• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ska testa mig fram och se om nÄgot hjÀlper mot lukten. Börjar med mammas favorit, bikarbonat, "Det kan man ha till ALLT". NÄja ÄterstÄr att se. HÀller en ansenlig mÀngd i en burk och skakar runt. Ska upprepa skakningen med jÀmna mellanrum och sen kontrollera om ett par dagar.
IMG_20230906_142841.jpg

Testa lÀgga klockan i en pÄse med kaffe. Tar bort lite lukt. Men pÄ köpet luktar klockan gott av kaffe ist.

Testa lÀgga klockan i en pÄse med kaffe. Tar bort lite lukt. Men pÄ köpet luktar klockan gott av kaffe ist.
Det Ă€r tĂ€nkt att bli steg tvĂ„ â˜ș. Har lĂ€st att kaffesump ska vara snĂ€ppet bĂ€ttre Ă€n malet. Fast malet borde ju dofta bĂ€ttre. Men all doft Ă€r bĂ€ttre Ă€n gula-blend-tant.

HĂ€r ska bushcraftas. NĂ„n gĂ„ng. Snart. Är friluftsfrĂ€mjandets utflykter nĂ„t att ha? Iaf för lillkillen verkar de ha roliga utflykter.

PXL_20230906_121748135.MV.jpg

PXL_20230906_121843790.MV.jpg
FriluftsfrĂ€mjandet varierat en del beroende pĂ„ ort dĂ„ det bygger pĂ„ frivilliga sĂ„ kvalitĂ©n kan vara lite olika. Med det sagt sĂ„ har jag varit medlem i 35Ă„r och har nĂ€stan enbart haft positiva upplevelser. 😄

FriluftsfrĂ€mjandet varierat en del beroende pĂ„ ort dĂ„ det bygger pĂ„ frivilliga sĂ„ kvalitĂ©n kan vara lite olika. Med det sagt sĂ„ har jag varit medlem i 35Ă„r och har nĂ€stan enbart haft positiva upplevelser. 😄

LĂ„ter Ă€ndĂ„ betryggande. Tack för input! Ska fĂ„ in grabben i strövarna nĂ€r han Ă€r 7. SĂ„ att han inte blir som sin farsa som köper dussintalet multitools och sitter och ugglar hemma 😅

Ska testa mig fram och se om nÄgot hjÀlper mot lukten. Börjar med mammas favorit, bikarbonat, "Det kan man ha till ALLT". NÄja ÄterstÄr att se. HÀller en ansenlig mÀngd i en burk och skakar runt. Ska upprepa skakningen med jÀmna mellanrum och sen kontrollera om ett par dagar.
IMG_20230906_142841.jpg
Jag har ju haft min duster med lukt frĂ„n bandet pĂ„ min GD-400-2. Ättika, ketchup, kaffe, en svĂ€ng i diskmaskinen.. Yes. 😅 SĂ„ den Ă€r billig. Är typ nĂ„gon parfymdoft som sitter sedan förra Ă€garen som jag inte pallar.

Jag har ju haft min duster med lukt frĂ„n bandet pĂ„ min GD-400-2. Ättika, ketchup, kaffe, en svĂ€ng i diskmaskinen.. Yes. 😅 SĂ„ den Ă€r billig. Är typ nĂ„gon parfymdoft som sitter sedan förra Ă€garen som jag inte pallar.
Men dĂ„ kan jag ju skippa det du har pĂ„ listan 😅
GÄr direkt pÄ vinÀgern dÄ, följt av tipset om rödsprit frÄn @ironcastle .
LuktjĂ€vlar 😑

Tack ♄
Band Ă€r inga problem att fĂ„ tag pĂ„ till rimligt pris. Bezel verkar det vĂ€rre med... Men skam den som ger sig đŸ’Ș
SÄg precis att det finns tvÄ varianter av MIRO Gulfman: GW-9100R-4 och G-9100R-4, det ser ut att vara likadan bezel pÄ bÄda. Om det inte gÄr att hitta bezel till den ena sÄ kanske det finns till den andra refen?
(Du kanske redan tÀnkt pÄ det.:))

En sista utvÀg Àr ju att köra orange band och svart bezel, borde ju se helt ok ut.

SÄg precis att det finns tvÄ varianter av MIRO Gulfman: GW-9100R-4 och G-9100R-4, det ser ut att vara likadan bezel pÄ bÄda. Om det inte gÄr att hitta bezel till den ena sÄ kanske det finns till den andra refen?
(Du kanske redan tÀnkt pÄ det.:))

En sista utvÀg Àr ju att köra orange band och svart bezel, borde ju se helt ok ut.
Jo den har jag tĂ€nkt pĂ„, Ă€r ju samma artikelnummer... Men det kanske fĂ„r blir som du sĂ€ger för att hĂ„lla liv i den, en MIRO ska ju anvĂ€ndas â˜ș
Men först ska jag tömma ut luktborttagningskurer och lĂ€gga en klump timmar pĂ„ att detektiva fram bezel 🧐

Det Àr nog lite av en chansning med den annonsen. FramgÄr inte tydligt om det Àr allt pÄ bilden som ingÄr eller ej, men i bÀsta fall Àr det 7 st klockor?

Chansa tillsammans nÄgra stycken?

Jag Àr intresserad av svart och rött band och bezel. GÀrna svart blÄ eller grÄ camo klocka.

Tillbaka
Topp