• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dags att gymma bort julbordet đŸ‹ïžâ€â™‚ïž

IMG_1162.jpeg

Ett litet kvÀllsfix.
20231227_201927.jpg

NĂ€r det snöar och Ă€r kallt blir ladduttaget tĂ€ckt av snö. Laddsladden blir isig och det lĂ€gger sig snö i tĂ€ckplasten i luckan för sladdanslutningen till bilen. Och som grĂ€dde pĂ„ moset gĂ„r luckan inte att stĂ€nga. Fantastiskt smart gjort. 😣

Fast jag tror i o f s inte att de ens provat bilen i vinterklimat. DÄ hade de mÀrkt att den knappt gÄr att ta sig fram med i halka eftersom tyngdpunkten ligger för lÄngt bak.

Men för att Ätminstone rÄda bot pÄ laddproblemet funderade jag lite pÄ vad jag kunde hitta pÄ...
En gummiduk som tak kanske. Hur fÀster man den pÄ ett enkelt sÀtt? Jo med nÄgon form av magnet förstÄs. Jag strippade en kylskÄpskalender frÄn sin magnetremsa innan den gick i sopen hÀromsistens, sÄ den fick bli bra. Vips sÄ var ett löstagbart tak skapat.
Om nu inte ev snölast blir sĂ„ stor att luckan lossnar tror jag detta blir riktigt bra. SĂ„ bra att den förmodligen inte kommer att sitta kvar om man parkerar nĂ„gon annanstans Ă€n pĂ„ jobbet eller hemma. 😆
20231227_201841.jpg
20231227_201947.jpg

Tillbaka
Topp