• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SÄg nÄgon pÄ WUS som hade fÄtt tag i riktigt sjysta stÄlcases till sina squares.
De hÀr var riktigt balla.
Screenshot_20190122-063339.png

Är det stn-display pĂ„ den tro? BĂ€ttre skĂ€rpa mm.
Tror det bara Àr stÄlisarna som har stn. Men displayerna Àr ÀndÄ bÀttre Àn dom tidigare modellerna tycker jag.
PÄ bilder ser det ut som den inverterade STN Àr lika lÀsbar som den med positiv display. Undrar om det Àr sÄ Àven i verkligheten tro... StÄlversionen verkar vara de enda som har STN?
De lÀmnar mig ingen ro...

PÄ bilder ser det ut som den inverterade STN Àr lika lÀsbar som den med positiv display. Undrar om det Àr sÄ Àven i verkligheten tro... StÄlversionen verkar vara de enda som har STN?

Casios egna bilder visar ju alltid perfekta och knivskarpa displayer :)
Lite synd att stn inte hittat in i vanliga squares, men det kanske kommer.
De slÀppte ju modulen som sitter i stÄlisen till gummi-squares sÄ med tids nog kanske de fÄr uppgraderade displayer ocksÄ.

Än sĂ„ lĂ€nge Ă€r det bara stĂ„lisarna som har STN. Stor skillnad mot ”vanliga, ja.
NÀr det kommer till lÀsbarheten pÄ STN sÄ Àr dom bÄda snarlika. Visst, den positiva kommer alltid vara enklare att lÀsa av tiden Àn den negativa pga av kontrasterna som helhet. Men den negativa Àr riktigt bra och lÀsbarheten Àr kanon, Àven i dassigt ljus.

Juste! Är det svĂ„rt att swappa modul nĂ€r det Ă€r solceller och antenner inblandade?
Tack!

Inte ett dugg. Solcellerna sitter tillsammans med glaset, dock inte limmade utan dom ligger bara ihop.
PĂ„ solcellerna sitter det tvĂ„ kontaktytor som anslutes till modulen via tvĂ„ ”piggar”.

SĂ„ det Ă€r ”bara” att lyfta ut modulen lite försiktigt.

Anledning till att jag öppnade upp dessa frÄn första början var att modulerna satt lite snett. Det visade sig att det inte bara var att vrida modulen, problemet ligger i att den ring som sitter mellan boett och modul Àr lite off frÄn fabriken... HÄlen för tryckknapparna pÄ ringen gör att det inte finns tillrÀcklig tolerans för att vrida ringen.
SÄ det man fÄr göra Àr att plocka ut ringen ocj förstora hÄlen för tryckknapparna med tex en skalpell. Sedan Àr det bara att sÀtta ihop allt och justera modulen tills den sitter rakt :)

Precis! Man fick jobba lite extra för att komma ihÄg. Det Àr alldeles för enkelt nuförtiden.
Haha exakt! Jag ska börja med att rita prickar pÄ hÀnderna nÀr jag ska komma ihÄg nÄgot viktigt (om jag inte har en 5600C pÄ mig sÄ klart, det vore ju bara korkat)

Risken att jag hamlar hos Cruella De Vil inom nÄgon vecka Àr dock tÀmligen stor

#oldschool4life

Tillbaka
Topp