• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

EL var ju riktigt trevligt
IMG_9202.jpeg
 


FörstÄr inte hur ni vÄgar plocka svamp. LÄnade en svampbok pÄ bibblan och det Àr ju sjukt hur olika t e x en giftig svamp inom samma underart kan se ut. FörvÀxlingsmöljigheterna tycks dessutom vara oÀndliga. :-O
T om kantarellen kan förvÀxlas med en annan oÀtlig svamp som ser i princip likadan ut. Men en viktig regel fick jag lÀra mig - plocka aldrig vita svampar med vit undersida eller bruna svampar med brun undersida. :) Nej, jag tÀnker aldrig ge mig pÄ svampplockning.

On topic :

PXL_20230829_082613290.MV.jpg
 
FörstÄr inte hur ni vÄgar plocka svamp. LÄnade en svampbok pÄ bibblan och det Àr ju sjukt hur olika t e x en giftig svamp inom samma underart kan se ut. FörvÀxlingsmöljigheterna tycks dessutom vara oÀndliga. :-O
T om kantarellen kan förvÀxlas med en annan oÀtlig svamp som ser i princip likadan ut. Men en viktig regel fick jag lÀra mig - plocka aldrig vita svampar med vit undersida eller bruna svampar med brun undersida. :) Nej, jag tÀnker aldrig ge mig pÄ svampplockning.

On topic :

PXL_20230829_082613290.MV.jpg

“There are old mushroom hunters and bold mushroom hunters but there are no old, bold mushroom hunters.”

Svampar Àr jÀttefarliga. SÀrskilt de som vÀxer pÄ mina svampstÀllen. ;)
 
Gick ju bra det dĂ€r, hann ju t o m med pyssla lite. LĂ€nkarbetet fĂ„r bli till kvĂ€llen i lugn och ro, för nu ligger jag waaay behind i jobb 😅
IMG_20230829_130042.jpg
Det Àr lÀngden pÄ lÀnken som Àr viktig, inte jobbet.... fattar du??? :)
Nu gÄr hela eftermiddagen Ät tanken att hur ska lÀnken kortas istÀllet för jobbet.. eller ska jag vÀnda pÄ det:
Jobbet stör och hindrar dig frÄn huvuduppgiften - det Àr psykologiskt pÄfrestande!
Det bÀsta hade varit om du fortsÀtter jobba hemifrÄn resten av dagen.... kortar ner lÀnken... beundrar hur fint sitter klockan pÄ handleden, postar nÄgra foton hÀr....och gör jobbet nÀr du har tid emellanÄt :D:p:D:p:D
 
Det Àr lÀngden pÄ lÀnken som Àr viktig, inte jobbet.... fattar du??? :)
Nu gÄr hela eftermiddagen Ät tanken att hur ska lÀnken kortas istÀllet för jobbet.. eller ska jag vÀnda pÄ det:
Jobbet stör och hindrar dig frÄn huvuduppgiften - det Àr psykologiskt pÄfrestande!
Det bÀsta hade varit om du fortsÀtter jobba hemifrÄn resten av dagen.... kortar ner lÀnken... beundrar hur fint sitter klockan pÄ handleden, postar nÄgra foton hÀr....och gör jobbet nÀr du har tid emellanÄt :D:p:D:p:D
Haha, förstĂ„r vad du menar 😅
Men som livet Àr just nu sÄ finner jag en helt annan ro pÄ kvÀllen nÀr jobb Àr klart och ungar Àr i sÀng. Man vet ju liksom aldrig hur lÄng tid det tar. Allt ska ju plockas isÀr och rengöras/poleras etc.
Typ halva grejen med att köpa begagnat sĂ„ den vill man ju inte stressa igenom â˜ș
 
SÄ slank det in nÄt nytt igen. Attans. Men nÀr den bÀsta av de bÀsta dyker upp sÄ kan man ju inte avstÄ.

Va? Att jag har tvĂ„ st 5000U? Ja, och? Man mĂ„ste ju ha en med lĂ€nk och en med band. Eller? đŸ€©
20230829_185534.jpg
Den perfekta lösningen pĂ„ lĂ€nk- eller bandproblematiken 👌. Det finns inga problem, bara för fĂ„ G-Shocks.
 
Tillbaka
Topp