• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Satte in en lite Àldre negativ modul i min gula DW6900, tycker det passar bra! Men noterade Àven att Àr inte alla siffror/tecken större Àn pÄ nya dw6900? KÀnns fetare jÀmnfört med nya modeller som har tunna siffror.

20230830_112147.jpg




Te.x

Screenshot_20230830_112534_Google.jpg

Screenshot_20230830_112615_Google.jpg
 
Satte in en lite Àldre negativ modul i min gula DW6900, tycker det passar bra! Men noterade Àven att Àr inte alla siffror/tecken större Àn pÄ nya dw6900? KÀnns fetare jÀmnfört med nya modeller som har tunna siffror.

20230830_112147.jpg


Feta siffror Àger. Vissa moduler tycker jag har fetare siffror iaf pÄ fyrkantsidan. T ex DW-5600BB-1ER.
 
Den hÀr Àr sÄ lyckad. Kan inte komma pÄ nÄt att klaga pÄ, inte ens avsaknaden av MB6 och solar gör nÄgot.
IMG_4462.jpeg
Jag kan bara hÄlla med. Jag gillar MB6 för dÄ Àr det ingen tvekan om att klockan visar rÀtt tid, förutsatt av svartkonsterna fungerat sÄklart. Men min 40-jubileumssquare gÄr tÀmligen exakt utan MB6. En brÄkdel av en sekund diff sedan jag fick den. kslike

Brukar DW5000-modellerna vara exaktare Àn tex DW5600 eller har jag bara haft tur?
 
Luminor hÄller nog bÀttre vÀrde ... sÀlj MR-Gn ;)

Jag förstÄr inte hajpen och vitsen med MR-G alls..... vad Àr det som gör att den Àr sÄ mycket bÀttre Àn MT-G? :rolleyes:
De Àr rÀtt stor skillnad mellan MRG och MTG nÀr man anvÀnt bÀgge
Material val, hantverket, detaljer MRG =titan finish
PÄ Mrg kÀnns det nÀstan som om de inte vore glas mellan tavlan o ögat
Skillnaden Àr inte lika stor mellan en titan square och MRG square dÀremot sÄ dÀr skulle jag hellre vÀlja en vanlig billigare titan square.

AngÄende vÀrdet sÄ ligger de likvÀrdigt
 
Senast Àndrad:
var inne och pratade med urmakaren och vi bÄda vill att DW-6600 skall bli sÄ tÀt vi kan fÄ den sÄ ny bestÀllning pÄ special skruvar frÄn en urmakare som tillverkar special delar dÄ original skruvarna inte kan hÄlla baklocket tÀt Àven med ny packning... men kommer bli bra nÀr den Àr fÀrdig pÄ spa

PS Gammal bild!

IMG_0314.jpeg



Har bestÀmt mig att bara ha DW-6600 och en annan klocka sÄ nu nÀr butiken ringde och ville makulera en av mina order sÄ sa jag okej inga problem sÄ nu vÀntar jag hem bara en klocka som kommer bli min klocka tills jag kan köpa min Panerai klocka igen...
 
Tillbaka
Topp