• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Var och kÀnde pÄ en helsvart 5600 och den kÀndes riktigt bra. Han hade ingen 1VER inne sÄ bestÀllde en nÀr jag kom hem :cool:

resistance-is-futile-5kizkv.jpg

GW 5000 - squaren med det supermjuka och följsamma bandet! KÀnns nÀstan som ett silikonband.
En nÀstan perfekt klocka sÄ nÀr som pÄ onödigt tröga knappar och tidsvisning i bara ett lÀge. Men sÄdana smÄdetaljer kan man leva med sÄ lÀnge klockan Àr snygg! :)
Annars Àr den ju perfekt. Skruvat baklock.
FÀrgerna (eller snarare avsaknaden av dem) ger ett perfekt balanserat intryck. "G-shock Protection" klockan 12 och 6 Àr grÄaktig i nyansen och stjÀl inte blicken frÄn den viktiga informationen pÄ tavlan.
Ingen text som stÄr ut för mycket pg a starkt kontrasterande fÀrger, förutom möjligtvis "CASIO" och deras logo/stÀmpel tillsammans med den lilla röda fÀrgklicken men dessa gör klockan snyggare.

gw5000.jpg

dagens amigo, min "4-star general". en klocka som definitivt kommer stanna i originalutförande.
den klickade med mig i samma sekund jag sÄg den. mörkt "navy-blue" band, matt spÀnne,
tough solar, mb6, gula detaljer, inverterad display som skiftar frÄn röd till gul beroende pÄ ljus
och sÄklart fyra stjÀrnor. :cigar:

fick posera med min vÀl anvÀnda fotovÀska som fÄtt snarlik blÄ skiftning efter jeansen... :cool:
Riktigt snygg klocka och bra bild! :) Vad Àr det för ref?

dagens amigo, min "4-star general". en klocka som definitivt kommer stanna i originalutförande.
den klickade med mig i samma sekund jag sÄg den. mörkt "navy-blue" band, matt spÀnne,
tough solar, mb6, gula detaljer, inverterad display som skiftar frÄn röd till gul beroende pÄ ljus

fick posera med min vÀl anvÀnda fotovÀska som fÄtt snarlik blÄ skiftning efter jeansen... :cool:
NÀr jag ser din bild sÄ saknar jag min 5610NV! Riktigt bra bild, skönt rugged vÀska ocksÄ :)

• Like
Reactions: :-)

Snyggt!

• Like
Reactions: :-)
GW 5000 - squaren med det supermjuka och följsamma bandet! KÀnns nÀstan som ett silikonband.
En nÀstan perfekt klocka sÄ nÀr som pÄ onödigt tröga knappar och tidsvisning i bara ett lÀge. Men sÄdana smÄdetaljer kan man leva med sÄ lÀnge klockan Àr snygg! :)
FÀrgerna (eller snarare avsaknaden av dem) ger ett perfekt balanserat intryck. "G-shock Protection" klockan 12 och 6 Àr grÄaktig i nyansen och stjÀl inte blicken frÄn den viktiga informationen pÄ tavlan.
Ingen text som stÄr ut för mycket pg a starkt kontrasterande fÀrger, förutom möjligtvis "CASIO" och deras logo/stÀmpel tillsammans med den lilla röda fÀrgklicken men dessa gör klockan snyggare.

gw5000.jpg

SÄ lÀcker! Det nÀrmsta jag kommit att hitta en one-and-done klocka (i en annan vÀrld dÄ, alltsÄ, dÀr jag inte hittar för mycket kul att ha runt handleden). OcksÄ, tack för inspirationen för morgondagens G!

gw5000.jpg
Given klassiker redan nÀr den kom ut och ett designmÀssigt mÀsterverk i all sin relativa enkelhet. Det Àr knappast möjligt att inte gilla GW-5000; Gudfadern bland kontemporÀra G-shocks.

Tillbaka
Topp