• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

7y44mi.jpg

IMG_20230905_210834.jpg
Skulle kunna tĂ€nka mig en ja 🙂👍

Nu kommer det en sÄn dÀr lÄng post igen...
Det dök upp en liten stackare helt sjÀlv i ett lite lÀtt vadderat kuvert som hade tydliga toner av prosciutto och cigarettrök. Ett eBay-fynd frÄn spaghettiland.
IMG_20230905_212053.jpg

Bara att plocka isĂ€r direkt, kĂ€nns flottig (prosciutto?) sĂ„ den tar jag inte pĂ„ mig otvĂ€ttad 😅

IMG_20230905_212636.jpg

Mycket skrymslen i en Gulfman...

IMG_20230905_213919.jpg

Skalman sliter.

IMG_20230905_214338.jpg

Lyckades pilla bort dekorationsringen lite för lĂ€tt. Sitter tydligen fast med nĂ„gon form av adhesiv, som dock verkar ha gjort sitt. Bara att dra/skrapa/skrubba bort frĂ„n bezel och ring och hoppas att det endast fanns dĂ€r för att underlĂ€tta vid montering 😅.
IMG_20230905_214704.jpg

IMG_20230905_215900.jpg

Allt rengjort. Och det dĂ€r adhesivet hade underlĂ€ttat monteringen 😅

Plastdelarna Ă€r allmĂ€nt slitna och skulle behöva bytas för att komma upp i rĂ€tt kĂ€nsla. Sen kommer jag nog tyvĂ€rr inte ha den sĂ€rskilt ofta om jag inte hittar nĂ„gon husmoderskur för att ta bort det inrökta 😑

Men den Àr bra fin ÀndÄ, sÄ jag hoppas verkligen att jag lyckas med nya klÀder.
Synd att inte alla köp man gör Ă€r 💯 😬
IMG_20230905_220602.jpg

IMG_20230905_222922.jpg

Det dök upp en liten stackare helt sjÀlv i ett lite lÀtt vadderat kuvert som hade tydliga toner av prosciutto och cigarettrök. Ett eBay-fynd frÄn spaghettiland.
IMG_20230905_212053.jpg

Bara att plocka isĂ€r direkt, kĂ€nns flottig (prosciutto?) sĂ„ den tar jag inte pĂ„ mig otvĂ€ttad 😅

IMG_20230905_212636.jpg

IMG_20230905_213919.jpg

Skalman sliter.

IMG_20230905_214338.jpg

Lyckades pilla bort dekorationsringen lite för lĂ€tt. Sitter tydligen fast med nĂ„gon form av adhesiv, som dock verkar ha gjort sitt. Bara att dra/skrapa/skrubba bort frĂ„n bezel och ring och hoppas att det endast fanns dĂ€r för att underlĂ€tta vid montering 😅.
IMG_20230905_214704.jpg

IMG_20230905_215900.jpg

Plastdelarna Ă€r allmĂ€nt slitna och skulle behöva bytas för att komma upp i rĂ€tt kĂ€nsla. Sen kommer jag nog tyvĂ€rr inte ha den sĂ€rskilt ofta om jag inte hittar nĂ„gon husmoderskur för att ta bort det inrökta 😑

IMG_20230905_220602.jpg

IMG_20230905_222922.jpg
Cool!
Jag Àr ocksÄ luktkÀnslig har jag insett. Ofta kan man lösa upp olje- och spritburna lukter med rödsprit har jag mÀrkt. Att lÄta plastdelarna ligga i rödsprit nÄgot dygn hjÀlper till för att fÄ bort lukt. Dock vet jag inte hur det funkar med röklukt. Har inte provat.
Man ska vara medveten om att plasten svÀller markant av detta, men den svÀller ocksÄ av nÀr spriten har torkat bort helt.
Ska du ÀndÄ fixa ny plast kan du ju testa om det funkar Àven mot rök. KÀnns kanske lite spooky att köra boetten dock...

Cool!
Jag Àr ocksÄ luktkÀnslig har jag insett. Ofta kan man lösa upp olje- och spritburna lukter med rödsprit har jag mÀrkt. Att lÄta plastdelarna ligga i rödsprit nÄgot dygn hjÀlper till för att fÄ bort lukt. Dock vet jag inte hur det funkar med röklukt. Har inte provat.
Man ska vara medveten om att plasten svÀller markant av detta, men den svÀller ocksÄ av nÀr spriten har torkat bort helt.
Ska du ÀndÄ fixa ny plast kan du ju testa om det funkar Àven mot rök. KÀnns kanske lite spooky att köra boetten dock...
Tack för tips! Jag fĂ„r vĂ€l börja med ena bandet och se om det gör nĂ„gon skillnad â˜ș

IMG_20230905_212053.jpg

IMG_20230905_212636.jpg

IMG_20230905_213919.jpg

Skalman sliter.

IMG_20230905_214338.jpg

IMG_20230905_214704.jpg

IMG_20230905_215900.jpg

IMG_20230905_220602.jpg

IMG_20230905_222922.jpg
Grattis! Riktigt cool MIRO Gulfie! Trist att den var inrökt:wtf:. Har du kollat ifall det finns reservklÀder att hitta?

Cool!

Grattis! Riktigt cool MIRO Gulfie! Trist att den var inrökt:wtf:. Har du kollat ifall det finns reservklÀder att hitta?

Ska testa mig fram och se om nÄgot hjÀlper mot lukten. Börjar med mammas favorit, bikarbonat, "Det kan man ha till ALLT". NÄja ÄterstÄr att se. HÀller en ansenlig mÀngd i en burk och skakar runt. Ska upprepa skakningen med jÀmna mellanrum och sen kontrollera om ett par dagar.
IMG_20230906_142841.jpg

Tillbaka
Topp