppar silvriga.
VÀldigt bra pris, ta den sjÀlv om du har möjlighetDagens tips, iof sjÀlv lite sugen (igen)
Tror jag det! NÀr det kommer en bonde med svullna axlar bakom törs de vÀl inte annat!Kossor med bestÀmda steg hemÄt