• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag vet att vi har nÄgra hÀr som köper frÄn buyee emellanÄt. Hur hÄr det till? Jag har konto och sÄ, men priset jag ser, Àr det med skatt? Frakt tillkommer antar jag. Sen dÄ? Moms och tull hÀr, antar jag.
Kan nÄn som har erfarenhet kort beskriva proceduren frÄn att jag lÀgger ett bud?
@ekke ? @Lord_tito88 ?

@ekke gav en bra sammanfattning. Brukar rÀkna inköpspriset gÄnger 1.3 för att fÄ ett ungefÀr vad priset blir inkl moms och frakt.

LĂ€gg ett bud.
Vinn.
Betala, rekommenderar att köra med PayPal. Handlar du frÄn butik tillkommer 10% skatt, men det brukar vara inkluderat i priset.
VĂ€nta till allt du handlat inkommit till lagret.
Markera alla paket, tryck pÄ "consolidated and add packaging".
VĂ€nta till dom packat ihop och kollat frakt. (VĂ€lj aktivt EMS-frakt)
Betala frakt. Detta inkluderar bĂ„de "domestic" frakten frĂ„n auktionerna (kan vara sĂ€ljaren som stĂ„r för den, kan vara du, men det stĂ„r i auktionen). Kostar 600-1000 yen per klocka i domestic. Jag har kört ompackning för 1500 yen, lĂ€tt vĂ€rt det. Sen den internationella frakten pĂ„ 5000-7000 yen. Allt detta fixar dom som en klumpsumma, bara att betala och se glad ut â˜ș.
VĂ€nta 8 dagar
Betala moms och tull.
Ha julafton.
Ah, tack! Utförligt! DĂ„ Ă€r det bara att hitta nĂ„t dĂ„ 😄
@ekke gav en bra sammanfattning. Brukar rÀkna inköpspriset gÄnger 1.3 för att fÄ ett ungefÀr vad priset blir inkl moms och frakt.
Perfekt! Tack!

Lördag
IMG_6293.jpeg
Ska det bli ananas pĂ„ pizzan 😳

Tycker att IFL har helt orimliga priser i förhÄllande till vad de gjort med klockorna. BÀttre att modda sjÀlv Àn att betala nÀstan dubbla nypriset

Jag tÀnker att 6129kr för en full metall Casioak Àr kring vad originalet kostar, inte nÀra nÀstan dubbla priset. Eller har jag missat nÄt?

Hos mig stÄr det drygt 9.300. Du tappar dessutom garantierna

IMG_8235.jpeg

Ok! Denna tÀnkte jag pÄ. Otroligt mycket snyggare Àn originalet som rentav Àr trÄkigt. Men visst, garantin. Inget jag brukar tÀnka pÄ dock för ingen klocka har Ànnu börjat krÄngla.
Men jag lÀser att de ger en egen garanti pÄ 2 Är.

1000016647.jpg

Senast Àndrad:
Ok! Denna tÀnkte jag pÄ. Otroligt mycket snyggare Àn originalet som rentav Àr trÄkigt. Men visst, garantin. Inget jag brukar tÀnka pÄ dock för ingen klocka har Ànnu börjat krÄngla.

1000016647.jpg
Den ligger ocksÄ pÄ 9,3k. Har du sett GM-B2100PC och GM-B2100NPC?
1000018847.jpg

Ah, tack! Utförligt! DĂ„ Ă€r det bara att hitta nĂ„t dĂ„ 😄

Perfekt! Tack!
Hittills har approximationen "dra-bort-en-nolla-lÀgg-till-en-hundralapp" funkat vÀldigt bra. Kan ju vara skönt att luta sig mot nÀr du scrollar runt och bara ser massa YEN överallt och vill ha det i kronor. DÄ rÀknar jag med levererad klocka med moms betald.
T ex:
20000 YEN = 2100 kr
8000 YEN = 900 kr

1000018847.jpg

De Àr ju vÀldigt trevliga men kÀnns som hypen Àr död och man gör mest troligt minst 50% i förlust pÄ en (ifl alltsÄ) om man Ängrar sig.

1000018847.jpg

Hur kan du se prisuppgiften 9321kr och jag 6129kr? đŸ€”

Deras garanti ger jag inte mycket för.
@Lord_tito88

Hahaha, jag kollade precis och Cyberphoto tar 5112:- för samma klocka. Det blir drygt 341:- per mÄlad timmarkering. :hilarious:
Observera att du dessutom inte fÄr nÄgon garanti frÄn Casio nÀr du handlar frÄn IFL.

FrÄn deras egen sida:
Customized Watches:
Original Warranty Transition:
Customizing an original watch voids the manufacturer's warranty.
Our Warranty Commencement:
Our warranty starts from the date of purchase and lasts for 2 years.
Coverage:
Covers defects arising from the customization process.

Tillbaka
Topp