PÄ gyllene mÄsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Just nu Àr kantarellpizzan bÀst! Annars Àr tomat-ost-skinka ett sÀkert kort
AnvÀnder samma mejselsats nÀr jag skruvar med mina GsHar ett litet problem med min 5000U. Den vill gÀrna, inte alltid, men emellanÄt, gneka nÀr jag trycker pÄ ljusknappen. Jag har tvÄ st av denna modell, och den andra sköter sig alldeles utmÀrkt. DÀrav funderingen.
Det beror sannolikt pÄ att skölden sitter en skitaning för högt tror jag, sÄ att den spÀnner mot nederdelen av hÄlet för den knappen.
Jag har ingen JIS-mejsel sÄ jag har inte försökt lossa skruvarna och ev modifiera nÄgot.
Men Àr det nÄgon som vÄgar sig pÄ en gissning om detta gÄr att rÀtta till? Justera hur skölden sitter kanske, men den hamnar vÀl dÀr den hamnar? Justera hÄlet (rymma upp det en aning)? Helst inte dock. Annan idé?
Edit: Biltemas mikromejselset fÄr duga. Det finns ju ÀndÄ fyra olika stora vÀldigt smÄ stjÀrnmejslar att anvÀnda. Pressa hÄrt och gÄ pÄ en sÄ stor som det gÄr, fick duga.
...och det visade sig att den knapp som gnekade satt intill den sköldskruv som knappt satt fast alls. Vet inte om det gjorde nÄgon skillnad, men vred knappen ett halvt varv ocksÄ, och kanske, kanske att den dÀrmed pekar en skitaning mer uppÄt Àn förut. Eller sÄ Àr det bara önsketÀnkande.
Men oavsett vilket sÄ Àr allt gnek borta nu.
Det kunde du ju ha sagt frÄn början ju! Jag har ju t o m nÄgra Spyderco att anvÀnda för finmekanikAnvÀnder samma mejselsats nÀr jag skruvar med mina Gs
Skulle jag inte ha dom tillhands sÄ har jag lite andra verktyg
Anar man en magnumrevolver, kanske en .38? Hur som helst hade det kommit vÀl till pass nÀr jag skulle montera kombilÀnk pÄ min GW-5000AnvÀnder samma mejselsats nÀr jag skruvar med mina Gs
Skulle jag inte ha dom tillhands sÄ har jag lite andra verktyg
Har man mÄnga klockor nÀr man glömmer bort sitt pakÀÀÀt?Glömde ju nÀstan bort min pakÀÀÀt
HÄller med.. Det blÄser som h-e hör över. Kan bli spÀnnande imorrn pÄ bÄtenHar man mÄnga klockor nÀr man glömmer bort sitt pakÀÀÀt?
Men framför allt undrar vi varför i allsin dar man Ă„ker till Ăjn just nĂ€r det blĂ„ser sĂ„ inĂ„t helsefyr!?
...eller sÄklart, det Àr ju för att ha en regelrÀtt anledning att söka skydd hos Klockia sÄklart
Tugga inte pÄ de dÀr bÀren Àr du snÀll. DÄ dör du!
Snyggt! Positiv display och bra kontrast och lÀsbarhet. FÄr vi se ett lumeshot ocksÄ?HÄller med.. Det blÄser som h-e hör över. Kan bli spÀnnande imorrn pÄ bÄten
Kollade vÀderleksprognosen 10 min efter att vi bokat Men Àn har vi inte blÄst bortHar man mÄnga klockor nÀr man glömmer bort sitt pakÀÀÀt?
Men framför allt undrar vi varför i allsin dar man Ă„ker till Ăjn just nĂ€r det blĂ„ser sĂ„ inĂ„t helsefyr!?
...eller sÄklart, det Àr ju för att ha en regelrÀtt anledning att söka skydd hos Klockia sÄklart
But of courseSnyggt! Positiv display och bra kontrast och lÀsbarhet. FÄr vi se ett lumeshot ocksÄ?
Snygg klocka!HÄller med.. Det blÄser som h-e hör över. Kan bli spÀnnande imorrn pÄ bÄten
Godaste bakelsen, och en grym MTG
Tycker de bÀsta Àr GSX- och GZX-modellerna. Min 7yo har en GZX. TyvÀrr lite knepigt att fÄ tag pÄ nya...HallÄ dÀr! Funderar lite pÄ en g shock till 10 Äriga sonen i julklapp, sÄ han kommer in i livet med klocka och koll pÄ tiden.
Finns det nÄgon g shock för barn som Àr liten och nÀtt och hÀftig?
God morgon /förmiddag frÄn en stormigt Gotland
Jag fullkomligt Àlskar ju storm och ett hav som rör sig. Det Àr ju en förutsÀttning för att jag ska kunna surfa hÀr hemma. Synd att det förstör för andraEfter gÄrdagens nÀra nog misÀr i bÄtklubben (20 m/s i byarna) var det lika bra att byta all förtöjning till ny och frÀsch. Oklar ÄrgÄng pÄ de som jag tog bort.
Men kolla grannbÄtarna...
Medan andra förtöjer med snöre...
Den dÀr kombon pÄ Rangeman Àr inte dÄlig AnvÀndes revolvern vid klÀdbytet kanske?God morgon /förmiddag frÄn en stormigt Gotland