• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

God morgon 🙂
Tillbaks pĂ„ jobbet igen och en mail korg med 150-160 olĂ€sta mail att gĂ„ igenom och försöka fĂ„ en bild av vad som hĂ€nt under veckan som gĂ„tt... 😳
IMG_20231106_063941.jpg

God morgon,
Fin-G pÄ idag.
20231106_074702.jpg
InsÄg precis att den hÀr inte har samma display som en GWM-B5000 i stÄl, trots samma modul. Kolla sexan, den har en liten hörnpixeln som rundar till formen lite. Snyggt!
Är detta allmĂ€n kunskap?
Screenshot_20231106-075720.png

Edit:
Eller vÀnta nu, finns det olika? Nedan saxat frÄn chrono24.
Screenshot_20231106-080553.png

Senast Àndrad:
InsÄg precis att den hÀr inte har samma display som en GWM-B5000 i stÄl, trots samma modul. Kolla sexan, den har en liten hörnpixeln som rundar till formen lite. Snyggt!
Är detta allmĂ€n kunskap?
Screenshot_20231106-075720.png

Edit:
Eller vÀnta nu, finns det olika? Nedan saxat frÄn chrono24.
Screenshot_20231106-080553.png
@ekke har jag fel eller?
1. dina siffror Àr inte kursiva (eller Àr det bara vinkeln pÄ fotot som lurar hÀr)
2. 6-an och 1-an Àr ifyllda pÄ din, men inte pÄ nedre fotot frÄn chrono24

Jag misstÀnker att det Àr en illusion, min ser inte ut sÄ i alla fall.

6DF27D57-D544-4694-9CAC-BB0B946C9554.jpeg

Jag tror att det behövs en bild till @ekke

@ekke har ju runt 45 pixlar per siffra i sin klocka medan det Àr 15 pixlar i din. Det Àr ju stor skillnad.

Lite rörelseoskĂ€rpa och en mobilkamera som "förbĂ€ttrar" bilden tror jag. JĂ€mför segmenten pĂ„ fyran. Alternativt sĂ„ har jag 8 fejkklockor... đŸ˜±đŸ˜

@ironcastle , inte @ekke. @ironcastle kanske har en unicorn, en okÀnd prototyp som smitit ut frÄn de annars hermetiskt tillslutna labben hos Casio...

@ekke har jag fel eller?
1. dina siffror Àr inte kursiva (eller Àr det bara vinkeln pÄ fotot som lurar hÀr)
2. 6-an och 1-an Àr ifyllda pÄ din, men inte pÄ nedre fotot frÄn chrono24
Min bild Ă€r alltsĂ„ klippt frĂ„n @ironcastle post som @Rotwang sĂ€ger. Och det verkar ju mest troligt att vi snackar om en optisk illusion som kameran skapat. SĂ„ @ironcastle Ă€r illa tvungen att posta mer â˜ș

Hursomhelst undrar jag hur illusionen blir till? Svar pÄ den nÄgon?

Har du lyckats trolla nÄgot mer med displayen? Vi fick ju aldrig nÄgon uppföljning.
Är ocksĂ„ nyfiken pĂ„ vad du sjĂ€lv tror pĂ„verkade bilden â˜ș
Det har varit sÄ fullt upp att jag inte mÀktat med.
Men det Àr som ni trott. NÄgon optisk grej. Jag tippar pÄ att det har att göra med blinkningar i displayen som Àr sÄ snabba att vi inte ser dem, men som kan uppfattas av kameran. Vinklar man klockan frÄn sig och tittar pÄ den genom kameran pÄ mobilen, börjar siffrorna pulsera. Skulle tro att det hÀnger ihop med det.

Eller sĂ„ fĂ„r jag förvandla trollkarlshatten till en dumstrut istĂ€llet. 😂

Edit:
The magic watch.
20231106_174815.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp