Minimalistiskt idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Plockade fram den frÄn lÄdan. Dags att ramla ner i g-shock trÀsket igen kÀnner jag.
GW-5035A
![]()
Fiffigt!DĂ„ tar vi och avslöjar hemligheten med de âflytandeâ klockorna...
Först och frÀmst sÄ behöver man ett lÀmpligt objekt som hÄller klockan uppe, jag kör med en Ätervinningsbar konstruktion frÄn hÀlsokÀllan i Bergslagen,
![]()
För att optimera dess krÀngningshÀmmande egenskaper vid sjÀlva anvÀndandet rekommenderar jag att den Àr fylld med vÀtska av valfritt slag. Whisky/Romflaskor etc funkar sÀkert ocksÄ bra och kan sÀkert liva upp sjÀlva processen litegrann, tÀnk dock pÄ att inte vÀlja nÄgot med för stor diameter dÄ klockan mÄste tÀcka sjÀlva stödobjektet.
Placera sedan denna pÄ lÀmplig plats, en fönsterbÀnk Àr ju alltid bra (Lex @yonsson fototipstrÄd).
![]()
Placera sedan klockan pÄ plats,
![]()
Fota sedan hyfsat rakt uppifrÄn och Bob Àr din mammas bror!
![]()
Observera att denna metodik nu Àr vederbörligen mönsterskyddad hos PRV och olovligt nyttjande dÀrav botgörs lÀmpligast med en swish till BCF nÀr andan faller pÄ.
Jag budade pÄ denna idag,en grön skulle du haft![]()
![]()
Man kan jĂ€mföra bandet med det som sitter pĂ„ GW-5000, kanske lite âstrĂ€vareâ pga fĂ€rgen. Men mjukt och sköntDen Ă€r go pĂ„ alla sĂ€tt. Omöjlig att fĂ„ tag pĂ„ numera Ă€r det inte sĂ„?
FÀrgningen ska ju vara lite speciell men hur Àr sjÀlva bandet?
DĂ„ tar vi och avslöjar hemligheten med de âflytandeâ klockorna...
Först och frÀmst sÄ behöver man ett lÀmpligt objekt som hÄller klockan uppe, jag kör med en Ätervinningsbar konstruktion frÄn hÀlsokÀllan i Bergslagen,
![]()
För att optimera dess krÀngningshÀmmande egenskaper vid sjÀlva anvÀndandet rekommenderar jag att den Àr fylld med vÀtska av valfritt slag. Whisky/Romflaskor etc funkar sÀkert ocksÄ bra och kan sÀkert liva upp sjÀlva processen litegrann, tÀnk dock pÄ att inte vÀlja nÄgot med för stor diameter dÄ klockan mÄste tÀcka sjÀlva stödobjektet.
Placera sedan denna pÄ lÀmplig plats, en fönsterbÀnk Àr ju alltid bra (Lex @yonsson fototipstrÄd).
![]()
Placera sedan klockan pÄ plats,
![]()
Fota sedan hyfsat rakt uppifrÄn och Bob Àr din mammas bror!
![]()
Observera att denna metodik nu Àr vederbörligen mönsterskyddad hos PRV och olovligt nyttjande dÀrav botgörs lÀmpligast med en swish till BCF nÀr andan faller pÄ.
Var tvungen att prova. Lite knepigt med ett kombi bracelet.. men det gick. BAra en iPhone 7 men funkade ok ÀndÄ![]()
Man kan jĂ€mföra bandet med det som sitter pĂ„ GW-5000, kanske lite âstrĂ€vareâ pga fĂ€rgen. Men mjukt och skönt
Ja, den Àr nog lite besvÀrlig att fÄ tag pÄ. LÀngesedan jag kollade pÄ eBay hur den lÄg dÀr. Men jag fick springa runt halva Tokyo innan jag hittade en![]()
Kan nog funka trots allt, hÀr med en stÄlis, lite slarvigt fotat dÄ flaskan kan skymtas.SÄ enkelt men genialt!
Men klockan mÄste vara lite större Àn square för att det ska fungera?
Snyggt!Det gÀller att ha rÀtt utrustning nÀr man lirar Metroid Prime.
Det gÀller att ha rÀtt utrustning nÀr man lirar Metroid Prime.
Ok gubbar o tanter i trÄden: Dags att vÀxla upp i klocksamlandet nu. NÄn mer som sitter med ett finger pÄ köpknappen?
![]()
Skulle ha varit WG.Ok gubbar o tanter i trÄden: Dags att vÀxla upp i klocksamlandet nu. NÄn mer som sitter med ett finger pÄ köpknappen?
![]()
FörvÀntar mig inget annatvisst Àr det denna som lottas ut nu pÄ torsdag va?![]()
Ca en vecka för att komma till Sverige, sen beror det pÄ dagsformen hos postnord och deras tull o momshantering.. jag har nog snittat 4extra dagar det sista.BestÀllde en gw-5000 (blir min första g-shock) i fredags frÄn seiyajapan.
Hur lÄng leveranstid brukar det vara?
BestÀllde en gw-5000 (blir min första g-shock) i fredags frÄn seiyajapan.
Hur lÄng leveranstid brukar det vara?
Det ser gott ut! Japan Àr ett land jag gÀrna hade besökt!NÄgra bilder som utlovat. RÀknar med fler pÄ torsdag...
![]()
![]()
![]()
Det ser gott ut! Japan Àr ett land jag gÀrna hade besökt!