Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÀg till om det Àr nÄgot kul du tÀnkt avyttra!GW-5000
För en vecka sedan var det riktigt nÀra att vi skildes Ät men sedan dess har jag varit OWG med dig. Andra ska fÄ lÀmna istÀllet
![]()
HÀr Àr nÄgra du kanske missat:hÄller pÄ att sammanstÀlla en lista/dokumentation över alla fyrkantiga g-shocks med screw backoch inser att jag nog uppfinner hjulet igen.
nÄgon som har lÀnk till en bra lista?
har för nÀrvarande dokumenterat 40 stycken men det finns förmodligen fler.
Neurotiskt förhÄllande det dÀrGW-5000
För en vecka sedan var det riktigt nÀra att vi skildes Ät men sedan dess har jag varit OWG med dig. Andra ska fÄ lÀmna istÀllet
![]()
Finns med mörk och ljus tavla.hÀrligt, dÄ var jag uppe i 45 st!
dw-5000d ovan hade jag endast som dw-5000d-8 (helt i metall, silver)
hittar inga andra varianter?
DÀr ser man. Jag har haft den ljusa. Gjorde en riktigt snygg mod med den. SÄlde den i ett svagt ögonblick.Àch dÄ, den hade jag ju med. den mörka gÄr under beteckningen DW-5000BL-2.![]()
SÄ snygg! NÀstan sÄ att jag börjar fundera pÄ en sÄdan istÀllet för Rangeman.
Det dÀr Àr bandet till MudmanVet nÄn om denna Àr en typo av tiktox?
Rangeman-band har vÀl alltid tvÄ hÄl horisontellt pÄ bandet?
https://www.tiktox.com/casio-bands-bezels-and-spares/g-shock-straps/gw-9400dcj-1-band-bezel-set.html
Det dÀr Àr bandet till MudmanmÄste blivit fel!
Skit i bilden. Tiktox har alltid felaktiga bilder. Man fÄr ÀndÄ rÀtt grejer hem.Vet nÄn om denna Àr en typo av tiktox?
Rangeman-band har vÀl alltid tvÄ hÄl horisontellt pÄ bandet?
https://www.tiktox.com/casio-bands-bezels-and-spares/g-shock-straps/gw-9400dcj-1-band-bezel-set.html
IstÀllet för??? FörstÄr inte resonemanget...SÄ snygg! NÀstan sÄ att jag börjar fundera pÄ en sÄdan istÀllet för Rangeman.
Billigare Àn svensk butik? SÀkert. Billigare Àn nÀtet? Tveksamt.Har en vÀn som Àr i Japan nu men som sjÀlv inte Àr sÀrskilt intresserad av klockor. Och jag har fortfarande inte köpt mig nÄgon G-shock fast jag har funderat pÄ det sÄ lÀnge. Har ni koll pÄ om priserna pÄ vanliga modeller som t.ex. GW-M5610 Àr lÀgre Àn hÀr, eller Àr fördelen "bara" att man kan fÄ tag pÄ JDM-modeller?
IstÀllet för??? FörstÄr inte resonemanget...
![]()
Har en vÀn som Àr i Japan nu men som sjÀlv inte Àr sÀrskilt intresserad av klockor. Och jag har fortfarande inte köpt mig nÄgon G-shock fast jag har funderat pÄ det sÄ lÀnge. Har ni koll pÄ om priserna pÄ vanliga modeller som t.ex. GW-M5610 Àr lÀgre Àn hÀr, eller Àr fördelen "bara" att man kan fÄ tag pÄ JDM-modeller?
Billigare Àn svensk butik? SÀkert. Billigare Àn nÀtet? Tveksamt.
Köp nÄn rolig jdm modell!
Tack för snabbt svar! Har ni nÄgra bra förslag pÄ JDM-square med solar och multiband?Seiyajapan kanske inte Àr helt representativ vad gÀller priser (han Àr generellt lite dyrare Àn andra japanska dealers) men det ger en fingervisning om vad t ex en jdm 5610 kostar, dvs drygt 1500 kr. Du kan ju fÄ samma modell billigare i Sverige om du inte mÄste ha en jdm.
https://www.seiyajapan.com/collections/casio/products/casio-g-shock-gw-m5610-1jf-multi-band-6
Jag hÄller med @Fujoor - försök hitta en klocka som inte finns i Sverige. T ex GW-5000 Àr ju ett hett tips om du inte vet vad du vill ha.![]()
Tack för snabbt svar! Har ni nÄgra bra förslag pÄ JDM-square med solar och multiband?
SvÄrt att inte drömma sig bort till typ en GW-5000HR-1JF, men den tycks vara svÄr att fÄ tag pÄ och kostar egentligen mer Àn vad jag vill lÀgga...
Ăr dags att uppdatera den bilden...Wow wow wow
Det dÀr var en skaplig samling![]()
Den gör sig jÀkligt bra med det gula bandet!Mudmaster och lite chokladpengar.
![]()