• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Galet mycket fina G-shocks i trĂ„den 👍!
SjĂ€lv kickstartar jag helgen med HIIT, öl frĂ„n republiken, GvF i högtalarna och GD-350 ✌!
Trevlig helg đŸ„łđŸ‘‹!

20230901_171647.jpg
20230901_190617.jpg
 
Det trillde ju in ett gÀng under semestern, sen har jag inte hittat nÄgon sÄn dÀr akutvillhövrig G , men det det kommer ;)
Det kommer fler bilder pÄ caben framöver, Àn Àr den inte undanstÀlld.
Men just nu en liten arkivbild😁
IMG_20230720_154515.jpg
LĂ„ter som du har gĂ„tt och blivit farligt motstĂ„ndskraftig. Det har ju passerat en och annan titanare ocksĂ„ ju đŸ€”
NĂ„n gĂ„ng borde du vĂ€l trilla över kanten 🙄😄
 
Etter ca. 30 dager med G-Shock sÄ har man gjort seg noen refleksjoner. Her er noen:
  • Stemningen i G-Shock trĂ„den er super og litt i Ă„nden til OWG-trĂ„den hvert Ă„r i mars. Mye glede og positivitet
  • Det er et fantastisk utvalg av G-Shocks generelt
  • Har prĂžvd Ă„ lese meg opp pĂ„ Rangeman, Mudman, Frogman - men synes designet ikke kan mĂ„le seg med square-utgavene
  • Square er for meg, selv om jeg har vĂŠrt svĂŠrt nĂŠr ved Ă„ bestille noe annet disse 30 dagene
  • Designet til square-modellene er spot-on og fĂžlger det design ethos jeg mener G-Shocks bĂžr ha
  • Utvalget av square-versjonene er stort nok til Ă„ kunne nerde seg helt bort
  • Square i resin, titan og stĂ„l gir en flott variasjon
  • Prismessig er square-modellene (unntak for MR-G) i resin, metall og ogsĂ„ titan sĂ„pass OK. Heck, en i metall koster ofte mindre ennn enn en Tissot PRX
  • Muligheten til Ă„ enkelt modifisere square-modellene gir en flott add-on til det Ă„ studere og eie G-Shocks
  • Multi band 6 er et must, da jeg bor en plass som mottar signalet uten problemer hver natt
  • Tough solar gir eierskapet en ekstra fin dimensjon nĂ„r man vet at man ikke mĂ„ bytte batteri
  • Selv om batterier kun skal byttes hvert 2, 3 eller 10 Ă„r - sĂ„ er Tough solar en teknologi som gir ekstra eierglede da teknologien er sĂ„pass godt implementert (i.e. sustainability?)
  • Alarmlyden til metall-versjonene er mye mer muted enn resin-modellene. Overraskende mye mer muted
  • Lenken til metall-versjonen med separate springbars mellom hvert lenkeledd er proprietĂŠrt for G-Shock og fantastisk flott. Rart sĂ„pass fĂ„ andre har dette
  • Modulen 3495 er - for meg- den modulen som er peak performance
Sikkert flere ting, men dette er de tingene jeg umiddelbart har opplevd disse 30 dagene.

SÄ - etter 30 dager med G-Shocks sÄ har jeg endret syn pÄ G-Shocks. FÞr sÄ bare bladde jeg forbi alle bilder av "digitale plastklokker". Men, ikke nÄ lenger. NÄ studerer jeg de ulike versjonene.
 
Senast Àndrad:
Åhh nej 😁 Men fördelade lite av penningarna till bildelar Ă„t Amigon, och egentligen skulle jag handlat en uppsĂ€ttning dĂ€ck till hojen oxĂ„đŸ˜
LĂ„ter som du har gĂ„tt och blivit farligt motstĂ„ndskraftig. Det har ju passerat en och annan titanare ocksĂ„ ju đŸ€”
NĂ„n gĂ„ng borde du vĂ€l trilla över kanten 🙄😄
Titanarna Àr grymma, men för mycket pengar för en snÄl smÄlÀnning;)
 
Jag tĂ€nker mest att du hade tur att klockan rĂ„kade hamna ovanpĂ„ hĂ„llaren för stĂ„ngen. TĂ€nk om den hade rĂ„kat hamna under istĂ€llet. 😬 Det hade den aldrig överlevt. Eller... hade den det!? đŸ‘č😁
Det kanske Ă€r nĂ„got som bör testas, in the name of science 😀 Som tur Ă€r befann sig inte klockan pĂ„ hĂ„llaren förens stĂ„ngen redan var pĂ„ plats, feg som jag Ă€r 😉
 
PÄ tal om hÄllbarhet pÄ G shocks, förhoppningsvis fortsÀtter detta program att rullla pÄ och tÀcka in fler "viktiga" modeller framöver.
Detta var första omgÄngen tror jag:
 
PÄ tal om hÄllbarhet pÄ G shocks, förhoppningsvis fortsÀtter detta program att rullla pÄ och tÀcka in fler "viktiga" modeller framöver.
Detta var första omgÄngen tror jag:
Ja, mycket bra!
Gick det inte en "Farfars-Froggie" DW-6300 med risig bezel pĂ„ tratten i vintras/vĂ„ras?đŸ€”
 
Tillbaka
Topp