• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Minimalistiskt idag.

IMG_20190226_100359.jpg

DĂ„ tar vi och avslöjar hemligheten med de ”flytande” klockorna...

Först och frÀmst sÄ behöver man ett lÀmpligt objekt som hÄller klockan uppe, jag kör med en Ätervinningsbar konstruktion frÄn hÀlsokÀllan i Bergslagen,
449A0D78-F150-4E6D-B69E-867CD503B61C.jpeg

För att optimera dess krÀngningshÀmmande egenskaper vid sjÀlva anvÀndandet rekommenderar jag att den Àr fylld med vÀtska av valfritt slag. Whisky/Romflaskor etc funkar sÀkert ocksÄ bra och kan sÀkert liva upp sjÀlva processen litegrann, tÀnk dock pÄ att inte vÀlja nÄgot med för stor diameter dÄ klockan mÄste tÀcka sjÀlva stödobjektet.

Placera sedan denna pÄ lÀmplig plats, en fönsterbÀnk Àr ju alltid bra (Lex @yonsson fototipstrÄd).
267073C2-9EA6-4597-A6B5-164DEB4D35FC.jpeg

Placera sedan klockan pÄ plats,
6FC6CD9F-05E0-491B-A9DA-859857C06572.jpeg

Fota sedan hyfsat rakt uppifrÄn och Bob Àr din mammas bror!
5746E747-DCD2-49AC-8B0C-54F64FD719C3.jpeg

Observera att denna metodik nu Àr vederbörligen mönsterskyddad hos PRV och olovligt nyttjande dÀrav botgörs lÀmpligast med en swish till BCF nÀr andan faller pÄ.

Först och frÀmst sÄ behöver man ett lÀmpligt objekt som hÄller klockan uppe, jag kör med en Ätervinningsbar konstruktion frÄn hÀlsokÀllan i Bergslagen,

För att optimera dess krÀngningshÀmmande egenskaper vid sjÀlva anvÀndandet rekommenderar jag att den Àr fylld med vÀtska av valfritt slag. Whisky/Romflaskor etc funkar sÀkert ocksÄ bra och kan sÀkert liva upp sjÀlva processen litegrann, tÀnk dock pÄ att inte vÀlja nÄgot med för stor diameter dÄ klockan mÄste tÀcka sjÀlva stödobjektet.

Placera sedan denna pÄ lÀmplig plats, en fönsterbÀnk Àr ju alltid bra (Lex @yonsson fototipstrÄd).

Observera att denna metodik nu Àr vederbörligen mönsterskyddad hos PRV och olovligt nyttjande dÀrav botgörs lÀmpligast med en swish till BCF nÀr andan faller pÄ.
Fiffigt!

Den Àr go pÄ alla sÀtt. Omöjlig att fÄ tag pÄ numera Àr det inte sÄ?
FÀrgningen ska ju vara lite speciell men hur Àr sjÀlva bandet?
Man kan jĂ€mföra bandet med det som sitter pĂ„ GW-5000, kanske lite ”strĂ€vare” pga fĂ€rgen. Men mjukt och skönt :)

Ja, den Àr nog lite besvÀrlig att fÄ tag pÄ. LÀngesedan jag kollade pÄ eBay hur den lÄg dÀr. Men jag fick springa runt halva Tokyo innan jag hittade en :)

SĂ„ enkelt men genialt!
Men klockan mÄste vara lite större Àn square för att det ska fungera?

Man kan jĂ€mföra bandet med det som sitter pĂ„ GW-5000, kanske lite ”strĂ€vare” pga fĂ€rgen. Men mjukt och skönt :)

Ja, den Àr nog lite besvÀrlig att fÄ tag pÄ. LÀngesedan jag kollade pÄ eBay hur den lÄg dÀr. Men jag fick springa runt halva Tokyo innan jag hittade en :)

BesvÀrlig och dyr. Men sÄ fin. :)

SĂ„ enkelt men genialt!
Men klockan mÄste vara lite större Àn square för att det ska fungera?
Kan nog funka trots allt, hÀr med en stÄlis, lite slarvigt fotat dÄ flaskan kan skymtas.

Annars kan man ju hitta ett smalare stöd. Kameran (jag kör ocksĂ„ bara mobilkamera) har ju bara ett â€Ă¶ga” sĂ„ betraktningsvinkeln Ă€r ju relativt smal.

aldrig sett denna förut. Àr det nÄgon version av frogman
upload_2019-2-27_7-6-16.png

den saknar band. nÄgon som vet vart det gÄr att fÄ tag pÄ?

Tillbaka
Topp