• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Gw 5000.

PXL_20240506_122636644.jpg

VĂ€ntar pĂ„ ytterligare 50% 😄

För en tusing hade jag nog gĂ€rna testat den helsvarta, Ă€ndĂ„ liite cool pĂ„ typ zulu vilket 1 av 100 Gshock klarar av 😅

Edit: inte lÄngt ifrÄn pÄ irismo

Senast Àndrad:
Den dÀr modellen Àr snygg med suverÀn negativ display. Borde ju vara standard för fyrkanter! Fattar inte att denna modell inte finns som vanlig fyrkant.
Hur upplever du komforten? Jag tÀnker pÄ tjockleken och de utputande delarna av baksidan.
Jo, displayen Àr riktigt bra. Hoppas att metal fyrkanterna fÄr den senare.
Komforten Àr ocksÄ bra. Klockan sitter skönt pÄ handleden och jag kÀnner inte av sensorn pÄ baksidan. Enda negativt Àr att den Àr lite tjock och sitter lite högt pÄ handleden.

Jo, displayen Àr riktigt bra. Hoppas att metal fyrkanterna fÄr den senare.
Komforten Àr ocksÄ bra. Klockan sitter skönt pÄ handleden och jag kÀnner inte av sensorn pÄ baksidan. Enda negativt Àr att den Àr lite tjock och sitter lite högt pÄ handleden.

Ok! Har du provat ut pulsmÀtaren hur vÀl den funkar?

Ok! Har du provat ut pulsmÀtaren hur vÀl den funkar?
PulsmÀtaren och funktionen i helhet ska vara framtagen av Polar. Men man ska aldrig gÄ helt 100 pÄ den utan mer en vÀgledning pÄ ett ungefÀr. Jag brukar ha min GBD-H2000 eller DW-H5600 till gymmet och Àr vÀl generellt OK pÄ vÀgledning :) men ska man ha mer korrekt data sÄ ska man hellre titta pÄ en klocka (Fenix?!) dÀr du kan koppla till ett pulsband som sitter pÄ bröstet.

1715064851643.png

Senast Àndrad:
Den funkar ungefÀr lika bra som min Garmin Instinct 2x solar.

Ok. Jag har ju haft en G-squad 1000 vilken jag köpte delvis för att mÀta pulsen nÀr jag springer.
Problemet var att pulsmÀtningen inte funkar(eller vÀldigt dÄligt) nÀr man rör armarna sÄ jag sÄlde den. I vilket fall Àr denna fyrkant intressant bara som klocka i sig Àven om pulsmÀtningen inte skulle funka bÀttre Àn G-squad 1000.

Senast Àndrad:
Ok. Jag har ju haft en G-squad 1000 vilken jag köpte delvis för att mÀta pulsen nÀr jag springer.
Problemet var att pulsmÀtningen inte funkar(eller vÀldigt dÄligt) nÀr man rör armarna sÄ jag sÄlde den. I vilket fall Àr denna fyrkant intressant bara som klocka i sig.
Tror Àven att GBD-H1000 inte var Polar, sÄ kan vara bÀttre pÄ nyare modeller. Dock har GBD-H2000 cykling, simning osv vilket DW-H5600 inte har pga att H2000 har fler sensorer (bara en heads up) :)

Tillbaka
Topp