• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Magiskt över sjön idag
IMG_6118.jpeg

IMG_6121.jpeg

Min första grodfredag och grodans första fredag med mig pĂ„ jobbet. Det mĂ„ste ju sĂ„ klart dokumenteras noga â˜ș
1000005838.jpg

Crimpning av kontaktdon till prototyp.
1000005841.jpg

Fem (!) meter hundpromenad i solskenet. Han tyckte det var för kallt, men jag hade gĂ€rna fĂ„tt lite mer ljus 😅
1000005842.jpg

Testprint av klockhĂ„llare med vĂ€ggfĂ€ste för klockskĂ„pet. Blev kalas, nĂ€sta vecka rampar jag upp till industriell skala (nĂ„ja, men 40 i alla fall 🙃)

Min första grodfredag och grodans första fredag med mig pĂ„ jobbet. Det mĂ„ste ju sĂ„ klart dokumenteras noga â˜ș
1000005838.jpg

Crimpning av kontaktdon till prototyp.
1000005841.jpg

Fem (!) meter hundpromenad i solskenet. Han tyckte det var för kallt, men jag hade gĂ€rna fĂ„tt lite mer ljus 😅
1000005842.jpg

Testprint av klockhĂ„llare med vĂ€ggfĂ€ste för klockskĂ„pet. Blev kalas, nĂ€sta vecka rampar jag upp till industriell skala (nĂ„ja, men 40 i alla fall 🙃)

Hittar du ritningar pÄ nÀtet eller gör du egna?

Spanar lite pĂ„ nĂ€sta G, finns ju smĂ„ i metall. Dock med gummibandđŸ€”

IMG_2588.jpeg

Hur Àr kombon metall o gummi?
Jag gillar den dÀr! Testade den för nÄgra Är sedan men tyckte tyvÀrr den upplevdes lite för liten pÄ min arm. Annars hade jag garanterat haft en sÄdan. Det enda negativa med modellen tycker jag Àr omrÄdet dÀr mode-displayen sitter pÄ en "vanlig" 2100, den kÀnns lite mÀrklig dÄ den inte fyller nÄgon funktion.

FredagshjĂ€lp sökes frĂ„n er som kan allt om G-shock 😉🙏
Jag drog sönder skruven till min stÄlis. Den lilla skruven som gÄr in i den lÄÄÄnga honan till armbandet...sÄ att sÀga
Hur sjutton hittar jag lite snabbt och smidigt (eller alls egentligen) en ny hona och hane (skruv)?

Antar det Àr detta "kit" jag behöver https://www.ebay.com/itm/3110111922...CttuZHkTvC&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Tack pÄ förhand

FredagshjĂ€lp sökes frĂ„n er som kan allt om G-shock 😉🙏
Jag drog sönder skruven till min stÄlis. Den lilla skruven som gÄr in i den lÄÄÄnga honan till armbandet...sÄ att sÀga
Hur sjutton hittar jag lite snabbt och smidigt (eller alls egentligen) en ny hona och hane (skruv)?

Antar det Àr detta "kit" jag behöver https://www.ebay.com/itm/3110111922...CttuZHkTvC&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Tack pÄ förhand
Har kikat lite, det Àr dessa tvÄ du behöver:
Original artikelnummer :
SkÀrmbild 2024-01-05 211816.jpg

Ska kika lite om det finns pÄ andra stÀllen ocksÄ. :)
Icke original via Ali

Senast Àndrad:
Har kikat lite, det Àr dessa tvÄ du behöver:
Original artikelnummer :
SkÀrmbild 2024-01-05 211816.jpg

Ska kika lite om det finns pÄ andra stÀllen ocksÄ. :)
Icke original via Ali

@rooosterman vilken j*a kĂ€rlek! Tack❀
Kanske blir svarta via Ali skulle ju komplettera Portermodden fint IMO 👌

Tillbaka
Topp