• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Var ute och lekte i snön tidigare dag, hann ta denna bild just dĂ„ 😅 men gula sitter pĂ„ Ă€n 👌
1000001139.jpg
 
Ah, ja förstÄs. Jag skulle förtydligat: Jag tÀnkte pÄ kolfiberbezelen pÄ XC-1A. Har dreglat över @Nygren Žs bilder pÄ en sÄdan.
Jag brukar inte gilla kolfibervÀv nÀr den Àr sÄ synlig men i fallet med XC-1A sÄ lirar det bra.

Du kommenterar strap vs lĂ€nk efter hur det ser ut och det hajar jag (get it?🩈;)). Men vilket sitter bĂ€st pĂ„ handleden, speciellt pĂ„ en smalare handled?
Kolfiberbezeln pÄ XC Àr riktigt schysst men lÀnken gör att klockan kÀnns klumpig jÀmfört med BRT och NV. LÀnken Àr dock ganska bekvÀm.
1000017193-02.jpeg

PXL_20220930_081500683-02.jpeg
 
NÄgra frÄgor till trÄden:
1 - Vilken analog-froggie Àr din favorit?
2 - Vilken Àr det bÀsta köpet om man bara ska ha en?
3 - LĂ€nk eller strap?
4 - Kolfiber eller ej?
Motivera gÀrna dina svar.:)

gwf_a.jpg

https://shockbase.org/watches/subseries_dyn.php?series=1000&subseries=GWF-A1000&modul=5623
(Vi bortser frÄn MR-Grodorna den hÀr gÄngen.)

GWF-A har blivit min absoluta favoritmodell. C och XC Ă€r de tvĂ„ som jag anvĂ€nder mest. Är sugen pĂ„ att testa en MRG-groda. Men priserna Ă€r lĂ„ngt bortom vad jag kan betala

1. BRT Àr i mitt tycke absolut snyggast, men inte den som jag anvÀnder mest. SÄ favoriten fÄr bli C. Lagom med fÀrg och kommer pÄ lÀnk

2. C eller XC. Sitter i mitt tycker betydligt bÀttre pÄ armen Àn modellerna med band

3. Definitivt lÀnk. VÀldigt sköna lÀnkar. Mikrojusteringen gör att du kan fÄ den sÄ tight du vill utan att den blir för tight. Lyckas aldrig fÄ till en bra passform pÄ banden dÄ det bÀsta lÀget alltid hamnar mellan tvÄ hÄl.

4. Egentligen kolfiber. Men jag föredrar nog C-modellen eftersom den har lite mer fÀrg

Ah, ja förstÄs. Jag skulle förtydligat: Jag tÀnkte pÄ kolfiberbezelen pÄ XC-1A. Har dreglat över @Nygren Žs bilder pÄ en sÄdan.
Jag brukar inte gilla kolfibervÀv nÀr den Àr sÄ synlig men i fallet med XC-1A sÄ lirar det bra.

Du kommenterar strap vs lĂ€nk efter hur det ser ut och det hajar jag (get it?🩈;)). Men vilket sitter bĂ€st pĂ„ handleden, speciellt pĂ„ en smalare handled?
För mig Àr lÀnken överlÀgsen. Har cirka 18 cm handled.

Kolfiberbezeln pÄ XC Àr riktigt schysst men lÀnken gör att klockan kÀnns klumpig jÀmfört med BRT och NV. LÀnken Àr dock ganska bekvÀm.
1000017193-02.jpeg

PXL_20220930_081500683-02.jpeg
FĂ„r aldrig till nĂ„gon vettig passform pĂ„ de vanliga banden. Är det vĂ€rme som gĂ€ller, eller ska man bara nöta?

Lite bilder
IMG_7381.jpeg
IMG_7355.jpeg
IMG_6174.jpeg
IMG_6173.jpeg
IMG_6172.jpeg
IMG_6171.jpeg
 
Senast Àndrad:
FĂ„r aldrig till nĂ„gon vettig passform pĂ„ de vanliga banden. Är det vĂ€rme som gĂ€ller, eller ska man bara nöta?
Tycker att gummibandet Àr betydligt mjukare Àn bandet pÄ D1000 och behöver inte formas pÄ samma sÀtt för att sitta bekvÀmt pÄ handleden. Hamnar du mellan hÄlen?
 
Tack för fler och vĂ€lmotiverade svar angĂ„ende analog-froggies.👍👍
Det med mikrojusteringar pÄ lÀnken hade jag inte tÀnkt pÄ, det lÄter ju riktigt bra.
UtseendemĂ€ssigt sĂ„ gillar jag nog XC mest. Tufft stealthig med icke-ifylld text pĂ„ bezel och svart krona tex. Är svag för svart + orange kombon.

Kolla den snygga detaljen med patinerade skruvar pĂ„ @Nygren s.😀
pati.jpg
 
Tack för svaren hittills. Intressant lÀsning. :D

@ekke Om jag tÀnker slÄ till?
Har mÀrkt att jag föredrar lÀttlÀsta analoga klockor under mörk Ärstid och mörka timmar. Vilket har lett till att jag anvÀnder G-Shocks och andra digitalare pÄ sommaren/dagen och analoga (icke-Casios) under höst-vinter/kvÀll.
En analog G hade ju varit kul att varva med. De analoga/ana-digi G-Shocks jag haft har dock inte riktigt klaffat. En Froggie skulle kanske göra det?😃
Dock, om jag skulle slĂ„ till pĂ„ en sĂ„ behöver jag nog sĂ€lja av ur samlingen först.đŸ«€

Jag sökte pÄ "GWF-A" pÄ forumet hÀromkvÀllen och slogs av alla coola bilder som bl.a. @Nygren och @L&W lagt upp. Vilket spÀdde pÄ mina funderingar.
Jag har ocksÄ mÀrkt att jag föredrar analogt den mörka Ärstiden. LikvÀl körde jag nyligen Mudman med negativ display i över en vecka i strÀck med besvÀrligheter varje gÄng jag skulle kolla tiden. Det Àr ju lite osmart. Jag gillar Frogman men jag har aldrig gillat att bÀra dem eftersom de Àr för klumpiga. Kanske Àr den analoga ett undantag?
 
Jag har ocksÄ mÀrkt att jag föredrar analogt den mörka Ärstiden. LikvÀl körde jag nyligen Mudman med negativ display i över en vecka i strÀck med besvÀrligheter varje gÄng jag skulle kolla tiden. Det Àr ju lite osmart. Jag gillar Frogman men jag har aldrig gillat att bÀra dem eftersom de Àr för klumpiga. Kanske Àr den analoga ett undantag?
Jag tycker att A sitter betydligt bÀttre Àn D. Mjukare band och lite mer förlÄtande passform. Bezel pÄ A Àr inte heller ruggad sÄ den glider in under skjortan
 
Tillbaka
Topp