• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ironcastle

Patek
2-Faktor
Blev en gwg till ifrĂ„n @Sonnyboy , behövdes lite kĂ€rlek sĂ„ som att smörja upp knapparna, och de sĂ€ger ja dĂ„ Ă€r nog fan sista gĂ„ngen 😅 dessa smĂ„ j*vla c-clips som man bara andas till sĂ„ flyger det ivĂ€g... Glad att jag fick ihop allt och den fungerar lika bra som ny. Dock behövs en ny sensor men fĂ„r se om jag bestĂ€ller sĂ„dan eller om jag ska ha den som bester (kĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt sĂ„ bestĂ€ller ja sensorn inom nĂ„gra dagar, ja menar, vem vill inte ha alla funktionerna nĂ€r det Ă€r enkelt Ă„ lösa 😅).
1000001488.jpg
1000001479.jpg
1000001486.jpg
1000001485.jpg
1000001480.jpg
1000001483.jpg
Det Ă€r klart klockan ska ha en ny sensor! Du vill inte ha en klocka med defekt sensor. KÖÖÖÖP! 😇
 

martaSM30

Audemars
GMA-P2100 (Left) Versus GMA-S2100 (Middle) and GA-2100 (Right):
GMA-P2100-COMPARISON.jpg

GMA-P2100-BLUE-RED-WHITE.jpg

GMA-P2100-2A.jpg
GMA-P2100-4A.jpg

GMA-P2100-7A.jpg

Är riktigt taggad pĂ„ att fĂ„ hem min😁 FĂ€rgerna (inkl. den krĂ€mvita du lĂ€nkade till igĂ„r) Ă€r riktigt bra. Bra slĂ€ppđŸ‘đŸŒ
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Blev en gwg till ifrĂ„n @Sonnyboy , behövdes lite kĂ€rlek sĂ„ som att smörja upp knapparna, och de sĂ€ger ja dĂ„ Ă€r nog fan sista gĂ„ngen 😅 dessa smĂ„ j*vla c-clips som man bara andas till sĂ„ flyger det ivĂ€g... Glad att jag fick ihop allt och den fungerar lika bra som ny. Dock behövs en ny sensor men fĂ„r se om jag bestĂ€ller sĂ„dan eller om jag ska ha den som bester (kĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt sĂ„ bestĂ€ller ja sensorn inom nĂ„gra dagar, ja menar, vem vill inte ha alla funktionerna nĂ€r det Ă€r enkelt Ă„ lösa 😅).
1000001488.jpg
1000001479.jpg
1000001486.jpg
1000001485.jpg
1000001480.jpg
1000001483.jpg
Fasen vad gött, sĂ„ ska det se ut! Hoppas att du kan fixa till sensorn 😃
 

L&W

Patek
2-Faktor
Blev en gwg till ifrĂ„n @Sonnyboy , behövdes lite kĂ€rlek sĂ„ som att smörja upp knapparna, och de sĂ€ger ja dĂ„ Ă€r nog fan sista gĂ„ngen 😅 dessa smĂ„ j*vla c-clips som man bara andas till sĂ„ flyger det ivĂ€g... Glad att jag fick ihop allt och den fungerar lika bra som ny. Dock behövs en ny sensor men fĂ„r se om jag bestĂ€ller sĂ„dan eller om jag ska ha den som bester (kĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt sĂ„ bestĂ€ller ja sensorn inom nĂ„gra dagar, ja menar, vem vill inte ha alla funktionerna nĂ€r det Ă€r enkelt Ă„ lösa 😅).
1000001488.jpg
1000001479.jpg
1000001486.jpg
1000001485.jpg
1000001480.jpg
1000001483.jpg
Har du testat rensa kontakten till sensorn med lite isopropanol och se till att den sitter i ordentligt?
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Har du testat rensa kontakten till sensorn med lite isopropanol och se till att den sitter i ordentligt?
NĂ€r jag öppnade klockan sĂ„ sĂ„g den vĂ€ldigt frĂ€sch ut invĂ€rtes. Men dock sĂ„g inte sensorn sĂ„ hel/frĂ€sh ut. SĂ„ misstĂ€nker att den fĂ„tt sig en kĂ€nga eller mycket smuts i sjĂ€lva sensors :) ny sensor skulle gĂ„ pĂ„ 590kr, men köpte ifrĂ„n andra svenska sidan först Ă„ ser om den för 465kr funkar lika bra đŸ«Ł annars fĂ„r ja vĂ€l reklamera den bara Ă„ köpa orginalet.
 

L&W

Patek
2-Faktor
NĂ€r jag öppnade klockan sĂ„ sĂ„g den vĂ€ldigt frĂ€sch ut invĂ€rtes. Men dock sĂ„g inte sensorn sĂ„ hel/frĂ€sh ut. SĂ„ misstĂ€nker att den fĂ„tt sig en kĂ€nga eller mycket smuts i sjĂ€lva sensors :) ny sensor skulle gĂ„ pĂ„ 590kr, men köpte ifrĂ„n andra svenska sidan först Ă„ ser om den för 465kr funkar lika bra đŸ«Ł annars fĂ„r ja vĂ€l reklamera den bara Ă„ köpa orginalet.
Menar att rensa sjÀlva kabelkontakten och se till den sitter i ordentligt. Du kan göra en AC reset ocksÄ. VÀrt att testa innan du bestÀller ny sensor.
1000018283.jpg
 

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Menar att rensa sjÀlva kabelkontakten och se till den sitter i ordentligt. Du kan göra en AC reset ocksÄ. VÀrt att testa innan du bestÀller ny sensor.
1000018283.jpg
Ska absolut prova de nĂ€r sensor kommer, vill inte skruva pĂ„ skruv huvuden förmycket dĂ„ ena verkar vara lite smĂ„ skadad, men nĂ€r det Ă€r dags sĂ„ blir det att göra lite olika tester 😋👌
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
IMG_2023.jpeg
IMG_2024.jpeg
Det var den snyggaste oaken pÄ lÀnge. Riktigt lyckad!
 

Chivo

Omega
2-Faktor
Vilka G-Shock modeller har funktionen stegrÀknare? Samt mÀter mest exakt.
GĂ„r över frĂ„n en Garmin Fenix 6x PRO, dĂ€r funktionen funkade vĂ€ldigt exakt. För att prova pĂ„ Casio😊
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vilka G-Shock modeller har funktionen stegrÀknare? Samt mÀter mest exakt.
GĂ„r över frĂ„n en Garmin Fenix 6x PRO, dĂ€r funktionen funkade vĂ€ldigt exakt. För att prova pĂ„ Casio😊
Skärmavbild 2024-01-11 kl. 18.26.27.png

 
Topp