• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag har ju för tillfĂ€llet trappat ner lite och ett tag hade jag lösa tankar om att Ă€ven sĂ€lja min GWG2K. Men vid nĂ€rmre eftertanke sĂ„ vore det ju osedvanligt korkat. Jag fick den till ett riktigt bra pris och den Ă€r enligt mig den snyggaste av alla tre varianter. NĂ€, det fĂ„r bli en keeper
sĂ„kallat.
IMG_0330.jpeg

Jag har ju för tillfĂ€llet trappat ner lite och ett tag hade jag lösa tankar om att Ă€ven sĂ€lja min GWG2K. Men vid nĂ€rmre eftertanke sĂ„ vore det ju osedvanligt korkat. Jag fick den till ett riktigt bra pris och den Ă€r enligt mig den snyggaste av alla tre varianter. NĂ€, det fĂ„r bli en keeper
sĂ„kallat.
IMG_0330.jpeg
Ja de tror ja skulle vara dumt om du fick den för en bra peng desutom 😋

sĂ„kallat.
IMG_0330.jpeg

Tycker absolut att du ska behÄlla. Bra modell till ett bra pris.

God söndag pĂ„ er allihopa! đŸ€—đŸ˜ƒ

DĂ„ var Ă€nnu en G-Shock sĂ„ld och fĂ„r flytta till ett nytt hem men denna gĂ„ng var det en som min fru fick i present men hon tyckte fĂ€rgen pĂ„ den första hon fick var bĂ€ttre sĂ„ denna kom inte till anvĂ€ndning. Men nĂ„gon blev glad, en sprillans ny, aldrig anvĂ€nd för en vettig slant. FĂ„r se om det blir en Frogman eller MRG i nĂ€sta auktionslista dĂ„ eller Ă€nnu en Oak. 😃

42B006DA-6C63-48E8-BFBF-F95F033439CB.png
3E23B5B8-8ED5-4317-AC67-B280FFBAF1AD.png

Senast Àndrad:
God söndag pĂ„ er allihopa! đŸ€—đŸ˜ƒ

DĂ„ var Ă€nnu en G-Shock sĂ„ld och fĂ„r flytta till ett nytt hem men denna gĂ„ng var det en som min fru fick i present men hon tyckte fĂ€rgen pĂ„ den första hon fick var bĂ€ttre sĂ„ denna kom inte till anvĂ€ndning. Men nĂ„gon blev glad, en sprillans ny, aldrig anvĂ€nd för en vettig slant. FĂ„r se om det blir en Frogman eller MRG i nĂ€sta auktionslista dĂ„ eller Ă€nnu en Oak. 😃

42B006DA-6C63-48E8-BFBF-F95F033439CB.png
3E23B5B8-8ED5-4317-AC67-B280FFBAF1AD.png

Ber om ursĂ€kt för att detta Ă€r en dum frĂ„ga, men vad Ă€r det för auktionssite du anvĂ€nde? Är det tradera? Jag Ă€r ny hĂ€r sĂ„ Ă€r inte upplĂ€st pĂ„ var man ska hĂ„lla koll pĂ„ olika klockor,

Ber om ursĂ€kt för att detta Ă€r en dum frĂ„ga, men vad Ă€r det för auktionssite du anvĂ€nde? Är det tradera? Jag Ă€r ny hĂ€r sĂ„ Ă€r inte upplĂ€st pĂ„ var man ska hĂ„lla koll pĂ„ olika klockor,
Ja det ser ut som tradera :) finns Àven en köp och sÀlj avdelning pÄ forumet dÀr du kan hÄlla koll efter sökord som G-Shock tillex.

Har börjat kika runt G-shocks igen. Hittade den hÀr, GLX-S5600-3ER, dÀr jag föll direkt för fÀrgen. Har Àgt ett antal "vanliga" squares och förstÄr att den hÀr Àr mindre. FrÄgan Àr om den Àr för liten...

Screenshot_20240128-182543_Chrome.jpg
Hade en ute pÄ Tradera för tvÄ veckor sen... FÀrgerna Àr bÀttre live! Men passformen var inte för mig, trots min lilla 16,5 mm handled. Var liksom för kort mellan luggarna och vinkeln pÄ bandet för tvÀr...

HĂ€r har du jĂ€mförelse â˜ș

https://klocksnack.se/threads/🧾-officiella-g-shocktrĂ„den.24037/post-4719989

@Patric J
Kolla hÀr istÀllet.
En icke-IFLW-stĂ„loak😉
Borde gĂ„ att fĂ„ 10% till med nyhetsbrev ocksĂ„đŸ™‚
Edit Fanns i svart oxÄ :D

Senast Àndrad:
Hade en ute pÄ Tradera för tvÄ veckor sen... FÀrgerna Àr bÀttre live! Men passformen var inte för mig, trots min lilla 16,5 mm handled. Var liksom för kort mellan luggarna och vinkeln pÄ bandet för tvÀr...

HĂ€r har du jĂ€mförelse â˜ș

https://klocksnack.se/threads/🧾-officiella-g-shocktrĂ„den.24037/post-4719989
Tack för svaret och lÀnken. Ja, kanske fÄr fundera lite. Ligger vÀl pÄ ca 17,5 cm.

Casioak Porter (GM-B2100VF-1ADR)
Snygg men dyr, Casio kunde vĂ€l kostat pĂ„ den ett safirglas nĂ€r den ska kosta över 20 000 hos tex Kultan och 16000 hos Klockmagasinet. Visserligen fĂ„r man en cool vĂ€ska pĂ„ köpet men njaaae 😅 Vad tycker ni om den?
1000026985.png

Snygg men dyr, Casio kunde vĂ€l kostat pĂ„ den ett safirglas nĂ€r den ska kosta över 20 000 hos tex Kultan och 16000 hos Klockmagasinet. Visserligen fĂ„r man en cool vĂ€ska pĂ„ köpet men njaaae 😅 Vad tycker ni om den?
1000026985.png
Tycker den ser skitbra ut med sin slitna look a la Aged-IPstĂ„lisen 😍
Men priset Ă€r helt galet i min mening😞

1000026985.png
Den Ă€r en stĂ„l version av GA-B2100-1a. Lite vĂ€l dyr tycker jag. Skippa de vĂ€skan och ta bort 10k frĂ„n klockmagasinet priset sĂ„ Ă€r jag intresserad. 🙂
1000018857.jpg

1000026985.png

Tycker den Ă€r rĂ€tt ful 🙈
För mycket mismatch mellan guld och age ip för min smak, skulle hellre sett den mer stealth

Absolut ingen dum frÄga, det stÀmmer bra, sÀljer ofta bort klockor pÄ Tradera dÄ de alltid blir sÄlda och jag inte behöver bekymra mig om prissÀttningen eftersom jag alltid har utrop pÄ 50kr. Kommer fortsÀtta sÀlja av ca 20-30 klockor till dÄ det ska rensas upp lite i samlingen.

Tillbaka
Topp