• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

PakÀÀÀt 😀
IMG_20231215_085141.jpg

Det var inte den vita sortens knark i pakÀÀÀtet som vĂ€l var😁
IMG_20231215_085428.jpg
 
Jo, jag Ă€r inne pĂ„ samma sak. Hade de bara inte gĂ„tt bort sig med gĂ€ngsĂ€kringen sĂ„ hade vi alla varit lyckligt ovetandes om den lilla plastbiten och fortsatt hylla modellen 😂
Det stÀmmer men jag tycker att det Àr lökigt av Casio att inte ersÀtta bezeln under garanti nÀr deras flaggskepp faller isÀr pga dÄligt montage. Egentligen borde de Äterkalla alla MRG fyrkanter och ÄtgÀrda problemet. Det ligger ju en hel del prestige i saken.
 
Det stÀmmer men jag tycker att det Àr lökigt av Casio att inte ersÀtta bezeln under garanti nÀr deras flaggskepp faller isÀr pga dÄligt montage. Egentligen borde de Äterkalla alla MRG fyrkanter och ÄtgÀrda problemet. Det ligger ju en hel del prestige i saken.

Yes. GarantiÀrenden ska man inte ta lÀtt pÄ som företag.
Bara bita i det sura Àpplet och hantera det pÄ garantin.
1400 CAD = + 10k sek fick alltsÄ snubben betala för att Casio vÀgrade göra rÀtt för sig.
Usch. Jag lÀr inte köpa nÄgot dyrt frÄn Casio i framtiden om de inte Àndrar sin policy.
 
Det stÀmmer men jag tycker att det Àr lökigt av Casio att inte ersÀtta bezeln under garanti nÀr deras flaggskepp faller isÀr pga dÄligt montage. Egentligen borde de Äterkalla alla MRG fyrkanter och ÄtgÀrda problemet. Det ligger ju en hel del prestige i saken.
Ja, Àr man lite hÀndigt lagd som de flesta G-shockÀgare tycks vara, sÄ Àr det nog inga problem att fixa skruvarna.
Det finns ett spÄr i Ànden av dem pÄ baksidan som man kommer Ät om man tar av baklocket.
20231215_121929.jpg
20231215_122101.jpg
 
Ja, Àr man lite hÀndigt lagd som de flesta G-shockÀgare tycks vara, sÄ Àr det nog inga problem att fixa skruvarna.
Det finns ett spÄr i Ànden av dem pÄ baksidan som man kommer Ät om man tar av baklocket.
20231215_121929.jpg
20231215_122101.jpg
Ok, det blir CCW frÄn undersidan. KÀnns ÀndÄ lite onödigt komplicerad lösning jÀmfört med GMW. Ibland less is more.
 
La ut den hÀr boxen till försÀljning nÀr jag fick hem den pga den gula fÀrgen som jag inte kom överens med. Drog sedan tillbaka annonsen dÄ jag kom pÄ att det kunde bli en bra julklapp till en person som bÀr klocka, men i övrigt inte Àr sÄ klockintresserad.

20231213_101928.jpg


TĂ€nkte jag skulle byta bezel och band för att testa, men det kĂ€ndes lite tĂ„lamodsprövande. Har bytt mĂ„nga band och lĂ€nkar pĂ„ klockor, men av nĂ„n anledning var det lite meckigt med den hĂ€r. NĂ„gon annan som upplevt detta pĂ„ G-shock? Personen som jag hade i Ă„tanke kommer inte sitta och svĂ€ra över bandbyten sĂ„ tror jag hoppar julklappen och behĂ„ller sjĂ€lv trots den gula fĂ€rgen 🙂 Kanske vĂ€njer mig med den i sommar, men nu fĂ„r det bli julrött.

20231215_133501.jpg
 
La ut den hÀr boxen till försÀljning nÀr jag fick hem den pga den gula fÀrgen som jag inte kom överens med. Drog sedan tillbaka annonsen dÄ jag kom pÄ att det kunde bli en bra julklapp till en person som bÀr klocka, men i övrigt inte Àr sÄ klockintresserad.

