• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ovanlig 35-Äring pÄ vÄra breddgrader...
1000005391.jpg

1000005392.jpg

1000005393.jpg


Men varför Ă€r Oneness med pĂ„ bilden @Sorubim ? Ditt fel det hĂ€r 🙃
1000005394.jpg
😃 Ah, dĂ€r har vi en donator... hoppas det lirar bra tillsammans!
 
KlÀdbyte.
Nöjd med mitt val att ta 5735E istĂ€llet för 5035E. Anledningen till detta Ă€r att jag vill hĂ„lla glaset sĂ„ cleant som möjligt â˜ș.
Men för att nÄ hela vÀgen fram med att uppgradera min Oneness och hÄlla mig sÄ nÀra orginalet jag kan sÄ mÄste jag ju ha en negativ display...
1000005397.jpg

1000005399.jpg
 
Ja sÄ blev den till slut klar, modden som har gÀckat/hemsökt mig sedan @Sorubim sÄdde ett frö...
VĂ€ldigt nöjd med att fĂ„ bort text-som-inte-Ă€r-casio. Hade lite billigare planer för att fĂ„ till det. Men sen hittade jag DW-5735E som hade sĂ„ dĂ€r lagom mycket text 👌.
Sen fick den ju en helt annan dignitet med screwback, och det passar ju en bourbon-klocka tycker jag â˜ș
1000005406.jpg

1000005410.jpg
 
Den hĂ€r Ă€r ju vĂ€rd pengarna bara för bezel och band. SĂ„ mycket hĂ€rliga detaljer 😍
Jag ryggar ju inte för negativa displayer, men den hĂ€r blev nog snĂ€ppet vassare med positiv. Speciellt eftersom den har en rĂ€tt frĂ€sig spegelfinish â˜ș
1000005407.jpg
Bra moddat!👍 Det dĂ€r modulbytet skulle man ju gjort. Jag forskade lite kring det för nĂ„gra veckor sedan. Hittade bl.a. trĂ„d pĂ„ WUS dĂ€r vissa bestĂ€mt hĂ€vdar att en vanlig 3229 modul inte passar i stĂ„lboetten. Sen visar nĂ„gon annan upp bilder pĂ„ att det visst funkar.đŸ€Ș

(Jag vet att du inte anvÀnt en 3229, men jag antar att en sÄn Àr lÀttast och billigast att komma över.)

https://www.watchuseek.com/threads/...ive-lcd-with-a-brick-pattern-crystal.5506834/
 
Bra moddat!👍 Det dĂ€r modulbytet skulle man ju gjort. Jag forskade lite kring det för nĂ„gra veckor sedan. Hittade bl.a. trĂ„d pĂ„ WUS dĂ€r vissa bestĂ€mt hĂ€vdar att en vanlig 3229 modul inte passar i stĂ„lboetten. Sen visar nĂ„gon annan upp bilder pĂ„ att det visst funkar.đŸ€Ș

(Jag vet att du inte anvÀnt en 3229, men jag antar att en sÄn Àr lÀttast och billigast att komma över.)

https://www.watchuseek.com/threads/...ive-lcd-with-a-brick-pattern-crystal.5506834/
Tack â˜ș
Skulle nog sĂ€ga att passar Ă€r ett relativt begrepp 😅. För egen del sĂ„ resonerar jag sĂ„ att bara för att nĂ„got fĂ„r plats och funkar betyder det ju inte att det passar.
Vissa funktioner, sÄ som stöttÄlighet, kanske fÄr stryka pÄ foten om modul och case inte Àr anpassade för varandra.
Men det Ă€r ju oavsett kul att det Ă€r möjligt att fĂ„ till det som inte borde funka 👍
 
Bra moddat!👍 Det dĂ€r modulbytet skulle man ju gjort. Jag forskade lite kring det för nĂ„gra veckor sedan. Hittade bl.a. trĂ„d pĂ„ WUS dĂ€r vissa bestĂ€mt hĂ€vdar att en vanlig 3229 modul inte passar i stĂ„lboetten. Sen visar nĂ„gon annan upp bilder pĂ„ att det visst funkar.đŸ€Ș

(Jag vet att du inte anvÀnt en 3229, men jag antar att en sÄn Àr lÀttast och billigast att komma över.)

https://www.watchuseek.com/threads/...ive-lcd-with-a-brick-pattern-crystal.5506834/
Phffff, en av mina favoriter. đŸ˜ŽđŸ€Ÿ
IMG_20231209_164124730.jpg
 
NÄgra frÄgor till trÄden:
1 - Vilken analog-froggie Àr din favorit?
2 - Vilken Àr det bÀsta köpet om man bara ska ha en?
3 - LĂ€nk eller strap?
4 - Kolfiber eller ej?
Motivera gÀrna dina svar.:)

gwf_a.jpg

https://shockbase.org/watches/subseries_dyn.php?series=1000&subseries=GWF-A1000&modul=5623
(Vi bortser frÄn MR-Grodorna den hÀr gÄngen.)
Ska du slÄ till?