20231213_101928.jpg


TĂ€nkte jag skulle byta bezel och band för att testa, men det kĂ€ndes lite tĂ„lamodsprövande. Har bytt mĂ„nga band och lĂ€nkar pĂ„ klockor, men av nĂ„n anledning var det lite meckigt med den hĂ€r. NĂ„gon annan som upplevt detta pĂ„ G-shock? Personen som jag hade i Ă„tanke kommer inte sitta och svĂ€ra över bandbyten sĂ„ tror jag hoppar julklappen och behĂ„ller sjĂ€lv trots den gula fĂ€rgen 🙂 Kanske vĂ€njer mig med den i sommar, men nu fĂ„r det bli julrött.

20231215_133501.jpg
Ett trevligt kit det dÀr. Jag har haft nÄgra liknande modeller. Lite meckigt att byta, men nog frÀmst pga mina klumpfingrar. Gick ok ÀndÄ i mitt tycke. Det jag upplevde som riktigt meckigt var nÀr jag skulle montera lÀnk pÄ min GW-5000

 
🎅TOMTE-UTLOTTNINGSDAGS!!!!!🎅
@Roosterwife och jag tÀnkte sÄ hÀr straxt innan jul anordna ett litet tomtelotteri hÀr i trÄden :)
Det Àr tomten Folke som kommer vara priset.
IMG_20231211_173103.jpg

Nu hÀnder det grejer... :D
Med tanke pÄ hur mÄnga lotter som hittills köpts sÄ beslutade @Roosterwife, jag och Roosterfarsan, att FolkeŽs tvÄ polare Tage och Anders ocksÄ kommer vara med i utlottningen.
Nu Ă€r det alltsĂ„ TRE tomtar som kan vinnas 🎅🎅🎅
IMG_20231212_165114.jpg

Lotteriet gÄr till som följer:
Man deltar med valfritt antal lotter som "köps" genom att sĂ€tta in 15kr/lott till antingen Barncancerfonden eller Min stora dag, vĂ€lj sjĂ€lv.👍
Tagga sedan mig, @roosterman ,i ett inlÀgg hÀr i trÄden med en skÀrmdump av insÀttningen mÀrkt med ditt KS-nick och Tomtelotteri, sÄ jag vet antalet lotter du vill vara med pÄ. Lottlistan kommer uppdateras i detta inlÀgget
Vi sÀtter fredag 15 December kl 18.00 som stopptid.
Efter det kommer @Roosterwife dra Folkes vinnare bland lotterna, som meddelas hÀr i trÄden ca kl19 samma kvÀll.
GOD JUL frÄn oss och LYCKA TILL
:D

Lottlista:
1-20 @Derix
21-33 @Sonnyboy
34-53 @herr_ferrum
54-73 @ekke
74-106 @Lord_tito88
Och dĂ€r var klockan slagen ⌛ :) Totalt 1600kr har skĂ€nkts till vĂ€lgörande Ă€ndamĂ„l!! 😍
Bara för att det Àr min födelsedag och jag agerar lotteriansvarig i samrÄd med HSB @Roosterwife sÄ tog vi ett nytt beslut...
Tomtarna Rune och Truls ansluter i vinstgĂ€nget🎅🎅
Det innebÀr att samtliga lottköpare, @Derix @Sonnyboy @herr_ferrum @ekke och @Lord_tito88 kommer vinna varsin tomte:D
SÄ nu kommer vi dra lott om vem som kommer vinna vilken tomte istÀllet
:)
IMG_20231215_180530.jpg
 
Senast Àndrad:
Och dĂ€r var klockan slagen ⌛ :)
Bara för att det Àr min födelsedag och jag agerar lotteriansvarig i samrÄd med HSB @Roosterwife sÄ tog vi ett nytt beslut...
Tomtarna Rune och Truls ansluter i vinstgĂ€nget🎅🎅
Det innebÀr att samtliga lottköpare, @Derix @Sonnyboy @herr_ferrum @ekke och @Lord_tito88 kommer vinna varsin tomte:D
SÄ nu kommer vi dra lott om vem som kommer vinna vilken tomte istÀllet
:)
IMG_20231215_180530.jpg
NĂ€men! SĂ„ glad jag blir, oavsett vem som flyttar hit! 😃 JĂ€ttefint initiativ av @Roosterwife och @roosterman och sĂ„ fĂ„r jag passa pĂ„ att gratulera @roosterman pĂ„ födelsedagen đŸ„ł
 
Tillbaka
Topp