1 - RegnbĂ„gspaddan. Stilrent fĂ€rgbling 👌
2 - Hade gĂ„tt pĂ„ regnbĂ„gen igen. Men dubbla priset... SĂ„ kanske 1A eller 1A4 Ă€ndĂ„ 😅
3 - Kvittar
4 - Tycker ÀndÄ groda kÀnns lite mer stÄl/titan...
 
NÄgra frÄgor till trÄden:
1 - Vilken analog-froggie Àr din favorit?
2 - Vilken Àr det bÀsta köpet om man bara ska ha en?
3 - LĂ€nk eller strap?
4 - Kolfiber eller ej?
Motivera gÀrna dina svar.:)

gwf_a.jpg

https://shockbase.org/watches/subseries_dyn.php?series=1000&subseries=GWF-A1000&modul=5623
(Vi bortser frÄn MR-Grodorna den hÀr gÄngen.)
Har inte riktigt kommit att gilla analog-grodorna men here goes:
1. Royal Navy. Det grÄa gör sig bra pÄ en sÄ stor G.
2.FÄr nog svara RN hÀr ocksÄ. KÀnns som att den sticker ut i sin "enkelhet"
3.Är ju egentligen lĂ€nk-lovers, men en groda gör sig i mitt tycke bĂ€ttre med ett hajfenestrap.
4.GĂ€rna kolfiber😍 SĂ„ snyggt ju.

Sammanfattningsvis dĂ„, en RN med kolfiber blir "min" AF🙂
 
Tack för svaren hittills. Intressant lÀsning. :D

@ekke Om jag tÀnker slÄ till?
Har mÀrkt att jag föredrar lÀttlÀsta analoga klockor under mörk Ärstid och mörka timmar. Vilket har lett till att jag anvÀnder G-Shocks och andra digitalare pÄ sommaren/dagen och analoga (icke-Casios) under höst-vinter/kvÀll.
En analog G hade ju varit kul att varva med. De analoga/ana-digi G-Shocks jag haft har dock inte riktigt klaffat. En Froggie skulle kanske göra det?😃
Dock, om jag skulle slĂ„ till pĂ„ en sĂ„ behöver jag nog sĂ€lja av ur samlingen först.đŸ«€

Jag sökte pÄ "GWF-A" pÄ forumet hÀromkvÀllen och slogs av alla coola bilder som bl.a. @Nygren och @L&W lagt upp. Vilket spÀdde pÄ mina funderingar.
 
Senast Àndrad:
NÄgra frÄgor till trÄden:
1 - Vilken analog-froggie Àr din favorit?
2 - Vilken Àr det bÀsta köpet om man bara ska ha en?
3 - LĂ€nk eller strap?
4 - Kolfiber eller ej?
Motivera gÀrna dina svar.:)

gwf_a.jpg

https://shockbase.org/watches/subseries_dyn.php?series=1000&subseries=GWF-A1000&modul=5623
(Vi bortser frÄn MR-Grodorna den hÀr gÄngen.)
1,2, Rainbow Toad. Ser riktigt hÀftigt ut IRL.
3, Strap. Ser bÀttre ut Àn lÀnk pÄ A-frog.
4, Alla A-frog Ă€r kolfiber. Min favorit frog Ă€r dock D1000. 🙂

Favoriten
IMG_20220522_000624_441.jpg


Runner-up
PXL_20210702_062548246-03.jpeg
 
Alla A-frog Àr kolfiber
Ah, ja förstÄs. Jag skulle förtydligat: Jag tÀnkte pÄ kolfiberbezelen pÄ XC-1A. Har dreglat över @Nygren Žs bilder pÄ en sÄdan.
Jag brukar inte gilla kolfibervÀv nÀr den Àr sÄ synlig men i fallet med XC-1A sÄ lirar det bra.

Du kommenterar strap vs lĂ€nk efter hur det ser ut och det hajar jag (get it?🩈;)). Men vilket sitter bĂ€st pĂ„ handleden, speciellt pĂ„ en smalare handled?
 
Tillbaka
Topp